Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hvad kan det dog være

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 22 Januar 2014.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nogen der kan gætte hvad de her kunne ende op med at bruges til :D
     

    Attached Files:

  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Til en beer bong ?
    ;skål
     
  3. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Quick release free to air exhaust ports. :D :gr8:
    En i hver udstødningsmanifold på en V8'er. :love:
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    :D Hånden på hjertet, det var faktisk 2 gode bud :D

    Det kunne blive en rimelig eftertraktet beerbong og ideen med qick release kunne de faktisk godt bruges til
     
  5. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Syntes det ligner noget til en turbomotor/turbolader.
    Eller er det et "los i røven sæt" til en puch maxi :twisted:
    Eller er det måske en "røg vender" 8)
    Glæder os til det rigtige svar.
     
  6. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Jacob,

    Forudsat det er til bil.
    Det er ikke helt til vurdere størrelsen på ventilerne udfra billederne. umiddelbart ville jeg skyde dem til Ø50mm, og så er de vel nok lidt overproportioneret hvis det er i forbindelse med luftundervogn.

    Man læser jo ofte, at nyere MB'er har luftundervogn i salgsannocerne. hvorvidt det faktisk er luft eller hydraulik, som på min gamle spand, ved jeg ikke. Nogen der erfaring med dette?

    Måske de skal bruges i forbindelse med indsug, evt. bypass af fx en kompressor. Kunne man forestille sig at kompressoren har magnetkobling, så man kan slå den til og fra.
    Jeg ved dog ikke hvor den luft, der skal styrre disse ventiler, så skal komme fra.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ellers en masse fine bud.

    Det er resonans regulatore til sports udstødnings systemer.

    I bund og grund et simpelt system, da de styres af manifoldens vacum. Detsto mere gas man giver, detsto mindre vacum i manifolden = spjældet står mere åbent
    På den måde følger lyden, hvor meget gas man giver motoren.
    Det er typisk på nyere V6 M112 eller V8 M113 motoren, hvor de godt kan give resonans ved by kørsel og det derfor er nødvendigt med at montere dem her.

    De 2 på billedet er til en Cl55 som har fået sportssystem
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Se det synes jeg er noget af det bedste jeg har set omkring udstødnings systemer i længere tid.

    8)

    Det jo sådan det skal virke og laves.

    Motor køres typisk ud i omdrejningerne når der skal gives en god acceleration, og det er her man ønsker lyden godt må lave lyd.
    Når motoren køres i de lave omdrejninger selv med fuld gas, ønsker man en kvik/frisk men dog stille acceleration 8)
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det er en af de bedre måder at løse problemet på. Ved at Brabus, Carllsson, Amg O.s.v bruger det også på modeller som eksempel den nye SLSer.

    Hvis jeg ikke husker meget forkert, så SLSeren enda noget styring af det, så ledes at når bilen holder i tomgang og gearvælgeren står i P, så er ventilen åben. Så man får så meget mulig glæde af V8 lyden, uden at den er til gene ved almindelig kørsel.

    Jeg har også overvejet lign system med en magnet ventil og lige finde den rette ledning på gearkassestyringen af en 722.6 gearkasse :D
     

Del denne side