Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Værkstedet (Mercedes)

Emne i 'Værksteder / Specialværktøj' startet af BRABUS, 23 Oktober 2007.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mercedes Benz auto værksted et sted i Danmark.

    Før hver stort service tages der altid en tur i bilen for at undersøge bilen til bunds.
    Efter hver test tur udfylder test piloten en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under kørslen, som kræver reparation eller rettelse.

    Blanketten er et stykke papir, som test piloten udfylder, og som mekanikerne derefter læser, hvorefter de retter op på problemet. De oplyser så skriftligt på blankettens nederste halvdel hvilke udbedringer de har foretaget, og testpiloten gennemlæser derefter rapporten inden afslutende test kørsel. Ingen skal påstå, at personalet på værkstedet og mekanikerne mangler humoristisk sans!

    Her er nogle virkelige registrerede klager over manglende vedligeholdelse og problemer, som test piloter har indleveret, samt hvilken løsning vedligeholdelsespersonalet/værkstedet har noteret.

    Forresten, så er Mercedes Benz den eneste større bilfabrikant, der aldrig har haft en alvorlig ulykke på værkstedet!


    P=Problem indberettet af testpiloten.
    S =Svar noteret af mekanikeren.
    ===================================================

    P: Bagerste hjul i venstre side skal næsten skiftes.
    S: Har næsten skiftet bagerste hjul i venstre side!

    P: Test-kørslen gik OK, bortset fra, at den automatiske luftaffjedering var noget hård.
    S: Der er ikke installeret automatisk luftaffjedering på dette køretøj.

    P: cylinder nr. 2 får ikke tilført nok Brændstof.
    S: Tilførsel til cylinder nr. 2 normal. Tilførslen til cylinder nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

    P: Et eller andet sidder løst i kabinen.
    S: Et eller andet er blevet strammet i kabinen.

    P: Døde insekter på forruden.
    S: Levende insekter er i restordre...

    P: Autopiloten udløser en stigning på 50 Km/t, når hastigheden skal fastholdes.
    S: Kan ikke genskabe problemet på det 15X25 meter værksted!

    P: Bevis på olie læk i højre side af motoren.
    S: Beviset fjernet.

    P: Lyden i navigationen er utroligt høj.
    S: Lyden i navigationen indstillet til et mere troværdigt niveau.

    P: fart piloten får gaspedalen til at sidde fast.
    S: Det er ligesom dét, den er der for...

    P: Radioen ude af drift.
    S: Radioen er altid ude af drift, når den står på OFF.

    P: Har en mistanke om revne i forruden.
    S: Har en mistanke om, at du har ret!

    P: Mangler blæsertrin nr. 3.
    S: blæsertrin 3 fundet ved drejeknap på midterkonsol efter kort eftersøgning...

    P: bilen opfører sig sjovt.
    S: bilen har fået besked på at tage sig sammen, køre ordentligt og være lidt seriøst!

    P: højttalerne brummer.
    S: Har omprogrammeret højttalerne til tale.

    P: Mus i kabinen.
    S: Kat installeret.



    (dette var en joke) :twisted:
     
  2. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus
    Jeg morede mig kosteligt

    Bassut
     

Del denne side