Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Vakum slange fra manifold?

Emne i 'Diverse Drivline' startet af PeterASK, 24 September 2013.

  1. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nogen der kan fortælle mig hvad den slange der går fra manifold (længst mod forruden) på en m103 motor "gør" ?
    Kan se den går videre op i en slags fordeler ud til 4 tror jeg det er? ... og kan nogen så fortælle mig hvad det evt kan medfører når der ligesom er et ½cm "hul" i den? Tvivler på dette er "standard".
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu siger du bagerst, den absolut bagerste sider faktisk helt ind mod motoren på den bagerste indsugnings manifolds rør til cyl. 6 og den går ned til automatgearkassen, men da du nævner en 4 deler, så må det være vakum fødeslangen til bla. det vakum styret lygte regulerings system, samt til varme apperatets regulering af div. små spjæld bla. hvis det er utæt vil motoren også gå dårligt på den bagerste cyl. da det får sit vakum fra cyl. 6 fødeindsugnings rør. specielt i tomgang da reguleringen af KE indsprøjtnignen ikke tager højde for hvad der sker efter luftmængde måler pladen.

    Så det kan give dig ret mange sjove udfald alt efter hvor stort et hul og utæthed osv.
    lygterne vil sikkert heller ikke regulere korrekt op da der skal fuld vakum til at de står oppe i normal stilling.
     
  3. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den sidder på den bagerst indsugning, på manifold. Dog længst væk fra motoren. (Prøver lige at kigge efter den anden i morgen)
    Men det med lygterne passer nok helt fint, fordi uanset hvordan jeg drejer det lygte hjul inde i kabinen, sker der intet.
    Men synes ikke at motoren går dårligt. Dog synes jeg at benzin forbruget er øget en del. (ved dog ikke om det kan være dette) Ellers er det nok en samling der stadig er lidt utæt :/

    Jeg kan prøve at tage et billede af det i morgen, da min telefon gerne skulle komme hjem fra rep.
    Men håbede lige det kunne være til gearkassen, da den springer lidt rundt i hvordan den skifter. Men den må jeg lige kigge efter også. Det altid hyggeligt at gå på opdagelse i bilen. :D
     
  4. pelledot

    pelledot Member

    Joined:
    18 April 2012
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,kommer også lige med et indspark til din vacumslange,jeg kan se at du har en 89' model.og jeg er ikke helt sikker på om økometeret i instrumenthuset er fjernet på din årgang,hvis ikke så går der en slange fra en studs hel bagerst på insugningsmanifolden til instrumenthuset.
    Vh
     
  5. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Yep, der er eco måler i.
    Jeg synes alt afhængigt af vejret, så skifter det hvordan den "måler", bilen kører, gearkasse skifter etc. Så må virkelig lige gå den igennem for de slanger. Hvis jeg da kan hitte ud hvor mange og hvor. Så jeg kan få bestilt nogle nye hos bluestar
     
  6. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Peter

    Jeg har haft en lignende tråd herinde med det samme problem tror jeg. Prøv lige at kig i denne her tråd.. der har jeg lagt nogle billeder ind af et pat vakuumslanger der var røget.. Jeg tror det er de samme. Jeg oplevede at min gearkasse skiftede hårdt fordi de ikke sad på. Er det tilfældet hos dig? Hvis dine forlygter ikke får vakuum vil de lyse direkte ned i jorden:)


    viewtopic.php?f=27&t=5298&p=46571#p46571
     

Del denne side