Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

CHOK ...Rustet op. Bagpotte

Emne i 'Udstødning, Katalysator, Euro normer, Partikkelfil' startet af Bindse, 29 September 2013.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Har skiftet bremseSkiver og Klodser på bagenden a min 190E og fik et chok da min bagpotte er gennemhulet af rust.
    En Ernst bagpotte færdig på under 2 år, sku vildt nok når man kan læse om originale udstødningsdele der har siddet på fra fabrikken 20 år senere..... Well ikke helt samme holdbarhed idag som dengang i de gode gamle dage.

    En nye OSP er bestilt ved Gørløse.... Regner med det er ERNST

    (off topic) Forstår ikke at Jeg altid skal slibe min BremseKlodser til i størrelsen for at de kan passe?
    Nye skiver og nye klodser, måtte tage en del millimeter af belægningen før klodserne kan komme på plads uden at bruge vold, hvordan fanden kan det være???? P.S bruger altid mundbind og handsker da Jeg har en ide om at aspesten ikke er super sund at få indenbors....

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  2. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    En udstødning er en sliddel og ikke alle mærker er af særlig god kvalitet. Har oplevet flere gange at Walker ruster over ved svejsningerne på kort tid. Hvad dine klodser angår er det fordi det er billige dele der ikke passer eller fordi dine stempler ikke er presset ordentligt tilbage. Har lige skiftet til billige klodser på min og har gjort det før i tiden og aldrig oplevet at belægningen var for tyk. Når man drejer selve skiven rundt vil klodserne altid slæbe imod så den binder lidt. Det er vel ikke det du mener?
     
  3. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Dit kørsels mønster kan os have skade på din udstødning.. fx hvis du kører mange små ture bygger du kondens i udstødningen som får den til at rådne op indefra :)
     
  4. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Hvis dit indlæg havde være 20 år gammelt kunne der da godt være asbest i klodserne. :lol:
     
  5. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0

    og som en anden ting så virker en "papnæse" eller lign slet ikke imod asbest kun turbofilter-maske / friskluft anlæg 8)
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    well efter min overbevisning er der asbest i mange af klodserne, tror ikke de er blevet økologiske med tiden.
    Men støvet er under ingen omstændigheder sundt, hjælper nok kun minimalt med mundbind :)

    Men takker for indlæg.
    Det må have noget med kørselsmønster at gøre, men ville bare have troet den holdte lidt bedre.
     

Del denne side