Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

230e går ud 2/10 gange ved fuld stop

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af kapaw, 31 Maj 2013.

  1. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, min 230er er begyndt at ud gå ved lyskryds og andre stop, dog vil jeg mene det er når den har holdt lidt tid i krydset, den gør det ikke hvis jeg lader den trille i gang, kun når den for noget pedal,

    Der er kommet nye tændkalber, spole, dæksel, og rør
     
  2. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Måske benzin filter eller benzin pumpe der er ved at være slidt.
    Er det kun fra stop til "pedal" :| eller er det også hvis du f.eks kører
    60 og giver gas at den måske sætter ud.
     
  3. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det er kun fra fuldt stop, hvis jeg bare har trillet en lille meter først er der intet, så ja det er fra 0, og så med 70% og op efter
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lyder underligt, der er ingen forskel på motorstyrings halløj eller noget, om du starter fra nul eller du lader den trille før du giver den pedal :| absolut intet. Jo konverteren spinder hurtigere op, men det skal på ingen måde give dig problemer med motoren går ud. :? I så fald ville den gøre det uanset hvordan du starter om det er fra nul eller du først har trillet.
    Motoren skal jo i begge tilfælde spindes op fra tomgang af med lukket gas.
    Med mindre du mener du først giver den en lille smule gas :| så er det jo ikke det samme.
     
  5. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Min 230'er har samme problem, og jeg tog stikket af koldstartsdysen (mener jeg den hedder) og det har hjulpet. Det kan også være din tomgangskontakt, der ikke får besked på, at den er i tomgang, sidder lige ved speedertrækket. Der skal være en sort plastikdims på speedertrækket, som går imod tomgangskontakten når du slipper gassen. Det hjalp dog ikke på min, at jeg fik forbindelse med tomgangskontakten, men når jeg tog stikket til koldstartsdysen, hjalp det, og den har ikek gjort det siden. Eneste forskel jeg kan mærke, er, at den i tomgang går med 1000 o/m men falder til 700 o/m når den er i gear. Derud over kan den være lidt længere om at starte (ca 4-5 sek.)
    Det er da et forsøg værd :)
     
  6. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Fandt du problemet?

    Min 103'er lider også af denne fejl.. Sammen med så meget andet .. :(
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Da min 260E lavede det nummer, fik den en ny tændspole, det hjalp.
     

Del denne side