Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Er denne rotor slidt ?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Hergaard, 5 November 2013.

  1. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej. Min gamle "dame" har start besvær ved kold motor, og kun ved kold motor. Tændrør og kabler er skiftet. Så nu kom turen til at kikke på strømfordeler og rotor. De ser nyere ud, men måske er den een herinde som kan se på dem, og de er klar til udskiftning alligevel.Tak ! ( undrer mig også lidt over den olie-suppe i bunden under rotoren.
    m.v.h. Thomas.

    Vedhæfter billeder.
     

    Attached Files:

  2. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Pakdåsen ved knastaksel lige begved.
     
  3. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Har selv problemer med tomgang.
    Mercedes skulle have en formue, så det hele er bestilt i Tyskland og er på vej.
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      316.6 KB
      Visninger:
      1,412
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      510.2 KB
      Visninger:
      1,420
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      497.9 KB
      Visninger:
      1,413
  4. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej borring.

    Hvor har du bestilt det i tyskland ?
     
  5. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Hos frosch-autoteile, via ebay.
    http://www.ebay.de/sch/frosch-autoteile ... ksid=p3686

    Gik bevist efter BREMI som jeg kun har hørt godt om.
    Bestille mandag, vil tro jeg modtager det i dag (DHL).

    Hessel skulle have 3200 plus moms for 10 tændkaber, frosch skulle have 1300 inkl. Moms.
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg ville købe bosch, de har org. bosch dele til 300 E-24 og der er en verden til forskel i kvalitet på dem og bremi, det er selve den måde formen er støbt på, nogle gange går plastikken ind over elektroderne osv. lidt sjusket, det sker ikke på bosch der er alt lige efter bogen
     
  7. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Smag og behag, BREMI er også tysk, Berus derimod skulle være noget Kina bras!
     
  8. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak. Jeg bestiller ny rotor, dæksel, pakdåse og tændspole.
     
  9. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    - I bosch kvalitet.
     
  10. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    826
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hvis du vil kalde det slidt?
    Jah så ved jeg ikke, jeg synes din ser ganske fin ud, næsten ny.

    Se vedhæftet billede:

    Sådan så min ud, da min 300TE'er ikke kunne starte mere, efter gentagne forsøg.
    Så ny blev indkøb, den var sgu dyr, så jeg ville helt sikkert prøve at skifte pakningen inde bagved først, for at se om det ville afhjælpe problemet.
     

    Attached Files:

  11. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Bare lige lidt reservedels nørderi:

    BERU er tysk, og er original leverandør til Mercedes på mange modeller

    BOSCH er tysk, (surprise!) og original leverandør til Mercedes

    BREMI er tysk, over 50% produceret i Taiwan - men kvaliteten er helt i top! - original leverandør til BMW


    Så de er alle rigtig gode alternativer... Derimod kan man finde et hav af producenter som leverer en masse bras. :) Men der er jo et marked for alt ;)
     
  12. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak. - Fantastisk forum...

    Jeg prøver med pakningen først. Dog ser det ud til at stumper af uorg. kvalitet som sidder på. Men tager lige pakningen først.

    m.v.h.
    Thomas
     
  13. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Bosch er bedre kvalitet end bremi, hvis du tager en org. bosch og sammenligner med en bremi er det helt åbenlyst at se med det blåtte øje, eksempelvis en rotor og strømfordeler, se på støbningen op mod elektroderne og kvaliteten af metallet er bedre og mere præcist
    Dermed ikke sagt at man ikke kan anvende Bremi,
    Bosch er bare bedre kvalitet efter min mening.
    Frosch autoteile sælger også fordeler og rotor i org. bosch prisforskellen er minimal og det kan godt betale sig

    et sæt til en 24v i bosch koster ca. 800-900 kr. for rotor og fordeler...

    Det er billigt og god kvalitet!!
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Og så skal man huske på at Nick matcher enhver pris vi finder andet steds for samme del.
    Så kan man bestilles hos sin danske og yderst service beviste leveradør, liiiiige fra Gørløse af :gr8:
     
  15. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja hvis Gørløse kan levere kvalitetsstumper, så er det nærmest tåbeligt af handle andre steder.

    Med det serviceniveau Gørløse leverer og selvfølgelig smidighed i forhold til reklamation, så har jeg svært ved at komme på argumenter for at handle i Tyskland.
     
  16. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    :yes: :gr8: :yipi:
     
  17. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    826
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Ja vi mangler bare en "Like"-knap, Bjarne :mrgreen:
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ved ikke om det er en arbejds skade. Men jeg kan somregl lugte på strømfordeleren om den er deffekt.
    Springer gnisten andre steder end mellem rotor og punkter, så og det større gnist afstande = blå gnist og så danes der ozon i store mængder og det har altså en special lugt.
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det lidt som med utroskab, springer de andre steder hen, så kan man som regel lugte det, det skabe en masse gnidninger og tyk luft :lol:
     
  20. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Hvorfor er det at når man løser et problem så pop'er der lige to nye op :-?

    Rotor/dæksler/tændkabler skiftet, undervejs knak et af de plastikrør som hører til PCV (Postive Crankcase Ventilation) system, ved ikke hvad det er godt for, men det har ikke virket i lang tid da røret er tilstoppet med snavs.

    Kommer så ud her til morgen og ser at der er konstant lys i begge venstre blinklys (de blinker ikke) :shock: ???? Hvad er nu det???
     

Del denne side