Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

SRS W202 lang tid om at slukke

Emne i 'Øvrige serier' startet af MFO, 3 August 2013.

  1. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    I min nyerhvervede C180 fra 1993, slukker SRS lampen først 30-60 sekunder, efter der er sat tænding på.
    Er der nogen, der har et bud på den underlige opførsel?

    MFO
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej tror det er normalt!
    Der er el kontrol at systemet! hvis den slukker efter den tid du nævner er det fordi alt er ok!!
    chr
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En hurtig kode udlæsning kan afsløre om der gemmer sig en fejl bag opførslen.
    Men ja så lang tid er ikke normalt.
    Men du er sikkert heldig at den har analogt system som kan læses ud med de kodelæsere jeg har solgt.
    Måske en venlig sjæl fra forum kan gøre det for dig :)

    Gængse fejl er som regel:

    Selve sele holderens kontakt som skal kunne se om du har taget sele på nede i sele holderen.
    De er som regel fyldt op med skidt og sager, blæs forsigtigt med trykluft og evt. noget kontakt rens ned i holderen.

    Så er der selve kontakt ringen på rattet som kan have slidte kul eller skidt på kontakt banen eller kul.

    Ellers plejer det ikke at fejle det store på dem.
     
  4. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Ja analog er det godt nok, jeg har en dyr tester, jeg ikke kan bruge :(
    Det ser lidt mystisk ud. Der er ikke nogen kontakt i seleholderen.
    Der ligger heller ikke løse ledninger eller stik, der kunne antyde, at der var monteret en forkert seleholder.
    Det eneste elektrisk der er omkring sædet, ser ud til at ende oppe i selve puden man sidder på.
    Bilen har kun airbag i førersiden.

    Hvis kontaktringen er dårlig, ville lampen så ikke lyse hele tiden?
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Kan det være den famøse OVP relæ, som laver ballade?? Som kan påvirke SRS check systemet :p
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den er digital og skal desværre havde en MB tester for at se fejlene. Din bil er fra den årgang, hvor C klassen arbejder med 38pin stik med blandede analog og digital signaler.
    Den kunne godt lyde som noget underspændings problem eller en fejl i SRS modulet.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jacob han skriver netop at han ikke kan kontakte den med hans egen "dyre" tester som jeg forstår må være digital.
    Jeg har selv lige læst koder ud på en C220 med 38 polet stik og den var altså analog ;)
    Da hans også er fra 1993 som er en af de aller første, så var det jeg tænkte den næsten med garanti var analog.
    Men ja man kan aldrig vide det, for selv nogle W124ere fra 1993 kan have digitalt SRS boks, mens andre fra eks. 1994 stadig kan have analogt SRS system.

    Men når han ikke kunne bruge den tester han havde, så vil jeg næsten tro den er analog :)

    Jeg er da næsten sikker på du har en ledning op til dine seleholdere, det har selv min W124er med SRS.
    Det har noget med både selestrammere at gøre og airbag aktivering mener jeg.
    Det er et meget kendt problem på eks. W140 har jeg hørt.
    Men ja med dårlig kontakt er det jo ikke sikkert den vil melde fejl hele tiden, men blot være længe om at "fange" signalet.

    Du må have en tester på 8)
     
  8. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Jeg har haft min Abrites tester på det 38 bens stik, den fandt ikke noget. Det kan selvfølgelig være, at den ikke kan klare de helt gamle modeller.
    Der er helt sikkert ikke ledninger fra seleholderen.

    Det ser ud til at det tager nøjagtig samme tid før lampen slukker hver gang, kan der ikke være noget diagnose i det?

    MFO
     
  9. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Så fik jeg bygget en analog diagnosetester.
    [​IMG]
    Til info for andre så er det ben30 SRS er forbundet til.
    [​IMG]
    Fejlkoderne er her.
    [​IMG]

    Der var ingen fejl logget på min. Håber så at synsmanden synes det er ok, når det engang bliver aktuelt :)
     

Del denne side