Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

M103 ekstra dårlig tomgang

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Superman, 23 April 2013.

  1. pchristian

    pchristian Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    københavn nv
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    426000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej min 260E har lige fået skiftet "103 141 0090 gummibælg luftindtag" sidder under indsprøjtningen
    nu starter og køre den igen den var lidt mør har jo også siddet der i 25 år
    mvn per
     
  2. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Benzinfilteret er nu skiftet, og ved hjemmetesten var trykket bedre - i henhold til denne test http://www.youtube.com/watch?v=4FONOWZyMrk

    Men selvfølgelig uden at det har hjulper.. :|

    Går ud fra du mener denne her? [​IMG]

    Det ser umiddelbart ud til at den er træls at skifte.. Tjekker i hvert fald lige standen, inden jeg bare skifter.. :gr8:
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvis den revnet skal den skiftes..

    den skal monteres på undersiden af luftmassemåler, og presses ned over gasspjældet, det kan godt være lidt besværligt at få den på plads, smør evt. let med olie så plejer den at glide nemt på...

    ellers er det ikke svært tager lidt tid. regn med ca. 1-2 timer da du skal åbne hele brændstofssystemet, alle dyse rør af, benzin ind/ud af, ledninger af, og og spændebånd i bunden, vacumslanger fra tomgangs ventil skal..

    Du kan i samme omgang lige give din tomgansventil og gasspjæld en god omgang rens, jeg bruger bare benzin eller diesel og smør lidt bagefter, så sikrer du dig at den køre som ny...

    husk at når du engang samler det hele igen, så tjek at benzinsystemet er 100% tæt, nogle gange skal dyserør spændes hårdere på dyser end man lige regner med for at blive tæt..
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  5. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Ja, tænkte nok at mængdefprdeler og alt dertil skal af.. Hiver lige luftfilterkassen af, og sprayer med lidt diesel-start for at tjekke om den er tæt her senere..

    Flychr: Går ud fra du mener tomgangsmotoren? Den er testet og virker.. Men det virker jo lidt til at den ikke får info(strøm).
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    jep og slange til og fra den er 100% i orden?
    chr
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    luftmassemåler og mængdefordeler kan afmonteres samlet..
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  9. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Slangerne til tomgangsmotoren er intakte, og igår prøvede jeg at hive stikket af den mens den stod i tomgang med det resultat at den gik ud.. Og ikke ville holde tomgang før den blev tilsluttet igen, s¨går ud fra at den fatisk fungerer alligevel..

    Gummimanchetten under LMM er desuden intakt, motoren reagerer i hvert fald ikke på diesel-start omkring den, og det man kan se af den ser fint ud.. :gr8:


    ----

    Dertil fandt jeg ud af at hvis jeg giver den diesel-start direkte ind i LMM, så går den først ned i omdrejninger for derefter at hæve omdrejninger som den burde.. Det virkede lidt mystisk for mig.. :|
     
  10. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Efter en del problemer med at starte de sidste dage,og med mistanke om kondensvand i tanken,blev der igår hældt 1 liter kaburatorsprit på den :whip:
    Så skete der godt nok noget med tomgangen skal jeg hilse og sige :eek: fra de ca 600 ligger den nu på 1100-1200....
    Jeg er selvfølgelig spændt på at se,hvad følgevirkningerne af spriten gør ved indsprøjtningssystemet,men fik at vide af en mekker, at det skete der ikke noget ved og tog chancen.

    Mvh
    Chr
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Sådan som jeg har læstmdet, så skulle spritten kunne brænde dyserne af og ødelægge katalysatoren.
    Men nu køre vi jo med mekaniske dyser og jeg ved ikke om man har ment disse eller de nyere elektroniske dyser ville blive ødelagt og hvordan. :|

    Men selve indsprøjtnings systemet har ikke behov for karburator sprit da der ikke sker en afkøling på samme måde som med en karburator.
    Dog så sker der jo også en fugt optagelse i tanken uanset brændstof system og denne kan man så komme til livs med karburator sprit.
    Normalt så kan biler der hår stået længe godt falde en hel del i oktan tallet, da benzinen bliver "gammel" og det kan også få ældre biler til at gå meget dårligt.

    Men ellers tror jeg ikke videre på at en enkelt gangs iblanding af karburator sprit vil ødelægge noget.
    Nogle mener også det kan ødelægge pakninger og membraner :|
    Men det nok mest hvis det bruges i for rigelige mængder.

    Jeg fylder altid tanken helt op så mindst mulig kundens kan dannes i tanken.
    Her efter tilsætter jeg et oktan booster additiv mest fordi jeg håber det virker da jeg ikke tror så meget på disse lykke midler på tuber og flasker :mrgreen:
     
  12. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Håber heller ikke dysser pakninger osv tager skade af spriten Brabus :oops:har bestemt heller ikke tænkt mig at bruge større mængder af det,ville bare komme evt kondensvand til livs denne ene gang :?:

    Mvh
    Chr
     

Del denne side