Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Stempel til gearkasse

Emne i 'Automatgear' startet af Juncher, 29 Oktober 2013.

  1. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hej der er vel ikke nogen der har en autogearkasse liggende i atomer der har et stempel til k1 kobling til at ligge de vil Sælge Det har nummer 1262720931 det er det stempel der sidder lige bag pumpen fra convertersiden på min er der brækket en tap af som skal forhindre at koblingen ikke kører med rundt
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Du kan godt få det nyt hos mercedes endda til en rimelig penge så vidt jeg husker, det er dog svært at finde part nr men det kan lade sig gøre
     
  3. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    jeg har nummeret da jeg lige har adskilt den 1262720931
     

    Attached Files:

  4. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    så var der lige et par billeder
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er normalt byt til nyt. Det er en sikker klassiker at den stift den er brækket af desvære.
    Hvad er dine symptomer på den ikke er der mere :?: jeg har set flere køre ok selvom den mangler
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det nummer du har opgivet A1262720931 er jo for hele tromlen hvorpå stiften sider.

    Du kan ikke bestille stiften alene, da det er en del af tromlen og har derfor heller ikke sit eget reservedels nummer.
    Men det viste du godt, kan jeg se ud fra din forklaring og derfor søger du hele tromlen.

    Den kan dog bestilles hos mercedes, men ja den koster ikke gratis, den er faktisk ret dyr, set i forhold til resten af delene man bruger til en hoved renovering af gearkassen.
     

    Attached Files:

    • 107.JPG
      107.JPG
      File size:
      107.9 KB
      Visninger:
      534
  7. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    hvis man er ferm, så kan man jo bore et hul der hvor stiften sidder og lave gevind i stumpen og skrue den fast 8)
     
  8. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hov kunne se i mine indlæg at jeg kaldte det en kobling men det er et stempel og K1 er til bakgear
    Inden jeg adskilte gearkassen kunne man høre den snerre lidt når man bakkede men det er jo logisk nok for den der tap er der for at stemplet ikke kører med rundt.
    Men grunden til at jeg adskilte gearkassen var oliespild der var blevet lidt mere end jeg syntes var acceptabelt.
    Men da jeg havde motor ude sidst skiftede jeg pakdåse ved Converter godt nok med en uoriginal ,men det burde da også kunne tætne .
    Efter lidt roden rundt på nettet fandt jeg en bog på kassen og kunne ud fra det se at der sidder en oring ved den primær pumpe og en pakning, så der blev bestilt pakning, oring samt ny pakdåse til Converter plus et par andre tætninger.
    Her i Lørdag byggede jeg gearkassen ud, og her i ugen fik jeg den adskilt,den oring ved pumpen var blevet hård at den knækkede i små stykker da jeg pillede den ud, og det var der jeg fandt den brækkede tap på K1 stempel, en af dem jeg arbejder sammen med som også kører 124 havde sammen med hans far været ved at skifte motor i en sprinter el. Vito, der havde de ikke fået Converter helt på plads så da de boltede det sammen flækkede de huset til primær pumpe, de fandt nogle stumper ved B.K auto i Århus en fin brugt pumpe til en plovmand, kan ikke lige huske prisen på en ny de havde fået oplyst ved Hessel.
    Men derfra fik jeg også ideen ringe til B.K for at høre om de også kunne hjælpe mig, jo jo de havde en fin brugt til en 300 mand +mormor kunne godt have købt den Hessel den kostede 600 + moms men så ville jeg først have den dagen efter, men nu havde sat mig i hovedet at den skulle samles igen, det der med manuel gear og stofsæder (har også en carisma bil2), man bliver hurtigt et vanedyr.
    Kunne forstå på en af vores sælgere at B.K laver mange auto-kasser
    Gik igang med at samle kassen,men da jeg skulle spænde pumpen på kunne jeg mærke at den begyndte at gå trægt når man drejede på afgangs flangen,så adskilte den igen der var ikke noget der så forkert ud, på igen samme resultat, af igen ud med bakgears kobling aha nåleleje var hoppet ud af sin reces det blev kontrolleret sat på plads samlet, så var det i orden, byggede kassen i går var færdig lidt sent så der blev kun lige hældt 4 L olie og bilen blev bakket ud af værksted, idag fik jeg den kørt varm og fyldt korrekt mængde på og kassen er tæt. :) :) :)
    Skiftede begge Hardy skiver ved samme lejlighed de var ringe gud ved om det var dem der har været medvirkende til at den tap kunne brække af.
    Så det var et godt lille projekt, lærerigt og spænderne
    hu ha for en smøre
     
  9. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    jo men jeg er ikke så vild med flere smådele som der kan lave mere ballade vis den brækker af igen,samt godset er ikke så kraftig at man kan lave gevind, man kan heller ikke bore igennem da det er et stempel
     

Del denne side