Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Brabus SL drømmebilen spottet til salg

Emne i 'Ordet er frit' startet af Supercharger, 28 Maj 2013.

  1. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Shhhh.

    Nu skal Søren jo til Tyskland :lol:


    Før stod der den samme til salg i NordJylland også en SL Brabus 7.3S

    Så når mig og Søren snakkede om at vinde alle milioner i Lotto, så sagde han altid, så skal jeg til Nordjylland. :lol:

    Nu lyder det lidt bedre når han så skal sige han skal ned og handle i Tyskland :lol:


    Men nu ved jeg ikke helt med alle de kræfter, men det må være svært at få dem i jorden.
    Det kan Jacob nok snakke med om :coolguy:

    Her er en video af sådan en Testet i TopGear

    :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=gQIdnVAwLs0
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er jo enda til en rimelig pris den står. Desværre en motor med massere af kvaler :(
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvilke kvaler er det egentlig Jacob, kan ikke. Huske om du har nævnt dem før nemlig.
    Og er der nogen ellers i forhold til Brabus tuningen hvis du har erfaring med den fra brabus :?:
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    M120 motoren, er fuldt med børne sygdomme.

    Ledningsnet
    Luftmængde måler
    Gasspjæld
    Tændings system

    Alt sammen MEGET dyre dele til den motor. Samlet pris for overstående dele (Ca 70.000,-)

    Så er der Brabus udgaven af denne motor, som har det med at brænde stempler og ventiler af, da der er kvaler med blandings forholdet p.g.a af de kun 2 lambda sonder... Så har man en dyse der hænger, så ville styringen magere de resterende cylendere ud.

    Jeg har set det en gang nu og jeg ved at Kleemann (Car consult hed det den gang) har set det adskillige gange.

    Man skal gå efter en AMG 70 eller 73. De har andre dyser i, som er af en lidt bedre kvalitet + at motoren er opbygget på en anden måde som gør den ikke er lige så pint, derfor også den lidt mindre effekt.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Men det jo ikke M120 specifikt kan man sige.
    Det er jo årgangs specifikt vil jeg sige.

    Men ja det er klart det er dyre på en motor som har 2 tændings systemer og 2 luftmængdemålere og 2 gasspjæld osv. :lol:

    Så ligesom vi kender det fra M104 motorerne 280 og 320 så de jo plaget af de selv samme problemer :p det bare kun halvt så dyrt, men også kun den halve motor :mrgreen:

    Brabus udgaven kan jeg godt forstille mig er problematisk da motoren i forvejen standard ikke har det for koldt, ligesom V8erne der har en tendens til at blive meget varme i motorummet.
    Men de har da lært det hen ad vejen, og deres nyere modeller har ekstra luftindtag i både motorhjelm og front osv.
    Min er bygget om med andet materiale til styrene og andre ventiler så det ville jeg da mene de bestemt også gjorde på M120eren.
    Men klart det hjælper ikke på en udmagring af brændstof tilførslen :p

    Men problemet ligger også i den måde Mercedes fartbegrænser deres 250 Km i timen grænse.

    Idioterne går jo ind i motorstyringen og siger den som det FØØRSTE skal udmagre brændstof tilførslen.
    Dernæst hvis det ikke er nok, rykkes tændingen tilbage.
    Og er der et sted man ikke skal køre magert, så er det da med fuld udblæsning pg høj belastning og omdrejninger :roll:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Begrænseren forgår ved en kobi af reducering af benzin mængden + at den rykker tændingen tilbage, så man nettop ikke brænder stamplerne af 8)

    Men jo den bliver reimelig varm i motorrummet og ødelægger tidligere nævnte dele.. Der er ikke andet end kvaler med den motor, men det er selfølgelig også mb´s første v12er... Så de må lære det på den hårde måde :D
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nemlig :D

    Den gør det samtidig, det jeg huskede i forbindelse med at motorstyringen gør det i 2 step er at hvis det ikke er nok at den udmager brændstof blandingen sammen med at rykke tændingen tilbage, så vil motorstyringen også rykke knasterne over i advanced stilling som giver en ringere fyldning af cyl. ved høje omdrejninger og reducere motor effekten yderligere.

    Men det står her 8)

    :arrow: http://bayhas.com/mercedes/r129/contents/engines104_maxveh.htm

    Hvad jeg ikke vidste var at en 300E-24 (M104) motor faktisk også har den feature indbygget trods de ikke er bygget til at kunne rende over 250 standart.

    Så det er mig da lidt en gåde hvordan min har kunne rende 272Km/t. som er ca. 268 på GPSen :|
    Mig bekendt står der ikek noget brabus specifikt på CIS-E modulet, men man kan jo tage fejl. :mrgreen:
     
  9. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Se den AMGer er jo straks en helt anden sag 8)

    Multipoint tænding (Ingen strømfordeler)
    Ledningsnet der ikke rådner
    Ny type luftmassemåler som koster en 4del af prisen.

    +++++ AT SÅ ER DET JO EN AMGer :D :D :D
     
  11. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Kærlighed KAN altså købes for penge :lol:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg ville til hver en tid også vælge en årgang 2000 over den første 94er model som du er inde på.
    Mange ting er forbedret på de årgange.

    Men prisen taget i betragtning, så må jeg indrømme man kan æder sprøjtme skifte mange ting for en pris forskel på 56.000 EURO :eek: og ikke mindst den afgift vi Danskere ville skulle betale oven i hatten :shock:
    Vi snakker om 420.000 Kr. FØR afgiften afgifts forskellen ville nok give mindst 1 milion Kr. samlet i lommepenge på at købe Brabussen i stedet.
    Jeg ved ikke med jer, men her kræver det jo ikke engang man tænker. om man så skulle renovere hele Brabus motoren 2 gange, så var man stadig oven på med 2 ekstra mængdefordeleren liggende på lager og udstødninger osv osv. :D
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja, når man går ned i pris.. må man jo nøjes med det næst bedste :lol:

    Ej, indrømme at prisen for en SL73 AMG er sky høj... Men det er også gået hen og blevet et samlerstykke
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja enig. Ligesom med E60 AMG eks.

    Men det lidt sjovt de skriver i annoncen for AMGeren at det er den hurtigste når det er Brabus der er indeholder af den titel oven i købet i genesis recordere bog.
    Men nu skriver de så også serie fremstillede bil, men hva nøtter det at have sådan en record når man stadig kun er næst hurtigst :D det sådan lidt ala en side Premier til banko :lol: synd du ikke vandt, så du får lige en trøste Premie hehe. og ja det er jo total flue knepperi. Det drejer sig sikkert kun om 1-3 km/t. :p
     

Del denne side