Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min W201 går ujævnt når jeg kører over 90 km/t

Emne i 'Dieselmotorer' startet af christofferjakobsen, 22 Januar 2014.

  1. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej herinde.
    Jeg har brug for hjælp til et problem min Mercedes har fået her de sidste stykke tid.
    Når jeg kører på motorvej, plejer jeg fint at kunne køre 130 km/t og den føles ok frisk i det område fra 110-130 km/t.
    Men her for en uge siden da jeg kørte hjem fra Aalborg fik den pludselig problemer med at tage gas.

    Hvis jeg skal prøve at beskrive symtomerne, så føles det som om man slipper gassen og træder igen. Udsvingene er forskellige, nogle er små, andre er store. Det vil jeg sige at jeg kan opleve at have fået den op på 130 efter meget længere tid end jeg plejer. Mens jeg holder gassen helt i bund kan jeg bare se at den taber fart ned til 120 f.eks. Så tager den typisk gas igen, men kører så op og ned. Der er ingen tydelig mønster i udsvingene og hyppigheden af dem.

    Jeg kan bare mærke på den at den har utrolig svært ved at komme op på 130 km/t, og jeg kan ikke holde farten fordi den taber gas, lidt som om den ikke får diesel nok ??

    Info omkring bilen er at det er en W201 fra 1990. Det var tidligere en 2.3 benzin, men tidligere ejer skiftede motoren til en 2.2 Diesel fra en C220 årgang 95. (Uden CDI). Det er en 4-trins automat gearkasse.

    Der er ingen lamper der lyser, og både temperatur og olietryk er som de plejer.

    Jeg tænker selv om det kan være dieselpumpen, men jeg ved desværre ikke meget om det.

    Hvis nogen herinde har et godt bud, inden jeg sender den til mekanikeren, ville det være rigtig godt.

    På forhånd tak.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kunne lyde meget som om den trækker falsk luft ind i fødeslangernes samling eller ved røret under bilen
     
  3. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok, tak for hurtigt svar - jeg prøver at gå indsugningen i gennem når jeg kommer hjem.
     
  4. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Men jeg skal lige høre, motoren suger vel kun luft ind i indsugningsmanifolden via luftfilteret ?

    Luftfilteren sidder på højre side, og går via et plastic rør, hen over motorblokken til venstre side hvor røret går ind i indsugningsmanifolden, så det må være dette område jeg skal tjekke ?
     
  5. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Brændstoffilter der er stoppet.Og forfilter.
     
  6. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg skiftede brandstof filteret i torsdags og har siden kørt som den plejer.
    Har kørt 400 km i weekenden på motorvej uden problemer.

    Men så i morges tabte den pludselig pusten igen - denne gang var det rigtig slemt. Den gik fra 110km/t til at tabe fart ned til 50km/t hvor den så gik ud !!

    Jeg lod den stå 2 minutter hvorefter jeg fik gang i den igen - jeg turde så bare ikke køre mere end 80 km/t for skulle helst gerne komme frem, og det gik da også.

    Så måske der er noget andet galt?
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du kan eventuelt prøve at kikke efter luft bobler i de klare slanger ved brændstofpumpen, når motoren køre.

    Der må ikke være en eneste luftbobbel
     
  8. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok, hvis der er luftbobler, er der så en måde at fjerne dem på ?
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er det som sagt fordi at den suger falsk luft ind. Rørne underbilen eller slange samlingerne som er utætte
     
  10. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bilen døde for mig her i onsdags, og har så været til mekaniker, for jeg kunne ikke selv se hvor det var galt.
    Mekanikeren fandt en utæthed i en slange ved indsugningen, mener han sagde det var før dieselpumpen.

    Han skiftede ihvertfald en slange og begge spændebånd, og de sidste par dage har den kørt fint.
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Præcis som Jacob skrev i første svar, det er nemt at være mekaniker. ;-)

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  12. christofferjakobsen

    christofferjakobsen New Member

    Joined:
    21 December 2011
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 ombygget
    Km:
    250000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja det var da en løsning der var til at overskue :) hehe.
     

Del denne side