Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Fjernbetjent centrallås

Emne i 'El-system' startet af 18051998, 12 Juli 2013.

  1. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Jeg har lige eftermonteret et el-centrallåssystem,da alle de orginale vacumpumper har set bedre dage :( det er uden fjernbetjening,og har så lige købt et andet sæt med fjernbetjening(ikke modtaget det endnu)...er der nogen herinde der har en guide/erfaring med at koble fjernbetjeningen til centrallåsen!!!

    Mvh
    Chr
     
  2. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Det er helt håbløst at svare på, da der findes et hav af forskellige systemer.

    De fleste centrallås systemer med indbygget fjernbetjening har relæ og modtager bygget sammen i én enhed, så det havde været lettere at montere et samlet system, men det kan 99.99% sikkert godt lade sig gøre at bygge dem sammen, men der skal nok måles, klippes og loddes lidt, da der sikkert er forskel på stiktyper og placering af stikben.

    Jeg ville nok have anbefalet en separat fjernbetjening / alarm med c-lås, da det nok ville have været lettere at bygge sammen...

    Ovenstående er baseret på at du har monteret et uoriginalt c-lås system med almindelige "klonk" låsemotorer... :?:

    Brian
     
  3. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    kan godt se hvad du mener,men det sæt med fjernbetjeninger jeg har købt skriver de ved info,at det er universal og skulle kunne kobles på både vacum og elsystem....centrallåsen har fem ledninger til fordøren og to i bag,relæ og strøm og stel,og ville bare høre om der en simpel måde at koble de 2 enheder sammen inden jeg høvler manualen på engelsk igennem :eek:

    Mvh
    Chr
     
  4. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    ah...læste ikke dit indlæg ordendtlig 300E24...du har ret i at det er et uorginalt klonksæt,og ja dumt at købe 2 forskellige systemer...

    Mvh
    Chr
     
  5. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Det burde være ret simpelt at bygge sammen.

    Du skal finde de to ledninger f.eks. på motoren i førerdøren der sender henholdsvis åbne og lukke signal til resten af dørene og konstatere om de sender + eller - ud.

    Så tager du styreboksen til dit nye system og sætter strøm til det. Her skal du så også finde styresignalerne til åbne/lukke og hvis de sender samme signal (+ eller -) som dit monterede system, så burde du kunne lodde "åbne ledningerne" sammen og det samme med lukke siden.

    Så burde du have et system der virker...

    Det er godt nok +20 år siden jeg sidst havde fat i disse centrallåse, men de er meget simple, så jeg vil vove at påstå at ovenstående er 100% i skabet... :D

    Brian
     
  6. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Takker for svaret!!!
    Håber stikket fra styreboksen passer i relæet,men ellers har jeg jo noget at gå efter nu ;)

    Mvh
    Chr
     
  7. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Så fik jeg koblet fjernbetjeningen til centrallåsen 8) godt nok mere simpelt end jeg havde forventet bortset fra,at jeg monterede åbne og lukke ledninger forkert(50/50% chance)så det virkede modsattede på betjeningen,byttede rundt og det funker fint ind til videre....tak for hjælpen 300E24 :D

    Mvh
    Chr
     
  8. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Fik som sagt koblet fjernbetjeninger på centrallåsen(2 forskellige systemer) 8) så var der en der fortalte mig,at det ville virke bedst i lang tid fremover,hvis jeg koblede styreboxen på en af slavemotorerne og det har det så også gjort en måneds tid,indtil slavemotoren nu er stået af og batteriet er helt tappet for strøm i løbet af ca 1½ døgn :cry:
    Er det ommer,hvilket vil sige på motoren på feks førerdøren eller det bare noget ukorent billigt kineser lorte fjernbetjeningssystem,som uanset hvilken motor det bliver koblet på vil det tappe batteriet for strøm????

    Mvh
    Chr
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er desvære tit at de æder Meget strøm.
    Jeg havde en på min charme og her var det sirenen som stjal strømmen også når den ikke sagde noget.
    Jeg afmonterede den og så fik jeg mit batteri tilbage igen :mrgreen:
     
  10. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Her er der kun tale om at låse i og op,ledningerne til blinklysene er ikke monteret og er isoleret...men prøver lige at koble fjernbetjeningen på motoren i førersiden,som 300E24 rådede mig til først,for at se om der er forskel...den låser også automatisk i som det er monteret nu,så tror ikke helt på den med at koble fjernbetjeningen på slavemotoren længere er helt optimalt :(

    Mvh
    Chr
     
  11. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Nu har jeg sgu brug for lidt expert viden :?: har frakoblet centrallåse systemet med fjernbetjenning, da jeg mistænker det for at tappe batteriet ved at tage sikringen...jeg har ikke koblet strøm og stelforbindelse fra og kan nu høre,at det tikker fra tændspolen og tog så helt strømmen fra...
    Hvilket centrallåse system kan i anbefale,og skal det være med eller uden fjernbetjening,for at den gamle dame kan klare det strømmæssigt????

    Mvh
    Chr
     
  12. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Øhm, tikker fra tændspole?!?

    Det finder jeg MEGET svært at koble sammen med et centrallåsesystem!!!

    Ligeså kan jeg selt ikke forstå meningen med at koble fjernbetj. på en slave? En slave er jo netop lavet til at blive styret af en master... Det tvinger din fjernbetjening til at levere alt strøm der bruges i centrallåsesystemet, i stedet for at blot levere en styrestrøm, altså en svag impuls der blot fortæller at nu skal der arbejdes... Nu kender jeg ikke de systemer du har brugt, eller den præcise montering, men det er da meget muligt at det "geniale" forslag med slaven har kostet nogle afbrændte komponenter som nu bare står og suger strøm til ingenting, men det må du jo måle lidt på...

    Korrekt monteret og uden defekter, så burde der ikke være problemer med strømforbrug, uanset fabrikat. De sæt er mere eller mindre ens, uanset fabrikat...

    Tag en slave fra det sæt du ikke har monteret og sæt den i bilen i stedet for den der er død, du kan sagtens blande de to sæt, og så tag den derfra med at måle hvor dit strømforbrug ligger. Er det overhovedet centrallåsen? Jeg kunne da godt være i tvivl, hvis der er andre komponenter (Tændspole) der står og laver lyde....

    Brian
     
  13. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Bare lige for at skære det ud i pap:

    Slaven har to ledninger.
    Master har 5 ledninger. (Som jeg husker det)

    De fleste systemer har 2 slaver og 2 master, men de findes også med 3 slaver og 1 master...

    Brian
     
  14. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvad med det originale igen? :wink:
     
  15. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Er slet ikke i tvivl om,at det råd med at sætte fjernbetjeningen på slavemotoren var helt ude i skoven :(
    strømledningen stammer fra org centallås,og jeg fjerner derfor sikringen i boxen og lader et bilen stå godt et døgn for at se om det er det nye system der tapper batteriet....opdager så at det tikker fra motorrummet når jeg låser førerdøren,hvor der ikke burde være strøm på og kan tydelig høre det kommer fra tændspolen....kapper strøm og stel inde i bilen og tikkelyden forsvinder...jeg troede det var nok at fjerne sikringen i boxen,og havde selvfølgelig også afprøvet om fjernbetjeningen virkede eller om der stadig var strøm på systemet,men stømledningen har altså påvirket tændspolen!
    Jeg har rodet med det idag og koblet fjernbetjeningen fra igen og lever med at bruge nøglen......

    Mvh
    Chr
     
  16. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Du havde ret 300E24...det var noget sludder det med at tændspolen tikkede...det var ABS'en der tikkede og grunden til det mit OPV relæ med 2 sikringer,som laver rav i den når den sættes i stikket med kun 1 sikring...dumt men af skade bliver jeg forhåbentlig lidt klogere....

    Mvh
    Chr
     

Del denne side