Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

M104.980 opfører sig mystisk....

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Brizz, 8 September 2013.

  1. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Halløj

    Min dejlige MB har lige fået et flip for anden gang :

    Jeg starter og kører som altid - stopper motoren efter ca. 8Km, intet at bemærke men så kommer det mystiske :

    Da jeg ca. 3-4min senere skal afsted igen, starter den nødtvungent og går mildest talt ad h*lvede til for derefter at gå i stå.
    Dette gentager sig indtil jeg får bilen skubbet rundt med rugbrødsmotoren og får så meget gang i maskinen jeg kan sætte den i "D" uden den dør og holde den igang ca. et par Km - herefter kører den fuldstændig normalt som om intet var galt.

    Den reagerer ikke rigtigt på gas og går i stå som om den ikke får benzin, det er en "blød" måde den går ud på og ikke pludseligt som om tændingen forsvinder.

    Hvis jeg så får den igang kan den måske tage lidt gas, men går ud når jeg sætter den i gear.

    Den har gjort det en enkelt gang tidligere, bare ikke så slemt som denne gang...

    Any ideas ? :?:

    Jeg tænker temp.føler, tomgangsregulator el.lign ?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    jeg kunne godt havde strømfordeleren under mistanke.
     
  3. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Okay, men hvis jeg starter den fra kold og derefter kører f.eks. 15Km er der ikke problemer, hverken med motorgang eller med at starte den igen, det er kun efter korte ture fra kold, når først den har været ordentlig varm er der aldrig noget galt...
     
  4. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Faktisk samme symptomer der var på min brors 300E-24.. tror også du er ude i rotor/rotordæksel..
     
  5. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg kan være enig med Djaabo at fordeleren/dækslet kan være årsagen.

    Jeg forestiller mig at der ved kold motor og kort tur dannes kondens i fordeleren, denne forsvinder når du kører lidt længere på grund af varmen fra motoren.

    Kig efter en mikroskopisk revne i dækslet, den kan være meget svært at se.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  6. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Faktisk noget lign det samme jeg oplever!

    intet når den er kold om morgenen, men efter en 5-8km så sprutter og hakker den og vil max tage ultra blød gas samt den vil gå ud i "D" kun med "N" / "P" vil den kunne holdes igang med over 2000rpm men efter den har enten været varmet igennem eller man har været heldig at den sprutter på lige stræk går det væk resten af dagen.. dog da jeg hev min fordeler af fandt jeg ingen revne kun "bagpladen", fordeleren spændes op imod kan drejes rundt med fingrene.. hvilket ikke virker unormalt for mig.. kan man kontrollere diverse på bestemte måder?

    pt prøver jeg at idag tog jeg den af og rensede godt + satte på - så imorgen tjekker jeg for fugt / kondens
     

Del denne side