Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

450 slc 5.0

Emne i 'Øvrige serier' startet af hunden1979, 2 Oktober 2013.

  1. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hej folkens

    Min kollega har en 450 slc 5.0 ( har stået i 8år )
    Og problemmet er at han ikke kan åbne bagagerummet. Det virker som om det er låst.
    og nøglen virker ikke i låsen..
    Der er centrallås men vi er dog ikke sikker på om der også er centrallås på bagklapen
    Vi ville egentlig prøve at finde vakuum pumpen til centrallåsen.
    Er der en der ved hvor denne pumpe er på sådan en fin vogn?.
    Eller evt har andre tricks til at komme ned i bagerummet?

    Mvt Tommy
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg er ret sikker på den ikke har en vakuum pumpe, men får vakuum fra manifolden og opbevare det i en envejs ventil beholder ting. Derfor mister mange trykket med tiden de står stille ;) specielt fordi mange med tiden bliver utætte i slange samlinger osv.
     
  3. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Er det værkstedsnøglen han har, der er vist noget med en speciel nøgle til service der ikke kan åbne bagage rummet. Den er vist ofte en anden farve, ved ikke om det findes til w107. Men har hørt at man kunne få det hos MB.

    Hvor mange nøgler har han til bilen?? Prøv evt. at høre Mercedes om de kan oplyse noget.

    Ps: din kammerat har glemt at ringe til mig :lol:
    Pps: kører din brors 300e-24 stadig fint med delene??
     
  4. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Du kan ikke komme gennem bagsædet, der sidder benzin tanken. Mener at vacumm tanken plejer at sidde under hattehylden i bagagerummet. Men hvis nøglen ikke virker og låsen er smurt godt, så kan nøgler være så slidt at de kun virker i slidte låse. Dette havde jeg på min sidste w123, kunne næsten ikke åbne bagage rummet med nøgle nr. 1, men nr. 2 kunne når låsen var smurt godt.

    ALt. kan låsen være skiftet enten alle 3 foran og så ikke den sidste, eller den sidste i bagagerummet er skiftet men i har ikke nøglen. Min fars C180 kører med sådan et system, en til tændingen og en til resten af bilen. Det var vist ret dyrt at få en ny korrekt lås til ratstammen, så han valgte 2 nøgler til bilen.
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
  6. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
  7. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
  8. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Okey Brabus..
    Det forklare en del..
    Da han fik bilen hjem, var alt låst op.
    Og han har så godt kunne komme i bagagerummet, og efter han han med lidt bøvl med benzin pumpe der ikke kørte.
    fik startet bilen. og derefter kunne han ikke komme i bagagerummet..
    Så tænker jeg at den har låst på centrallås da den jo så har fået vakuum efter opstart af motoren.

    Men så nu i dag da vi prøver at åbne, observerer jeg at centrallåsen først virker da han starter bilen..
    Og det undret mig lidt.. men det er der så en forklarring på..
    Vi fik også prøvet at (med startet motor) og låse bilen op og låse igen, nogle gange for at se om det løste noget..
    Men tyder på at der er et vakuum leak i kredsen til bagagerummet. ;/


    Morten: Vi har prøvet med begge nøgler, De var begge sorte og den ene ser rimelig ubrugt ud.. ikke ny bare ikke ret slidt.
    Men vil da prøve det med at smøre låsen grundigt :)

    Skal nok lige få ham til at ringe så i lige for en sludder for en sladder :D ..

    Ps: Min brors mercer snurre drøn godt igen :) Nu skal han bare have gjort noget ved sit oliespild ;/
     
  9. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    300e-24: Check olieniveau måleren på venstre side af blokken(lige over bundkarret), bagsiden af blokken mellem blokken/topstykket og de to udgange på forsiden af oliefilter huset, typiske olie lækager.
     
  10. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Uden at have helt klart billed i hoved af de steder du snakker om..
    Men efter motorvasken.. så jeg at den savler temlig meget (løber olie) ud i front af blokken ved samlingen mellem top og blok. det er temlig meget ;/ så tænker noget toppakning men ikke 100% sikker da den snurre flot, den laver lidt blå røg ved start fra lyskryds eller lign.
     
  11. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Det er vist en sikker sag at alle 300e-24 skal have skiftet til forstærket toppakning.. . .
     
  12. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    der går vacuum slanger inde i bunden af bilen..
    prøv dig frem med at hive én af dem der går bagud af.. og sug eller pust i den..
    der er KUN 3 muligheder.. 1 tankdæksel.. 2 bagklap.... 3 vacuum beholder som garanteret sidder overover tanken i bagagerummet..

    Michael.
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah typiske var den dengang de var nye med bagsiden af motoren. I dag har så godt som 90% af alle 6 cyl. Fået skiftet Toppakningen eftersom det var ret hurtigt denne lækage meldte sig, så i dag køre de med den forbedret som har en kobber ring omkring olie gennemstrømningen. Et år efter kom forstærkningerne ude mod forkamret så toppakningen ikke satte sig og trak sig tilbage og skabte en lækage ud mod forkamret. Tilbage er så den over 5 gange ændret forkammer pakning oser nummer 1 over alle andre olie lækager på samtlige 6 cyl. Maskiner der bruge denne.
    Og nummer 1 årsag er netop at de i sin tid fik skiftet Toppakning og aldrig fik planet forkamret sammen med topstykket. Derfor trykker forkamret nu mere på forkammer pakningen så denne flækker og skaber en betydelig olielækage og man kan som godt tage 99 ud af 100 af dem og finde denne olie tilsnaskede forkammer plader show.

    Mn kan endog have op til 1/2 litter olieforbrug pr. 1000 km. På dennes bekostning, så det er bare om at få skiftet den og tjekket forkamret for nivaue med topstykket så det undgåes fremover.
    Blå røg fra start lyder som hårde olie tyve eller ventilstyr.
     
  14. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hey.

    Så fik vi den op :)
    Det viste sik at den låste op og i fint
    Problemmet lå i selve mekanismen til at åbne nåe man trykker på knappen, vi fik rokket den rundt og bum den åbnet.
    Så der skal vist lige efterses hvad der er ved at briste der :)
     

Del denne side