Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

"Langhåret spørgsmål"- Niveau

Emne i 'Niveauregulering' startet af hiburebe, 25 November 2013.

  1. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Hej gutter.

    Går stadig og drømmer om at genskabe niveauén på min W124 8) .
    Det er en Sedan og som følge af det er der jo ikke ligeså mange dele at vælge imellem brugt.
    Det er specielt selve "støddæmperen / oliecylinderen " der er problemet.

    Og her kommer det Langhårede....Er der forskel på "dæmperen" til en sportline og til en almindelig ?
    I min verden må der jo være en eller anden form for længdeforskel de 2 varianter imellem....men vil det være noget som jeg IKKE kan omgå ?

    Og vil jeg løbe ind i problemer hvis jeg "blander" dem sammen ?

    Rørene er tæret så det er byt til nyt.( lave dem i kobber. ???? )
    Kugler og vtl. sider der stadig men ved ikke om de funker ( sikkert ikke )

    Ps. er der nogen der ligger inde med noget....så giv lyd ! ;)
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har selv haft en 300 D sedan ikke sportline men med niveau dæmpere bag, og så har jeg lavet samme operation på en ægte sportline 24v sedan som også havde niveau reg bag der blev alt. bare købt org. fra mercedes da jeg efter flere forsøg konstaterede at det ikke kunne betale sig at lave rør delvist og det hele blev skiftet i inkl hydraulic rør, org. fra mercedes

    Begge systemer er identiske når der er tale om det område ved bagbroen, efter min overbevisning er det fjedre der styre sænkningen, men ret mig hvis jeg tager fejl.

    Det er muligt at lave en rep. med kobber rør. mit råd er skift det hele, er der først et utæt et sted og man fixer den, så sprænger den måske et andet sted hvor den alligevel er på vej!!

    de org. dele er dyre men alligevel til at betale og holder nok resten af bilens liv!
     
  3. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Jo.... den er jeg med på med hensyn til skift af det hele.....jeg mente bare at det ville blive til kobber alt sammen. :)
    Pt køre den med en "lus" imellem til og afgang for ikke at beskadige pumpen da rørene sikkert lige pludselig giver helt op som de er.... og det ville jeg ikke risikere. 8)

    Nogen siger de små rør ved bagbroen er bøvlet at lave i kobber....men det må jeg jo se på når jer "er der"...

    Mht. til højden har du måske nok ret i at det er fjedrene der afgøre det....men er der ikke nogen der VED om det er ligegyldigt hvilke "støddæmpere/oliecylindre" jeg sætter på ?
     
  4. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Det eneste jeg ved man skal være opmærksom på er at det IKKE skal være støddæmpere fra en Stc. for de har to bolthuller til den nederste bære arm, hvor dem til sedan'erne kun har en..

    Har selv været ved at kigge på mine (der står AMG på) da den ene ikke rigtig virker mere og siger en ordentlig klonk lyd når man kører over et hul etc.

    Men om sportline eller "standart" har foreskel.. der skal du nok kigge på om der er andre støddæmpere på en sportline overhovedet?
    Så vidt jeg husker er det kun bærearme og fjedre der er forskellen men det er der nogen kloge hoveder herinde der VED ;)

    Men mener de koster 3500,- stykket hos Mercedes? :/
     

Del denne side