Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Totaløkonomi W124 vs. Ny mindre bil!

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af Bjarne, 6 September 2006.

  1. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Lad os få gang i en diskution om økonomi i at køre bil her i landet .



    Hvorfor kører du i den bil du gør? - er det Total økonomi, begejstring for din bil, pålidelighed/driftsikkerhed/komfort, eller har du bare aldrig kørt i andet, eller noget helt syvende.... lad os høre dit indlæg.



    For mit eget vedkommende kører jeg i W124 fordi jeg befinder rigtig godt bag rattet i sådan en bil, + at jeg mener at den samlede økonomi i sådan en vogn så rigeligt er konkurencedygtig med enhver anden ny minibil.

    Mere udførligt kommer senere!
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    300 D økonomi

    om der er økonomi i en mercedes 300 D ja det kan i jo selv bedømme . men for mit vedkomme ville jeg sige ja.

    har kørt 124 300 D siden maj 2003, da jeg købte min første 300 D fra 1985 den hade efler nærmer gengang kørt over en million km, men det er jo det :?
    den blive påkørt at en 4x4 forfra på en landvej en morgen i aug. 04 og det var så den sidste tur i den, :( ja den rede mit liv den dag så er det jo ikke nogen skam at købe en til 124er, sikkehede er helt i top i disse biler nu da jeg selv har faft teste den i praktisk. men vis man ville teste den så husk man er mø nogen dage efter . og det er ikke det vær.*lol*der komme sende et billede i mit album af den.så man kan se hvor lidt der ske med en 124er der har være påkørt, i dette tilfælde at en nissan 4x4 så også døde helt, 4x4 biler er farlige fordi de rammer højt i forhold til alm. biler, men A-stolpe på en w124 holde til det, da jeg har kørt med ca 40 km/t og han kom med ca 60-70 km/t så det svare til at påkøre en lygtepæl med 100 km/t lide ind i venster forhjul. og det ville jeg ikke gøre i en lillebitte bil,

    men fik nu en fin pris for den af forsikringe 52 000 kr ja det var nu godt nok da jeg kun hade gide 38 000 kr for den 15 mdr og 40 000 km før :)

    nå men jeg fandt så denne 300D på nette i esbjerg til 54 000 kr
    og den var bare bilen jeg skulle ha , så jeg smutte derover og fik den med hjem. Den hade kørt 661.000 km da jeg købet den,

    på de to år jeg har haft den har jeg kørt 70.000 km i den
    og jo jeg har da skifte en del ting på den som i kan se herunder,
    den sum penge jeg har ladt i den er ca. 23.000 kr med alt. måde rep, og udstyr,

    så vis man tager prisen på 54.000 kr
    og det jeg har lagt i den ....23.000 kr
    ja og nupris som ca er ......47.000 kr
    så gir det et minus på ......30.000 kr på to år og så er der kørt 70.000 km
    pris pr km 42.8 øre + brændsftof-forsikringer og vægtafgifte

    kan du gøre det på en anden (lillebil) ????

    ting jeg har skifte fra jeg fik den til i dag

    køler ............................1400 kr
    forvarmerelæ.................1900 kr
    viskermotor-brugt............600 kr
    hardyskive bag.................800 kr
    skiver+klodser f+b........1200 kr
    sænkningsæt -30 mm
    fjeder +dæmper............3100 kr
    fælge 8x17 med 225/45..3900 kr
    driveaskel venster..........2800 kr
    nye baglygter..................600 kr
    nye sideblink hvide...........250 kr
    ny forlygte......................1200 kr
    bagpotte...........................750 kr
    styrtøjsdæmper.................300 kr

    div. filter og olie 7 gange a´ca 600 kr
    pr gang ialt....................4200 kr

    ialt på to år....................23.000 kr

    PS: disse priser er mine prise som jeg få dele til og er netto pris og uden arbejdeløn, da jeg laver alt selv,

    dette indlæg ville blive opdater hvergang jeg laver nogen eller en gang om mdr,

    med venlig hilsen uffe
    Mercedes 300 D årg 89 730.500 km
     

    Attached Files:

  3. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har en 124,mere præcis en 260 E, den er da lidt dyr i benzin, vægtaf og forsikring. Jeg gav små 80000 for den og den kører som en drøm.Til de mennesker der siger at den er meget dyr, vil jeg blot sige at de jo hurtigt giver 200000 for en nye bil, de langt fra lige så godt kørende og deres bil ender på kirkegården før.Og så kan jeg så købe for 120000 kr benzin, den kører ikke langt på literen, men men der er til et stykke tid :D :D
     
  4. CC

    CC New Member

    Joined:
    19 November 2006
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Solrød
    Ratings:
    +0 / 0
    Totaløkonomi

    Da det i Danmark er dyrt at købe/have bil er det klart, at det optager mange mennesker, hvormeget de bruger på en bil så her vil jeg gerne "pippe med".
    Hvad der er dyrt og hvad der er billigt skal jeg ikke afgøre her, men da vi alle har forskelligt køremønster/måde, økonomi, behov og køreglæde er det svært at sætte et skema for, hvad der er bedst og billigst. I mit eksempel har jeg indtil nu kørt Renault Laguna '96 som jeg havde i knap 7 år som jeg kun har skiftet dele ud på som jeg synes naturlige at skifte i betragtning af alder og km. Den havde kørt 196000 km da jeg solgte den og med mit nuværende kørebehov på ca.6-8000 km om året, føler jeg mig heldig at være sluppet for at skifte dele som : Vandkøler, varmeapparat/element, servoslanger/pumpe, br.rør, katalysator og andre store ting som en tilsvarende mindre bil kan risikere at skulle skifte med samme alder og km.
    Derfor faldt mit valg denne gang på en W124 '88 osse fordi den havde aut.gear og med lavt km-tal - 105000 - for mig er det vigtigt at en bil er stabil - kan starte hver morgen - og holdbar - ikke ruster væk - delvis økonomisk - er nem at vedligeholde - robust og sikker - det beviser den overbevisende ved at være brugt som taxa - og så gør det jo ikke noget at man føler sig godt tilpas i den, vel? Så det med mindre biler er efter min mening til folk der VIL ha' en ny bil og ikke vil ofre hele opsparingen på den og samtidig ikke har brug for at køre hver dag og langt.


    Stjerneglad hilsen
    Claus-200E
     
  5. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej folkens,

    ja som overskriften lyder, hvorfor kører i store Mercedes biler kontra mindre og nyere biler. Jeg faldt over dette indlæg som er af ældre dato, men jeg synes temaet er super.

    Gennem de sidste mange år er jeg ofte endt i vilde diskussioner omkring små biler vs. store biler. Mange i min omgangskreds kører netop i poloer, fox, fiestaer eller anden småkravl, mens jeg elsker store Mercedes biler. Jeg forsøger at forklarer dem at en ny bette bil med 8 airbags, abs, esp og andet passivt sikkerhedsudstyr ikke nødvendigvis er så sikker i sig selv. Sikkerhed angår også vægtforhold, kørerkomfort, størrelse i kabine. Og gang på gang viser test fra tyske ADAC at store ældre biler bare er mere sikre end små nye biler fyldt med alskens sikkerhedsudstyr.

    For nylig sad jeg og kiggede i nogle ældre mercedes brochure om W123 'eren og W124 'eren. Her stod det mig klart hvor meget Mercedes går op i sikkerhed. De fremhævede bl.a at instrumenteringen er lavet sådan at øjet i et splitsekund skal kunne orienterer sig om de meldinger, som er at finde omkring olietryk, hastighed, ur, omdringer og andet. Desuden er alle knapper placeret med største omhu indenfor rækkevide af chaufføren. Og det er på Mercedes modeller som er op til 35 år gamle. Hertil skal så også siges, at Mercedes selvfølgelig var først med airbagen, selestrammeren, abs-bremsen, fuldt deformerbart karrosseri (kom i /8 modellen i 1968) og meget andet sikkerhedsudstyr.

    Men det var sikkerheden. Så er der alskens andre forhold, der gør at jeg kører Mercedes. Her nævnes kort: Kørerkomforten (den er bare i top), samlekvaliteten, billige reservedele, baghjulstrækket, lyden fra motoren (elsker de 6 cylinder) udseendet (bilerner er ofte fra fødsel af klassikkere og ser tidsløse ud selv efter 25 år), den megen plads, og ja, så selvfølgelig også stjernen.

    Hvad med jer andre.
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tja... Hvorfor 124'er(e) ?

    Det er jo verdens bedste bil. :wink:

    Jeg har i kraft af mit tidl. virke som pladesmed på aut. MB værksted igennem 10 år, set mangt og meget.
    Jeg nåede fx. at opleve de sidste 124'ere som nye biler, og oplevede således også 210'erens indtog.
    ... Og forfald. :(

    Jeg oplevede hvordan taxa vognmændene indimellem længtes tilbage til de glade 124'er dage, hvor bilerne var mere ukomplicerede. Og kvaliteten var i top.

    Jeg tror godt at jeg tør påstå, at jeg kender de fleste kringelkroge på et 124'er karrosseri...Og det er s@u kram.
    Sådan laver man ikke biler mere. :(
    Jeg vil faktisk vove den påstand, at det er en af de sikreste, og mest velbyggede biler der findes.
    Stadigvæk. :shock:

    Nu er jeg jo famillie far, og kan egentlig godt lide min hustru, og mine børn. Så valget var faktisk let.
    Prioriterer man sikkerheden højt, er man godt stillet i en 124'er - Det har jeg set dagl. og gang på gang - Igennem mange år.

    I dag arbejder jeg på et andet annerkendt bilmærke, hvis kvallitet normalt også roses for at være i top. :roll:
    Der er ingen sammenligning overhovedet, og nederst i mit indlæg - Der hvor der står "min bil" - står meget tydeligt, hvad jeg har valgt som favorit. :wink:

    Mht. Økonomi, kan den da let hamle op med en nyere lille bil.

    Jeg giver ca. 3500,- årl. for forsikringen, incl. kasko og vejhjælp. (Runa) :D
    Ingen afdrag til lån, pga. mine bilers begrænsede indkøbs pris. :)
    Men...Så er der selvfølgelig lige 7.500,- til vægtafgiften. :evil:

    Har netop været på efterårsferie, med 1400 kg campingvogn, fuld oppakning, to voksne og to børn, i vores 124'er med manuel gear.
    Her kørte den 11,5 km/ltr. :shock:
    Til dagl. kører den på langfart - med konen bag rattet (hvilket ikke nødvendigvis er nogen fordel) Her kører den 13 km/l

    Brændstof forbrugets omfang i vores 124'er med aut gear, har jeg stadig tilgode at opleve. Det vil dog ligge højere. Vel ca. omkring de 11 km/l

    Vi har efterhånden haft MANGE forskellige biler.
    Og hver gang vender vi tilbage til vores elskede 124'er.
     
  7. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    For mit vedkommende er det endt med en 124'er af flere forskellige grunde.
    1. Økonomi.
    2. En gammel drøm om udsigten
    3. Kvaliteten

    Jeg var havnet i en situation hvor jeg ikke havde råd til at købe en ny bil. Prisrammen for bil indkøb var ca. 50.000,- og jeg ville gerne have en bil jeg turde køre en tur sydpå i. Jeg kørte i en VW Golf II - jeg kunne ikke liiiiige forestille mig selv med 130 km/t på en tysk motorvej i den bil..... Det korte af det lange var at skulle jeg køre i en bil til ca. 50K kr med en fornuftig sikkerhed - så var der to mærker som jeg kan komme i tanke om. Volvo eller Mercedes. Drømmen om stjernen på køleren afgjorde det (på trods af at Volvo er kraftigt overrepræsenteret i familien). Jeg var heldig at finde en gedigen 124'er til lidt under markedspris.

    Hvis pengepungen tillod det ville jeg da meget gerne kører i en ny bil. Men jeg har bare ikke 300K- 400K til det......

    mvh
    Martin
     
  8. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Nogen siger at folk med hjerne kører med stjerne. For mit vedkommende har jeg lige siden jeg var en lille dreng i korte bukser, drømt om at eje en Mercedes. Da jeg var 4 år gammel var jeg ude at køre med min bedste kammerats forældre, og det var i en gammel 220s (pontonmodel) og der blev grunden til min Mercedes kærlighed lagt. Min egen far kørte i Opel Rekord P1 og der tør nok siges, at der var en markant forskel på disse to biler. Vi er tilbage omkring året 1962 og det var jo i starten af tresserne, at der for alvor kom gang i bilsalget her i Danmark. Senere faldt min kærlighed på den gamle Heckflosse model (W111) og jeg har da også ejet et par stykker, men jeg formåede ikke at restaurere dem, dertil var de for rustne. Sidst i 70'erne fik jeg en svoger der kørte 280 SE (W126) og det synes jeg var en rigtig fed bil. I efteråret 2001 gik jeg på jagt efter en Mercedes i Tyskland og det skulle helst være en W126, men dem som jeg på det tidspunkt kunne finde var enten for dyre eller også havde de kørt jorden rundt 40 gange. Det endte med at jeg fandt en 1988 260E med 157.000 km på klokken og den var bare som ny. Senere købte jeg min nuværende 420E og solgte den gamle til en anden bruger af dette site, og jeg tror nok at han er ganske tilfreds med min gamle 260'er. Min konklusion på det hele er, EN GANG MERCEDES ALTID MERCEDES.
    Desværre lever W124'er ikke for evigt, men jeg gør nu mit til, at min skal overleve så længe som muligt, bl.a. kører den ALDRIG om vinteren.
    Mvh.
    Niels
     
  9. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Du er ikke alene :lol: :lol:
    Jeg kørte i en taxa med min far som 4 årig for første gang ,min far havde en chevrolet impala fra 1956 på dette tidspunkt ,men jeg kunne mærke noget underlig og godt ved denne taxa som iøvrig var en mercedes pontonmodel.
    Jeg har haft nogle biler bl.a ford ,opel og bmw,men i sidste år købte jeg mig en w124 260e ,jeg synes også at det er en dejlig bil ,som jeg holder meget af den.
    Ud over den tekniske service den skal have og den får ,tørrer den af hverdag ,når jeg kommer hjem, nogle af naboerne mober mig når de ser at jeg er igang med pudser og polerer min bil ,det generer mig ikke hvad de siger :lol:
     
  10. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej stjerne venner
    Nå men jeg må vel også heller give mit tilkende her
    Min familie og jeg har kørt ford i mange år siden 97 har der været 4 stk granadaer inde i familien det var sku kram 2 stk 2,3 automat 1 stk 2,8 automat og den sidste 2,8 i stc 5 manuel med alt i el incl sæde det var sku kram (har den stadig stående) men så gik benzin priserne jo amok for ca 3 år siden og den var bare tørstig slut også købte vi en 1 ejers 190 2,0d med 253 km på klokken fuck en skrabet spand den kørte som en punkteret roevogn men 19 km på en lit bio dejligt så fik vi et tilbud af en ven og reglerne omk seler var blevet strammet og med 5 børn fra 6 til 14 ja så er en 190 ikke sagen surfede som en gal inden jeg slog til og solgte og stod uden bil i 3 dage bingo fruen ville gerne ha kia sephia ALDRIG.. så fandt jeg den 250 stc vi har nu og de næste 15 år mindst til 58000 kr har så ofrert nye seler til de 2 sæder bagi (mgl stadig sædet men de små sider jo på selepude) nye bøs i skifte stængerne og 2 olieskift den har vi kørt 14000 km siden april og det virker bare men må sige savner komforten fra min gl granad den er ikke helt der oppe men næsten
    men som guldsmeden skriver sikkerheden det er jo vores elskede familie der kører i den.
     
  11. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej alle 124 fan.........

    ja min E220 køer 11km/l ved blandet kørsel,sys det okay klaret :lol:

    men er oz som mede :) hun blir puset og passet hver dag....ka da godt væer man blir lidt skør a og ha en 124 :eek: men glæden ved og kører i den hver dag er jo dejlige....
     
  12. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    hej alle MB fan , jeg ved ikke helt hvor det gik "galt" for mig . Jeg har altid været fasineret af dette bilmærke.
    Først i halvfjerserne kørte jeg taxa som chauffør i en 200d /8 , herefter var det et ønske at få en privat, men prisen UMULIGT , det blev Renault major 8 .
    Først i halvfemserne købte jeg en w 123 300d for 1500,00 kr byggede på den i 6 mdr blev godkendt , forbandet god dyt, bortset fra rusten.
    Den blev i familien i 8 år ,købte en 124 2,5d 1987 med 480000 på uret, ved nærmere gennemgang meget rusten, nå påen igen, skulle også have ny toppakning, trykprøvning sagde REVNET topstykke øv.
    alle de brugte topstykker der kunne skaffes klarede ikke testen.
    købte en motor kørt 440.000 for ca 10000kr efter ca5000 km kørsel begyndte den at gå dårligt ved koldstart, der var en af de 5 gallopjern der ikke hjalp til, af med toppen på den også.
    Den havde gjort det grundigt ,en ødelagt ventil og ventilsæde på 5eren, reklamation, fin behandling af sælger der ikke kunne finde en anden top,
    og sendte derfor en anden motor.
    efter ca 10000 km begyndte den på snmme måde, overvejede at bygge den om til en 300 d ,men det blev vist for omstændig så jeg forsøgte at købe min gamle 123 tilbage, HAN VILLE SGU IKKE SÆLGE .

    December i 06 forsøgte en alfa romeo 156 at køre ind på mit bagsæde uden at åbne døren først det blev noget rod. 124reren døde sgu, og fandenme om ikke jeg igen kun kikker efter 124 300d , efter alt det jeg har prøvet, hvor gik det galt? ok det kan kun blive bedre.
    Det er det så også blevet, min nuværende 124 gør det den skal uden de store sværslag, og så ser hun ret godt ud tillige med.
     
  13. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg har da også min lille "historie"

    Min farfar var forhenværende vognmand, hvor primært Mercedes-Benz var i "flokken". Og der var mange forskellige, både /8'ere, også i lang model, senere 123'ere af flere modeltyper; før end han solgte forretningen.

    Det smittede så af på min far, der altid selv havde drømt om Mercedes. Så en dag i 1997 blev drømmen til virkelighed. Min mor og far fik deres første W124'er, 2,0 benzin, 5 manuelle gear, og så i signalrød 8) (Den gik faktisk rigtig godt..) Senere er der så kommet en 190D 2,5'er ind i familen (og ude igen) en 190E'er og senest en W124 500E, og så min 300E-24'er.

    Jeg er selv mekaniker på et autoriseret "fransk" værksted -og kan til dagligt bande og svovle over hvor ringe/underligt selv helt nye biler er skruet sammen. Min første bil var en Peugeot 309. Den var jeg nu også glad nok for -men det bedste var godtnok når jeg skulle lave min fars 124'er. Alt var solidt, logisk og servicevenligt fremstillet, nemt at have med at gøre og passer bare.

    -Så en ting var sikkert, når jeg en dag havde økonomi til en W124, så skulle jeg have sådan en :D Og det havde jeg heldigvis tidligere end ventet -største hump er forsikringen; men har nu alligevel fået en ok præmie.

    Desuden nyder jeg bilens komfort, kvalitet, driftsikkerhed, reservedelspriserne og ikke mindst den høje sikkerhed. Tror også jeg har nemmere ved at "tilgive" min 124'er for eventuelle fejl og skavanker der måtte komme hen ad vejen, da man må tager bilens levetid og km-tal i betragtning.
    Jeg bruger megen tid på at holde min 124'er pæn og ren og jeg er da overbevist om, at jeg har bil i mange år endnu :)
     
  14. NJGA

    NJGA New Member

    Joined:
    8 August 2007
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Thisted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 204 CGI
    Km:
    52000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    VW 1302 LS CABRIO
    Bil nr. 2 Km:
    37000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Mine tidligere bilmærker har været - i nævnte rækkeføle FIAT, VOLVO, BMW og nu MERCEDES.
    Min første Mercedes købte jeg i 1994, en frikørt taxa med 262000 km, en 300D årg 1991- diplommodel. Kørte i den til Juli 2002 hvor uret viste 530000 km.
    Rep. i perioden var nye ventilløftere og dyssespidser som ikke var de store udgifter.
    I Juli 2oo2 fandt jeg så min nuværende W124 - en 250 turbodisel årg 1991 impoteret fra Tyskland med 112000 på uret en skide lækker bil. Jeg har tal med den tidligere ejer i Tyskland og han fortalte, at i de 11 år han havde bilen, da stod den i en opvarmet garage om vinteren.
    Vi har lige været i Østrig i efterårsferien hvor vi kørte 3500 km med en snit på l4,2 km/l.
    Hjenturen på l347 km klarede vi på l4 timer. Vi fulgtes med vores nabo der kører i en MB250D fra l988.
    JO W124 er verdens bedste bil.
    I fredags talte jeg med en fra SKIVE der havde lige fået en W124 300D årg. 1992 hjem fra tyskland med 34000 på uret - et fund.

    Hilsen
    Nils-Jørn
     
  15. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Det er trist å tenke på, men en gang i tiden likte jeg overhodet ikke Mercedes. Så begynte jeg gradvis å like W201, før jeg forelsket meg i W124 da min søster ble sammen med en gutt, hvis far hadde en 1988 300 E US-utgave (dette var i 1992, så det var en "fed øse" den gang).

    I 1994 solgte min far sin skramle-Scorpio og kjøpte en 1987 230 TE, denne hadde han så i ca et år før han kjøpte en 1987 260 E.
    Denne ble værende i familien og jeg kjøpte den i 2003, den var da særdeles godt vedlikeholdt og faceliftet til 1994-look utvendig.
    (Min far fortsatte med MB og kjøpte en ´98 E280 T 4Matic, dernest en ´00 E240 T og til sist en ´99 W220 S320 som han fortsatt har).

    W124 må vel være den eneste bil i verden du risikerer å bli forespurt om hvorvidt den er helt ny. Designet er genialt og tidløst, komforten er helt på høyde med mange nye biler, og den bare går og går og går.
    I de tre årene jeg hadde 260en kostet den meg - foruten vanlige serviceeftersyn - et sett med bremseskiver + klosser, nye bremserør, samt nye fjærkopper. Jeg tviler på at en nyere bil av annet merke hadde vært noe rimeligere å eie.

    I tillegg en flott motor med OK drivstofføkonomi.

    Meget vil ha mere - derfor valgte jeg W140 som på mange måter er en forvokst W124 i mine øyne. W124 vil alltid ha en helt spesiell plass i mitt hjerte i alle fall! :D
     
  16. Thorgrimm

    Thorgrimm New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej med jer. Jeg vil også give mit besyv med her.... det er jo ganske hyggeligt med sådanne historiske indlæg...

    Jeg blev vild med mercedes da jeg var en 11 år gammel og min far havde en spritny Volvo 244. Vi var på ferie i Norge (og det var i 1977) og nogle af min far og mor's venner kom til os dér i Bergen og de kørte i en ny w126'er som bare var fedest. Jeg har lige siden dengang forsøgt at overtale min far til bare at tage en prøvetur i en mercer, men han vil ikke... hehe... tror sgu han er lidt bange for at blive vild med det...

    Da jeg endelig fik min første mercer var det en 190E, 2,6 benziner med manuelt gear, og dén var bare dejlig. samlekvalitet i top, men desværre gav jeg den nogle stryg henover Kasselbakkerne engang og det kunne den motor ikke holde til.

    Nu har jeg selv min egen 124'er, og den er jeg bare glad for. Den føles tung og solid og driftsikker. Tung i optræk og tung i sving og tung at bremse, men den er lydsvag og komfortabel at køre ligeud i. Bevares, den drejer da også når den skal og er egl. sporsikker nok, men den virker altså tung i det. Og det er ikke fordi der er noget i vejen med servoen. Der er nogen der siger man bare skal vænne sig til det.

    Jeg har ellers haft mange biler før, så jeg har prøvet lidt af hvert, her er et udpluk i kronologisk orden.:

    Ford Capri 2,3 S Ghia da jeg var 18, min første bil bortset fra en megakort flirt med en Morris 1000 der lugtede af benzin hele tiden...

    Skoda 120 LS, bagskubber med tandbeskytter og det hele..

    2CV - Citroen GXG (mini Pallas) - Fiat 131 Mirafiori 1,6 TC - Alfa Romeo 33 (en ren møgspand, altid i stykker) - Peugeot 405 1,9 - 90'er Toyota Celica 1,6 GSI (får i ulveklæder) - Citroen AX GT (som nr. 2 bil, men den sparkede røv til Celicaen)- 92'er Chevrolet Caprice Classic, 5,7 l V8 (den var dælme dejlig da) - Suzuki Alto 1,1(som nr. 2 bil), Mercedes 190E 2,6 - Opel Omega 2,0 station wagon Opel Astra Station Wagon ( som nr. 2 bil)- 71' Chevrolet Camaro 5,7 l V8 ( som nr. 3 bil for sjov, og ja den har jeg endnu) VW Caravelle 4x4 bus 2,4l diesel ( ehrm... den var ikke komfortabel at køre langt i) '00 VW Passat 1,9tdi Station Wagon (har vi stadig og den kører også fint) og nu for 4 måneder siden altså den nuværende W124 250 diesel Stationwagon med automatgear..

    ...men af alle de biler jeg har haft, er det Mercerne der klart har givet det bedste kvalitetsindtryk. Jeg tror også, at en brugt Mercedes kontra en spritny lille bil vil give en bedre totaløkonomi. Den nye lille bil, til 120.000 kr, vil miste de første 20.000 kr i værdi det samme øjeblik den kører ud fra forhandleren.. En Mercer der er det samme værd, kan man da sælge et år efter og så kun have mistet 5 - 10.000 kr, hvis man har passet på den.

    I min periode med Capricen havde jeg æren af at skille en W140 ad sammen med nogle kollegaer - og det slog mig hvor godt den var samlet og hvor meget der var tænkt på kvalitet hele vejen igennem. Så jeg er tilbøjelig til at give vor norske ven i dette fora ret.... en W140 er da en W124 der bare er vokset lidt på alle ledder og kanter - er det ikke ?
     
  17. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej


    ja var så heldig og få min første MB da jeg kun var 20 :lol: :lol:

    men min far hade os en 124 da jeg var dreng :) og efter første tur var jeg solgt en gang mercer altid mercer :lol: :lol:
     
  18. FAM.Johnsen

    FAM.Johnsen New Member

    Joined:
    16 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Så blev det min tur til at fortelle om min mini w124 alså w201 som jo må være grundbasen for w124ern,med fare for at blive skælt ud,min versjion er,at jeg var på jagt efter en w124 230E/260E/300E men viste godt at min far hade en bekent der hade en 190E stånde i en garasje som bare stod-og -stod tabte strøm fordi den næsten aldri kom ud at køre fordi damen der hade den ikke har kørekort og hennes mand var død hade bilen ca stået stille i 3-4år og min far kom og luftede henne og bilen en gang i mellem så var den løbet tør strøm alarmen mistede koden fordi dem manglede strøm gang på gang så her i sommers blev det så for meget for så solgte til mig så :lol: en fin w201 2.0E Aut med fuld servicebog fra tyskland op til de 100.000km hvor efter mercedes i herlev har passet den op til de 178.000km den hade kørt da jeg fik den.Den har nu kørt 194.500km og jeg må sige den kører bare som en drøm det er helt vildt der er ingen slinger i valsen af nogle art lydløs føles som at bilen er støre in den entlig er og selv det kun er en mini w124er er jeg godt tilfreds med de 122hk den har, var i ungraen i sommers med camleten og 3 voksne gik det og alforventning indtil tenningslåsen knækkede og kunne ik starte igen så på mercedes i vezprem og vubti 1900kr så kørte vi igen med ny nøjle og lås gik hjem igen uden problemer, :lol: så jeg må nok os sige en gang merser altid merser. :lol:
     
  19. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg lavede en 3 dobelt salto med skrue i en 124'er uden airbag for 20 år siden og gik uskadt derfra. Kan der være bedre grunde til, at køre i 124'er?
     
  20. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    hej alle
    jeg har kørt først fiat,toyota,bmw,og 190 d før min 124. ekonomi er i top med mercedes og reserve dele er billig i forhold til andre biler.
    man har pæn udsigt over stjerne (hehe) måske har vi alle haft drøm at køre mercedes som sagt, MAND MED HJERNE KØRER MED STJERNE.
    den er komfort, med masser af plads og den kører bare og kører,. Jeg har haft toyota carina fra 97 har købt den ny,par bremseklosser til den bil var 500-600 kr før 9 år siden. Den bil var hurtig i forhold til mercedes men hastighæd kommer man over, komfort toyota kan ikke komme tæt på mercedes. Hvis man kender par a de gammle taxa vognmand alle savner mercedes w124 som var bedste bil i hele verden. jeg har været nu før nylig i Berlin hvor W124 kører stadigvæk som taxa, vi kan spørge os hvorfor?? med 10 finger kan man ordne alt på W124 men hvis du har noget nyere det køster i tyskland 500 euro at åbne frontklap og sætte pc til billen.
     

Del denne side