Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Soltagsmystik

Emne i 'Soltag' startet af erik1303, 10 November 2013.

  1. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Nu har jeg siddet og kigget lidt på de forskellige indslag omkring soltag, men ingen matcher rigtigt mit problem.
    Det er self. et standard vippe/skydetag.
    Nu har jeg haft 2 stk. w124 uden de problemer, og nu da jeg har den fineste/bedste/mest urørte af dem alle er der self. problemer :evil: .
    Knappen til soltaget er jo 4-vejs, op-ned og frem-tilbage.
    Men på mit nye vidunder er soltaget besat af en slags spøgelse :twisted: Jeg har en ekstra kontakt der blev prøvet, men samme resultat.
    Trykker du knappen op vipper tag op som den skal, vil du lukke det ned igen og hiver knap ned sker der ikke andet end motor kører. :?: . Så hvis du vil lukke trækkes i knappen bagud, og holder du for længe kører taget bagud.
    Køres taget frem igen for længe vipper det op igen :?: :?: .
    Summa sumarum er taget lukket og du vil vippe, er der jo 3 muligheder, skubbe knap frem, trykke den op eller hive den ned, soltaget vipper gladeligt ved alle 3 funktioner :twisted:
    Hvilket system styrer dette cirkus, jeg har været ude for det før i mindre grad på en "kundebil", derfor jeg har den ekstra kontakt.
    Der er et indlæg fra 2010 hvor soltag skal kalibreres, kan dette være løsningen. :?:
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der sider et komfort modul, det styre noget af det "show" ;) komfort mopdul sider under bagsædet i bilens venstre side.
    Jeg syntes faktisk at have hørt om netop dit problem før, måske dig i gammel tråd? men hvad løsningen var ??? men tjek komfortmodul hvis ikke du har prøvet at ombytte dette. :|
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det lyder som en kalibrering der skal til, men grunden til at den er ude af kalibrering er nok et deffekt kabel til soltaget.
     
  4. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    ja nu virker det perfekt efter at have fulgt en beskrivelse fra Brabus i 2010, men bilmodellen er jo stadig den samme :-D .
    Selv om jeg kvajede mig på et af punkterne og måtte starte forfra et par gange lykkedes det alligevel.
    Den drejeknap på motor har da åbenbart 3 positioner, helt inde, et klik ud og et ekstra klik ud :?: det var først da jeg trykkede knappen nærmest ud af v/bagskærm, og det sagde et højlydt klik/klonk at den registrede stillingerne.
    Dog synes jeg at tag "sakser" lidt (ca. 5mm)lige inden det er kørt helt tilbage, men frem er det ok.
    Bruger du vippefunktion, er der også en lille bitte smule forskel på h og v side når du lukker ned, men ikke meget og det er plant når det er lukket, så det er da til at leve med eller :?:
    Og alle glideskinner, filtliste osv. har fået en gang silicone, så vi ser om det ikke bliver ved med at virke.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Skift kablet 8) Den kommer jo ikke ud af kalibrering af sig selv, når man tænker på at den køre på tandhjul.
    Når du skifter kablet, ville du opdage at nogle ringe i kablet er knækket.
    Det er desværre en rimelig klassisk fejl på W124eren
     

Del denne side