Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

min bil dør pluselig. benzin/tændning ?????

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af heiber, 14 Februar 2013.

  1. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej har en 230 E aut. fra 89` som er begyndt at dø for mig, og det
    er ikke være gang, det er også lige meget om det er koldt/fugtig.
    Det sker efter 3-4 min. kørsel (kan være tilfældig) den anden aften
    køre jeg ca. 60 kmt bilen dør,(vil ikke tag gas) lader bilen trille
    i D, unden at rør tændings nøglen efter 4-5 sek tager bilen igen gas
    og køre igen fint ????? Hælder selv mest til benzin/filter/pumpe/relæ.
    Har set gl. inlæg igennem, rigtig mange af jer med næsten samme
    problem mener folk at det er tændnings problem, men hvis det er
    f.eks er tænd kabel/dæksel bør bilen så ikke køre på 3 cyl. og
    blive ved med at køre på 3 cyl. og hvis der er en reven i
    strøm fordelerdæksel skulle bilen så ikke kører dårlig hele tiden
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja benzin pumperelæ kunne det godt tyde på.
     
  3. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej djaabo det var sku` det jeg rigtig gerne ville høre :yipi:
    Har jo læst at når du siger det er det rigtig 8)
    Er vi enig om det er det der sidder bag ved batt.
    Vil du/i anbefale et org. eller kan man spare lidt og købe
    et uorg. Har været på værksted idag fået skiftet benzin filter
    (efter eget valg) de fandt ingen fejl.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Arh, jeg rammer nu ikke rigtigt hver gang.. Det er jo svært at stille en diagnose gennem bokstaver :D

    Men ja relæet sider bag batteriet 8)
     
  5. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det behøver du heller ikke,bare du gør det denne gang :-D
    Grunden til jeg skriver det er også fordi der er mange der
    skriver det er feks tændrør/kabler/dæksel og det kan jeg
    bare ikke få til at hænge sammen med, at bilen køre
    perfekt før og efter den har været gået ud.
    Men biler er jo lidt lige som kvinder, de er sku`ikke altid
    til at finde ud af. ;bana
     
  6. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Så sandt. Se bare her. og det endda bind 1 af 12 :lol:
    http://img.photobucket.com/albums/v231/georgeq/gaye.jpg
    og en forenklet manual... :lol:
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... AA300_.jpg
     
  7. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: Sv: min bil dør pluselig. benzin/tændning ?????

    Adskilte mit benzinpumpe relæ og loddet de dårlige forbindelser på udgangen til benzin pumpen.

    Sendt fra min HTC Desire S med Tapatalk2
     
  8. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Joand hvad var årsagen til at du adskilte dit benzin pumpe relæ.
    Havde du samme problem som mig.
    Kan du huske hvad "ben" du lode og hjalp det.
     
  9. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Undskyld mit sene svar, var lige ved at gennemse gamle indlæg.

    Det var forbindelsen mellem + indgang og relæ kontakt til benzinpumpen, der var brændt over
    måske pga tidliger kortslutning.
    Så tidligere ejer sætter jo bare et stykke lysnets ledning udenom så den kørte konstant med tænding :( klamp
     
  10. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej har stadig problemer med at min bil "dør" . Sidst jeg skrev var der et forslag
    på benzin pumperelæ, men da jeg kørte den på værksted mente de ikke det
    kunne være det, da jeg kan starte den igen med det samme. Så det blev til
    benzin filter og pumpe dog uden held.
    Det er sket 5 gange inden for ca 4 måneder og det sjove er at det sker
    næsten det samme sted dvs jeg stater bil fra kold motor kører ca 1.5 km
    vand temp. ca 60°-65° og bilen dør bare, men jeg kan starte igen med det
    samme. Men da det skete i sidste uge, satte jeg den i N ville den ikke starte,
    så i P stadig ingen ting, først da jeg trådte på bremsen spang den igang????
    Man når ikke tænke så meget andet end man bare skal væk, men jeg syntes
    jeg kan høre benzin pumpen køre, selv om den ikke kan starte.
     
  11. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Kontroller dit benzinpumperelæ for dårlige lodninger, det var den fejl det var på min den var noden gange svær/ikke ville starte gik ud
    [attachment=1]images (1).jpg[/attachment
     

    Attached Files:

  12. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej det var da et forsøg vær, har forsøgt at få relæet op men uden held, sidder der en clips
    på bagsidden af relæet der holder relæet fast.
     
  13. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej det var da et forsøg vær, har forsøgt at få relæet op men uden held, sidder der en clips
    på bagsidden af relæet der holder relæet fast.
     

Del denne side