Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor blæser?

Emne i 'Motorkøling' startet af KimHansen, 22 Juli 2013.

  1. KimHansen

    KimHansen New Member

    Joined:
    26 December 2012
    Indlæg:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    253000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa

    Jeg er lidt nervøs for temperaturen i min 190E fra 89 uden AC.
    Syntes hurtigt vandet bliver meget varmt, og blæseren kører ikke rundt. Dvs den bliver trukket lige så stille rundt af remmen, men man kan stoppe den med en finger (el blæser).
    Ved hvilken temperatur skal blæseren normalt gå i gang?
    Har læst at magnetkoblingen ofte går i stykker, men ved ikke om den er gået, da jeg jo ikke ved hvilken temp den skal slå til :)

    Håber på hurtig hjælp, da jeg skal på langfart i morgen.

    Hvis nogen ligger inde med en der kan hentes i aften, så har jeg en helt ny viskosekobling jeg kan give i bytte, eller self kontant betaling.

    På forhånd tak.

    /Kim
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    ,hvor højt?
    tror den starte på kones 230te med 96 og stopper med ved 90? man er ikke i tvivl hvis den køre! Det larmer og temp dropper med det samme! Er den uden A/C skal den stå længe stille i tomgang før den bliver varm(men prøv efter en tur på motor vej!) og 25 grader i vejret som nu!
    chr
     
  3. KimHansen

    KimHansen New Member

    Joined:
    26 December 2012
    Indlæg:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    253000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den bliver over 100 grader
     
  4. KimHansen

    KimHansen New Member

    Joined:
    26 December 2012
    Indlæg:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    253000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lod den lige stå og der blev den 115 grader uden blæseren tændte.
     
  5. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Kim

    Så varm skal den ikke blive. Jeg havde det samme problem for noget tid siden og det var min ledning til blæseren der var knækket, så det var en af de nemme. Jeg har en 230 CE og min blæser starter også ved de 96 grader og stopper igen når den er nede på 90 grader. Pas på at toppakningen ikke ryger sig en tur hvis den bliver så varm..
     
  6. KimHansen

    KimHansen New Member

    Joined:
    26 December 2012
    Indlæg:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    253000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg burde bare kunne kortslutte de to ledninger til sensoren, for at finde ud af om det er blæser eller sensor, ikke?
     
  7. KimHansen

    KimHansen New Member

    Joined:
    26 December 2012
    Indlæg:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    253000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Og det skulle man (fandt jeg ud af) :)
    Det viste sig at være kontakten det var galt med.
    Så hvis der ikke er en der har en, så må jeg forbi Refako i morgen tidlig.
     
  8. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Det skulle gerne være en magnetkobling der er elektrisk styret - så du har ingen elblæser, med mindre du har A/C (så har du en ekstra til A/C ude foran køleren).

    Men føleren skulle være ''kendt'' for at gå i stykker, så byt til nyt.. :gr8:
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er 9 ud af 10 gange, altid kontakten som er slidt op.

    Det er en forholdsvis lille kontakt, som skal klare en rimelig stor slutte/bryde strøm.
    Har altid været mig en gåde, hvorfor MB ikke havde smidt et relæ foran
     

Del denne side