Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Skal konen eller bilen skiftes ?

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af erik1303, 2 August 2013.

  1. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Ja det er jo nok et farligt spørgsmål på dette forum, og jeg kender næsten svaret på forhånd.
    Efter 8 år i w124 300D var der et lille "svip" til Audi, tilbage til w124 i et ½ år (ikke lige min bil, det er den på avatar) så tilbage til Audi igen, pragtfuld bil, A4 2,6 aut. 18 år gammel og uden antydning af rust nogen steder (det er jo desværre ikke ukendt for MB) og alt i udstyr, MEN MEN det er IKKE fruens bil, og det er hende der bruger den dagligt, hun vil have en w124 igen (forståeligt) også for mig da jeg skal reppe den og jeg kender jo w124, og så er spørgsmålet om det skal være en 230E (har vi jo prøvet) 260E eller 300E. Vi kører ca. 15-18000 km om året.
    Vægtafgiften er jo den samme, men hvad med benzinøkonomien, jeg har ladet mig fortælle at der ikke er den store forskel på 230 og 260, da 260 er højere gearet, men hvad med 300E, er det samme forbrug som en amerikanerbil eller??
    vi springer 300 24 ventilet over da der er noget med et hundedyrt tændingsmodul.

    På forhånd tak
     
  2. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis det er benzin økonomien der er mest vigtig, ville 230'eren så ikke være det rigtige valg?
     
  3. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej nu ved jeg ikke hvad årg. Du går efter men mln 2.3 fra 89' går mellem 8-9 km/L
    og jeg kører meget pænt, skal dog siges det er meget by kørsel.
    Hvad jeg har hørt/læst skulle 2.6 kører lidt længer.
    Men det er jo også nogle tunge biler så der skal jo ikke meget højre fod til, før
    det går galt, for de ved jo nok hvad de skal ha' og "drikke" :cry:
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    220E ? 150 hk 16V min kone kørte snildt 12,5 / L i vores
     
  5. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Ubetinget 300 E

    Har haft 230 og der er ikke meget spræl i den i forhold til 300.
    Benzinøko er lidt bedre i 230 men vel kun ca 1-2 km bedre
    300 giver dig SÅ meget mere køreglæde.!

    Min 300E går 12kml på langtur og 9 normal bykørsel efter ny toppakning- kæde og just af alt.....

    260E synes jeg er som at sætte sig imellem 2 stole.............
     
  6. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Enig med 220E som konebil. Fruen kører mange korte ture <10 km og under disse forhold kører den 10 km/l. Jeg tror ikke, at man skal negligere fruens krav om ordentlige transportmidler. Min kone udtalte sig positivt for første gang i 20 år vedr. biler, da hun fik 220E'ern. Det er jo ikke hver dag, at det sker :cool:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Økonomisk og præstations messigt ligger 230E og 260E utrolig tæt på ca. 12 Km/l, men 300E sluger lige en hel del mere selv ved alm. rolig kørsel. ikke meget over 9 Km/l.

    E220 er en god motor i forhold til 230 og har flere hypper osv. og ligger lidt bedre end 230E med økonomien.

    de 4 cyl. er som gode nok, og er ikke ligefrem sløve, de klare sig sådan set ok.
    Derimod er en 200E en lidt sløv bil og pga. den lidt for lille motor, så skal den mase mere og bruger derfor det samme ca. som 230E

    Skal man op i den lidt hurtigere ende over de 4 cyl. samt 260E så synes jeg personligt at en 300E er at sætte sig mellem 2 stole. man får så meget bedre en motor og bil i en 300E-24 uden alle ulemperne fra de nyere 6 cyl. med lednignsnettet og luftmasse målere og tændspoler osv.

    Men klart det økonomisk rigtige valg som faktisk har ok med power er en E220 eller 230E

    400 og 500 er vel lidt i en sær gruppe sammen med AMG modellerne osv. her drejer det sig mere om interesse end om økonomi og fornuft :D
     
  8. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Meget fint svar fra Marsk ang. fruers holdning til biler :gr8:
    Nu skrev jeg jo ikke at jeg var ude efter en økobil, så skulle man jo nok søge efter noget andet at køre i, men mest om erfaringer med benzinmercere.
    Den 230E vi havde lå på ca. 11 ved blandet kørsel, og det gør vores Audi V6 også, så er det i det nabolag er det da iorden, og vores gamle trofaste 300D lå på ca. 12-13 ved samme kørsel.
    Bare det ikke bliver som vores gamle Chevrolet stepside pickup der brugte for 400,- for at køre fra Fr-værk til Tølløse og retur ca. 100km :twisted:
     
  9. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Som jeg ser det så er det da Konen der skal skifte dig ud. :D

    Når du kan finde på at køre i Audi :twisted: :twisted:

    Søren
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Audi er en del af VAG-koncernen, præcis som din VW Caddy, Søren. :whistle:


    Bendix
     
  11. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Jeg har været mere end almindelig tæt på at anskaffe mig en Audi A8 4,2 Quattro, indtil jeg fik prisen fra forsikringen :twisted: :twisted: :twisted:

    Som Super-Duper elite med over 2o år skadefri kunne den klemmes ned til lidt over 10.000, og det var kun fordi vi er vant til at køre "store" biler med mange kræfter :Chevrolet Caprice 5,0 V8, MB 300E-24 og Volvo V70 2,5Turbo - hvis vi var kommet fra en Gong-Gong 1,for-lille ville vi slet ikke kunne få den forsikret :aww:
     
  12. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Er der nogen der kender denne bil :?
    Nu skal vi ind og se på dette fine køretøj i morgen, men da den har været til salg i 5 mdr. må der da være nogen herinde fra der har kigget på den.
    Bilen virker bestemt okay, prisen er jo heller ikke helt "giftig", og er lige nysynet uden fejl, og den har det udstyr vi gerne vil have, så er der noget "mystisk" over den eller :?: , bortset fra den er i min "hadefarve" sort :aww: , men fruen kan godt lide den og det er jo hende der skal køre i den.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... ut/1744409

    Hurtigt input ønskes :) ved godt jeg er lidt sent ude, men prøver alligevel.
     
  13. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er en udmærket antagelse, at der kan være noget, når den er til salg efter 5 mdr. Det er ofte to ting: pris eller stand. Man kan også sige, at information om opvarmet sprinklervæske og træindlæg måske er at oversælge, da alle w124 i sen årgang har det.
    Standen må konstateres ved fremmøde og så kan man jo altid give et bud. Man kan lade være, at tage konen med i første omgang, hvis du er den, som skal se om det uden for kabinen er i god stand. Så er det jo ikke svært at sige ved aftensmaden, at der var 1000 ting som skulle ordnes, så den var ikke rigtigt noget.
    Det kunne jeg jo selvfølgelig aldrig finde på selv....... :lol:

    Spøg til side, konebiler skal være i god stand, så der ikke er noget brok efterfølgende.

    God jagt og skriv evt et par linier om bilen, hvis du ender med at se den
     
  14. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Ender med at se den :?: , nej jeg kom da self. til at købe den og jeg tror jeg har gjort et kup.
    Og de 166500 km som speedometer står på er rigtige, når du ser på standen/sliddet og de tyske papirer.
    Bilen fremtræder nærmest som ny, bortset fra et par skrammer hist og pist, og ALT virker, klima, cirk.pumpe, suger bag handskerum, ja alt.
    Interiør ER som ny, det er ikke til at se at der har været mennesker i den bil, og sliddet på føresædet er ikke eksisterende.
    Rust er der INTET af, bortset fra v/side ved det eftermonterede sideblink, og ved stjernen på bagklappen, bunden ser også fantastisk ud.
    MEN MEN der er jo også altid minusser, og de kommer nu, og husk på at bilen er jo 23 år gammel.
    V/sidespejl er lidt irret, måtten i motorklappen er lidt løs i v/side, og så skal der ny bagpotte på, og det var vist det hele (pokkers også).
    Og så til 25000,- må det da være okay med plader og nysynet og det hele, og fruen har da også det store smil på.
    Så må man jo igen leve med at en W124 aut. altså skifter gear rimelig kontant som de plejer, og ikke noget fintfølende mekanik her, men de kan jo holde til næsten alt.

    Jeg smider nogle billeder senere.
     
  15. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Et stort tillykke med bilen... :congrats:



    Michael :gr8:
     
  16. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Hej Brabus.
    Jeg vil gerne høste lidt af dine erfaringer ang 300e 188/179 hk og den 24 ventilens udgave med 220 hk. Jeg vil gerne i fremtiden skifte til sådan en:) da jeg kun har kørt med 4/5 propper:)
    Den 24v har jeg hørt lider af dårlig 5 trins automatgearkasse " japaner gearkassen heden den i Jylland" koste op til 40000 kr at hovedrenovere! Mens den normale 4 trins automatgearkasse koster op til 10000 kr at hovedrenovere.
    Samt at den lider af svage topstykker.

    Har tidligere kørt en, den går dejligt:) 220hk.

    Vh

    Christian
    Aalborg
     
  17. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
     
  18. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Så er der billeder, og bilen bliver da bedre og bedre for hvergang man roder med den, alt er næsten perfekt, selv det originale værktøjssæt er med, det i den røde pose.
    Og imorgen skal den lige sænkes 3-4 cm bagude, og der er indkøbt 2 nye bander til kofangere, så skulle den vel også snart være ok :-D
     

    Attached Files:

Del denne side