Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

skfitning af støddæmper med nivaue regulerignen

Emne i 'Niveauregulering' startet af Allan, 17 September 2013.

  1. Allan

    Allan New Member

    Joined:
    8 December 2012
    Indlæg:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Holbæk / Tuse Down Town
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D
    Km:
    346000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jamen så blev det min tur

    min kære Mb siger klunk hver gang jeg rammer et hul eller andet går ud fra det er støddæmperen der er gået sig en tur

    det drejer sig om Højre baghjul hvor på der er nivaue regulerignen, hvad er gør man, altså række gør man tingen ??

    Har købt ny støddæmper hos Gørløse :-D

    Men hvad gør jeg ?

    Er det bare ud med den gamle og den nye i/på oder was

    Har læst flere emner her på forum om det, man kan ikke lige kloges af det, nogle skriver der skal luftes ud, nogle siger den klare det selv, andre siger 1200 omdreninger i et par min.

    det drejer sig om en 124 333 4matic fra 1990
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Du skriver 'dæmper', jeg vil altid skifte dæmpere parvis.

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Niveaureguleringen er selvudluftende - det kan tage noget tid før at den er oppe i normal højde, men den skal nok komme :)
     
  4. Allan

    Allan New Member

    Joined:
    8 December 2012
    Indlæg:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Holbæk / Tuse Down Town
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D
    Km:
    346000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Ja det ved jeg, men pengene hænger ikke lige frem på træerne i øjeblikket så derfor :D
     
  5. Allan

    Allan New Member

    Joined:
    8 December 2012
    Indlæg:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Holbæk / Tuse Down Town
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D
    Km:
    346000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    super så er jeg mere rolig :-D altså ud med den gamle, i med den nye og efter fylde med væske, er det det ??
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være lidt problematisk at skifte dem.

    Trykket skal af inden du løsner dem og det er ikke ved at løsne slangen ved støddæmperen.... Så har du olie over det hele :D

    Der sider en banjo bolt i bunden af gaskuglen.. Tag trykket af den vej og hav en olie opsamler under.

    Så er der slangen til støddæmperen, den er nem nok at løsne ved dæmperen, men 9 ud af 10 gange er omløberen mellem stål rør og slange fuldstændig rustet sammen og så skal man ikke vride for meget i det.

    Så hvis det er rustent, så spar dig selv for en masse tid/besvær og skaf en ny slange, stål rør og banjo bolt.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her har du guiden til udskiftningen af bagdæmpere:
    :arrow: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/32-0610.pdf

    Her har du en oversigt over en masse adnre guides i forbindelse med undervognen 8)
    :arrow: http://www.w124performance.com/service/Index/Groups/32ShocksSprings.htm
     
  8. Allan

    Allan New Member

    Joined:
    8 December 2012
    Indlæg:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Holbæk / Tuse Down Town
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D
    Km:
    346000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Super lækkert Tak
     
  9. Allan

    Allan New Member

    Joined:
    8 December 2012
    Indlæg:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Holbæk / Tuse Down Town
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D
    Km:
    346000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så er den ged barberet :D Fuck det var let

    små to timer tog det det synes jeg sg er en ok tid når det er første gang jeg prøver en med nivaue reg. på

    Blev dog lidt smurt ind i olie :lol: men hvad fanden så har jeg lært det

    Tak alle sammen for jeres hjælp og input og div. tegninger, bukker og takker 8)
     

Del denne side