Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gode råd søges til justering af døre w124

Emne i 'Karosseri' startet af Bilglad, 25 December 2013.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har en W124 coupe med nogle trætte hænge døre!

    jeg har forsøgt at justere på dem men uden held indtil videre,
    med alle mine andre 124 kunne man leve med lidt hænge døre, men den her coupe og de lange døre er det bare for meget og døre lukker dårligt i begge sider!

    så har nogen et godt råd, fx nye dørbeslag eller andre muligheder vedr. justering så er de meget velkommen..
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Normalt bruger man et special værktøj til at rette en hængende dør op, men med forsitighed kan man gøre det med håndkraft.

    Selve låsehengslet skal side så døren flugter med chassiet når den er lukket.

    Rudestoppet skal sikkert også justeres lidt ned, da de bliver trykket op med årene og det forsager at ruden binder i gummilisten efter døren er rettet op
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det med rudestoppet giver god mening, da døren lukker bedre med vinduet rullet ned, er vinduet oppe skal døren nærmest hamres i for at lukke i første forsøg?

    Men døren er ret skæv, på coupe er der kromliste på døren fra a til c stolpe og man kan bare se den hænger flere cm..

    Måske lyder det dumt, men jeg forstår stadig ikke hvordan den justeres, er det på det hængsel hvor låsen klikker sig på?

    Eller er det de beslag oppe ved forskærmen der skal løsnes og døren så kan hæves? de føles som der er slør i dem og døren kan nemt lirkes op og ned!
     
  4. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Det kan være begge steder, men .hængslerne fortil er nok det vedste bud.
    Jeg kan afsløre at det ikke er meningen at der skal være slør i dem; de skal sidde helt fast! ;-)
    Prøv at kigge i vedhæftede fil; den kunne muligvis interessere dig.
     

    Attached Files:

  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Efter noget moslen og en del forsøg er dørene blevet mere lige, dog er el-rude hejs svært at justere korrekt og man får nemt vindstøj..

    Det er godt nok mere komplekst end man lige tror, og kræver ret meget fin justering..

    Tror også der gik et rudehejs i processen desværre :(
     
  6. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Den med at døren er nemmere at lukke med vinduet rullet ned, tror jeg primært skyldes lufttrykket. Vores har det på samme måde, klapper vi fire døre samtidigt, er den der når sidst i mål ikke lukket ordentlig. Jeg ser det på mit soltag, det kan godt lige vippe op hvis døren klappes hårdt med oprullet vindue..
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man skal også huske på at en W124er coupe dør, skal lukkes noget hårdere i forhold til en Sedan, da ruden skal ind under gummislisten.

    Der er derfor at på nyere couper og cabioler, at ruden køre 1 cm ned når døren åbner og køre op igen efter den er lukket. Så skal døren ikke længere smækkes lige så hårdt.
     
  8. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Kan man andet end elske Mercedes' ingeniører?!? :)
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja der er tænkt over tingene :)
     

Del denne side