Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Kilerem til e300 er for kort?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af philipchr, 16 August 2013.

  1. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle.
    Har gået og nusset med kileremsstrammeren, og så skulle jeg have ny kilerem på.
    problemer er, at selvom jeg 'klemmer' strammeren helt ind, er remmen stadig for kort, den mangler liige de sidste 5-7 cm for overhovedet at kunne komme på. - Jeg har selvfølgelig ikke gemt den gamle rem..

    Remmen hedder 6pk2257 fra gørløse.
    Mercedesen er en w124 300e 86' med A/C

    Jeg er sikker på remmen er ført rundt på korrekt måde. Har i nogen idé om hvad problemet kan være?

    På forhånd tak.
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej
    Lyder meget som om du har eftermonteret aircon eller andet.....
     
  3. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    DERFOR køber man en rem ORIGINALT.. ud fra stelnummer..!! 8)

    Michael.
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Så er man da sikker på at få en forkert rem, hvis der er eftermonteret aircon.

    Nej man aflæser nummeret på den afmonterede eller tager den med ned til Gørløse.

    Og man smider aldrig en reservedel ud, før ny er monteret og virker.


    Bendix

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  5. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mange tak for jeres feedback.
    AC-kompressor er ikke tilsluttet og jeg tror ikke AC virker mere, da heller ikke elektronikken i betjeningspanelet til ac heller ej virker..
    Om den er eftermonteret har jeg ingen ide om.
    Det var selvfølgeligt rigtigt dumt at smide den forrige kilerem ud. Hvad vil i mene er alternativ? måle omkredsen op med eks. gavebånd og spørge efter en kilerem på x mm?

    På forhånd tak
     
  6. jensen

    jensen Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    54
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    228
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    clk 500
    Bil nr. 2 Km:
    278000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Som sædvanlig en kommentar fra Michael med negative undertoner.. 8)

    Et svar du mere kan bruge til noget er måske:

    en 6pk2257 er til en 300E med klima, men hvis den nu også har luftpumpe skal den hedde 6pk2415 :)
     
  8. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har du os lagt mærke til det Nick :)

    Ved ikke om det kunne være en ide, men du kunne evt tage et stykke snor. og køre den en runde. køre en tur til gørløse, og se om det Ca. var samme længde som den Nick henviser til ?
     
  9. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    der er bare nogle ting man IKKE køber uoriginalt til sin Mercedes.. det er hwa JEG har fundet u a..

    og det er jo NOGET træls at den gamle rem er smidt ud.. !!

    og det med en snor.. tror jeg bliver svært.

    michael.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    :yes:

    Men det kan han ikke bruge til noget nu andet end så er det lært på den hårde måde.

    Så her er lidt hjælp fra min erfaring 8)

    Først skal vi vide om du er klar over funktionen af remstrammeren da dette kan være kritisk for om du har ødelagt den uden rent faktisk at vide det 8)

    Du ved godt man ikke bare kan dreje på toppen med den 10mm top, men at du skal løsne din remstrammer bolt nede på blokken INDEN du kan justere noget ikke :?:
    Der er mange som smadre og bøjer deres remstrammer bolt så den ikke længere passer på scalaen, fordi de ikke ved dette. :?

    Hvis ikke så tjek lige du har fulgt denne beskrivelse MEGET nøje og læg specielt mærke til bolt nummer 16:
    :arrow: http://www.w124performance.com/service/w124CD1/Program/Engine/103/13-3440.pdf

    Her kan du så se en oversigt over din rems forløb og dimensioner:
    Sådan som jeg ser det, så har din årgang 86 IKKE luftpumpe (kom først i 89 ca.), men du har klima.
    Man kan selvf. ikke garantere sig for uorg. klima pumpe med andet remhjul, men med udgangs punkt i den er org.
    Så jeg ville sige du med sikkerhed skulle bruge en 2257mm rem. 8)
    :arrow: http://www.w124performance.com/service/w124CD1/Program/Engine/103/13-3440.pdf

    MEN det du skal gøre er at komme ned under bilen samt kikke ovenfra og så lav dig et overblik over nøjagtig hvilke hjul du har i følge tegningen og så tage den derfra.
    Det bliver du nød til at have helt på plads først 8)

    Og så vil jeg sige at det er normalt det kan side stramt at få remmen på, specielt hvis din bolt nummer 16 ikke har været løsnet da du så slet ikke har løsnet din remstrammer 8)



    1.
    Fik du løsnet bolt nummer 16 inden du løsnede for remstrammeren :?:

    2.
    Hvilke rem-hjul og dimser har du overhoved i følge diagrammet over remme og udstyr :?:

    En luftpumpe er en stor generator lignende ting som sider faktisk over din generator der sider nederst på højre side af motoren (samme side som din sprinkler beholder)

    Til sidst, om du køber remmen Org. eller Uorg. er jo slet ikke et spørgsmål om det er der problemet er, eftersom mange andre meget mere sandsynelig ting, kan være årsagen til den nye rem ikke passer.

    De Uorg. remme er sikkert lige så gode som de Org. det er et underligt flag at hejse i en tråd, hvor det slet ikke behøver at have noget med problematikken at gøre, som først skal findes ved korrekt fejlsøgning :yes:
    Hvis man har en erfaring med dette, så ville jeg hellere høre den historie end en generelisering om Uorg. dele.

    Jeg kan finde eksempler på at Uorg. dele er langt bedre end Org. dele.
    så det er som at sige at alle hvid håret piger er snot dumme og at Århusianere er dumme :roll:
     
  11. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus.
    Tak for den meget fine besvarelse, og beklager det sene svar.

    Jeg lærte det på den hårde måde, at remstrammeren skal løsnes flere steder, før man drejer på den øverste 10 mm bolt.

    Jeg købte derfor en ny remstremmer (kun selve 10 mm bolten og den anden del der går ned omkring det der 'samleled' som remstrammerhjulet sidder fast på.

    Det var et værre pillearbejde (for en rookie som mig) men jeg fik skiftet den. Remstrammerhjulet bevæger sig fint fra side til side (dvs. løsner/strammer remmen som den skal.) Remmen jeg købte er dog for kort. Se billede.

    Jeg har lige ledes taget et billede af remhjulene, det kan være i er klogere på det område end jeg er.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu håber jeg, at jeg har fået indsat billederne rigtigt.

    Mange tak.

    mvh
     
  12. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu kender jeg ikke den type klima kompressor, men hvis den er uorg og har et større remhjulmsom det lidt ligner for mig, så er det nok der dit problem er. På siden af klima kompressoren skulle der side et mærkat med Mercedes nummer på. Det burde du så kunne slå op for at finde ud af om den høre til den motor 8)

    Men ja det er en klassiker at folk ikke ved de skal løsne remstrammeren inden de kan justere på den :oh:
     
  14. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Kan du ikke lige lægge et billede op af hele motoren forfra (så man kan se alt som remmen skal løbe rundt i)
    Så kan vi se om det evt. er en 6pk2415 som skal bruges el.lign.
     
  15. jensen

    jensen Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    54
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    228
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    clk 500
    Bil nr. 2 Km:
    278000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    hej
    Hvis en rem der er 2257 er 70 mm for kort til at nå kanten af remskiven, vil en rem 2257+ 2x70 mm give en længde på 2397 mm, så en rem på 2415mm vil nok ikke være helt ved siden af.

    Hilsen Anders
     
  16. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nick:
    Jo, kan dette billede ikke bruges? - ellers skal jeg nok prøve at skyde et nyt :)
    https://www.dropbox.com/s/lkajg9b787abzrk/2013-08-19 14.19.32.jpg

    Jensen:
    Ah ok. Det kunne være jeg skulle prøve at købe sådan en.
    Jeg tænkte på at sende en mail til gørløse, med de 2 forrige billeder, og høre hvilken rem de mener jeg skal have påmonteret.

    Mange tak alle sammen :)
     
  17. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: Sv: Kilerem til e300 er for kort?

    Købte også rem til min , som ikke passede, bestilte en ny i England
    Type vd6pk2440 veco


    Sendt fra min HTC One med Tapatalk2
     
  18. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Joand - Din rems længde passer meget godt med den længde som der blev refereret til tidligere i tråden. Jeg har fat i gørløse nu, og sender dem lidt oplysninger, og får bestilt en ny en derfra en af dagene.

    Mange tak for hjælpen mange tak.
     
  19. philipchr

    philipchr New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    183000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle.
    Jeg prøvede nu at smide en 2413mm rem i. Den er selvfølgeligt for lang, og min 2257mm er ca 3 cm for kort :twisted:


    Som nogen skriver kan det være ac-kompressoren der er uorginal, or dermed dets remhjul er har større omkreds end normalt.
    Derfor har jeg taget et par billeder af dem:
    Set forfra
    http://peecee.dk/uploads/092013/2013-09-12_19.06.50_big_thumb.jpg

    Mærkeplade står der følgende: Seiko-seiki, SS-17OPSS1.
    http://peecee.dk/uploads/092013/2013-09-12_17.47.35.jpg


    Og her ses så til min store ærgelse, manglende remlængde på 3 cm, når hjulstrammeren er helt sammentrukket...
    http://peecee.dk/uploads/092013/2013-09-12_19.02.56_big_thumb.jpg


    Jeg har prøvet at kigge lidt, jeg kan ikke finde nogen remme mellem 2257 og 2413 mm? Er der nogen der har et bud på hvor jeg finder noget der passer, og hvad målet skal være?

    På forhånd tak.
     
  20. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Re: Sv: Kilerem til e300 er for kort?

    Din ac er uoriginal, boltene der holder kompressoren sidder på langs, på den originale sidder de på tværs, tag et stykke snor eller ledning og mål længden, i stedet for at gæt på hvilken du skal bruge
     

Del denne side