Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

vandforbrug

Emne i 'Dieselmotorer' startet af steenøffe, 21 Juli 2013.

  1. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    hejsa

    jeg har fornylig købt en w210 fra årgang 1997 en 290 td .. fik den til en ret god pris . dog med en del km på bagen .. (730.000 ) hele drivlinjen pånær bagtøj er mere eller mindre blevet skiftet/renoveret . og det samme gælder undervogn. dog er der en ting der nager mig lidt .. nu har jeg allerede kørt et par tusinde km i den og den bruger en pæn sjat vand .. ca 1000 km så skal der fyldes vand på den .. (der kommer den med alarm på det) jeg har obserevet lidt på den rundt omkring hvor den holder , og der er ikke umiddelbart noget at se hvor den har holdt under den .. ligeledes viser olien heller ikke spor efter vand i olien .. den ser ikke svinet ud nogle steder i motorummet andet en alm, snask hist og her .. og som nævnt har jeg også flere gange tjekke olien . og den ser fin mørk ud som den skal .. og den bruger ej heller olie. . motoren køre også fint som den skal . , den render heller ikke varm , varme apparat og alt virker som det skal ... for min første tanke var .. øv en toppakning .. :( . men når der hverken er vand i olien eller andet svineri , eller noget eller andre mislyde . (og den trækker super godt og kører helt normalt) så er det vel ikke så sandsynligt . så er det helt skævt at tro den kan være vandpumpen der synger på sidste vers ??? .. jeg hører meget gerne hvis nogle har et godt bud ?? eller en ide om hvor man evt kan kigge ??

    mvh steen
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvornår er der sidst skiftet køler? Vandpumpe?
    De bør jo skiftes ved særlige intervaller og bliver utætte med alderen..

    Ellers så tjek div. slanger evt utæt låg..
    Det kan være svært at se fordi vandet fordamper..

    Kan du ikke selv finde fejlen så trykprøv systemet..
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Re: Sv: vandforbrug

    Et billigt trick. Prøv at skifte dæksel på ekspansion s beholder. Hvis den er træt i fjederen så damper vandet af der når der kommer tryk på. Har selv haft det samme problem. Og et dæksel hjalp. Og det koster næsten gratis ;-)

    Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta
     
  4. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Du skal bare have trykprøvet systemet - den er sikkert bare utæt et sted du ikke lige umiddelbart kan se..

    Men de kan godt blive utætte, uden at det rammer olien jo.. Det skete desværre med min mors 290'er i sin tid. Mener at vandet rendte udenpå blokken eller noget i den stil..
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Trykprøv systemet som det skrives og så få en Co2 test af kølersytemet.

    Så er du sikker på at toppakningen er i orden.
     
  6. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    så fik jeg også styr på vandforbruget på min kære 210´er . det var en utæt ekspansions beholder... plus der så oveni var et par slanger der var godt møre... .. den har lige i den her weekend kørt godt 700 km med min boogie campingvogn og den har 7-9-13 kørt upåklageligt både hvad angår mit tidligere omtalte turbo problem og uden at bruge en dråbe vand og uden at rende varm .. skøøøøønt . og er sgu i bund og grund blevet ret imoneret over den 2,9 td motor .. den udnytter sgu et moderat antal hk temmelig fornuftigt :eek: :D
     
  7. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Ja, den gør det nu meget godt den 2,9'er.. Den larmer lidt og ryster i tomgang - men den kan jo nærmest ikke slås ihjel. Tænkte her i dag lige på at jeg aldrig har set en annonce eller lign. om at en skulle skifte, eller har fået skiftet, motoren i en 290'er. Og jeg er immervæk ellers ret obs på brugtmarkedet for MB'er.. rules

    Har jeg selv lige købt en også. Den var så billig at jeg bare måtte eje den! :gr8:
     
  8. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Ja jeg er selv blevetven del imponeret over den . Min har kørt snart 740.000 og den virker ingenlunde til at have mistet nogle af hypperne. Holder i snit lidt over 14 på literen. Har enkelte gange haft den oppe omkring de 15.. jeg kan se i papirerne på den at toppen har været af den ved 600.000 og er blevet renoveret og ca deromkring har den også fået lagt ombytter gearkasse i . Så tænker nok at jeg lige kan holde den igang en synsperiode eller 2 mere :-D
     

Del denne side