Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

HJÆLP til afmontering af blæser søges

Emne i 'Kabine' startet af icepirat, 27 Januar 2014.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg er den ellers meget glade ejer af min 230TE 1988, desværre er jeg ikke så glad lige i øjeblikket fordi jeg har problemer med blæseren.

    Problemet består i at der angiveligt er eftermonteret klimaanlæg og adgangen til blæseren kun kan ske INDE fra kabinen :cry:

    Jeg forsøgte for kort tid siden at afmontere visker arrangementet i motorrummet blot for at konstatere at jeg ikke kunne komme til blæseren denne vej da den er dækket af et skjold. :eek:

    Jeg efterlyser derfor nogen her i forummet der kan hjælpe med gode råd og vejledninger. :idea:

    Det virker helt vanvittigt at der ikke er adgang fra motorrummet, blot fordi der er eftermonteret et klimaanlæg.

    Jeg håber virkeligt at nogen kan/vil hjælpe.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der er desværre kun en vej på de eftermonteret klima anlæg.

    Instrumentbord ud + tværstiver + hele varmekassen.

    På et værksted, er denne opgave en hel dags arbejde
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har nu fået en pris for at skifte blæseren, desværre står jeg ikke lige med 3 - 3.500 da jeg er pensionist.

    Jeg har så fået en ide :idea: og vil gerne have nogle kommentarer til den.

    Hvis det som nævnt andre steder i forum at blæser problemer oftest skyldes at lejerne er tørre og i nogle tilfælde kan afhjælpes med lidt olie så forstiller jeg mig følgende.

    Blæser motoren er dækket af en, vistnok, plastikkappe ude i motorrummet, her er det så at jeg tænkte, hvis jeg kan skære et stykke ud af denne kappe så kunne jeg måske komme til at smøre lejerne :?:

    Efterfølgende vil jeg formodentligt kunne reparere kappen, enten med det der er skåret ud + noget gaffatape - måske ikke det ultimative løsning men, i mangel af bedre for slet ikke at nævne 3 - 3.500. :cry:

    Det er muligt det ikke kan lade sig gøre og måske kan man slet ikke komme til at smøre lejerne ad den vej men måske et forsøg værd.

    Håber på kommentarer.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man kan godt skære ud i kappen og eventuelt lime den udskåret lap i igen.
    Det skal siges at det med at smøre lejerne er kun en startet frist, men kan også godt se dillemaet... så det kunne være en midlertiget løsning 8)
     
  5. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har adskilt 3-4 stk 124'ere med aircon / klima.. og INGEN af dem havde blæser INDE i kabine.. men under viskeren.. HELT nede i bunden derude !!!
    der var så forskellige størrelser på selve "motor" huset hvor blæseren sidder fast.. men det kunne lade sig gøre..

    Michael.
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er det fordi du ikke har rodet med en, som havde eftermonteret klima anlæg :-D
    Det er detsvære et sandt helvede at skifte de eftermonteret klima blæsere. Blæseren sider samme sted, men er befætnede indefra, så det er instrumentbord ud, tværstiver og hele varmeanlæget.

    Så man skal også aftappe kølemidel og kølervæske for at afmontere varmeanlæget.
     

Del denne side