Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

C220 2,2 CDI 2006

Emne i 'Øvrige serier' startet af marcpetersen, 23 April 2013.

  1. marcpetersen

    marcpetersen New Member

    Joined:
    17 Juni 2010
    Indlæg:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD turbo
    Km:
    439000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Oldsmobile 88 2D HT
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1958
    Hej

    Jeg har lidt kig på en C220 2,2 CDI aut. stc. fra 2006 på guleplader som afløser for min w124'er

    Hvordan er denne bil i forhold til rust, motor, gearkasse og evt. andre ting?

    Alle erfaringer og input er meget velkomne.

    Mvh Marc
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke en model jeg kan anbefale.. Det er lidt syndt, fordi bilen er kanon flot og har somregl meget i udstyr.

    Men de har mange tekniske problemer + at den ruster meget i dør og skærm kanter.

    Afløseren (W204) er derimod en virkelig god model 8) men den ligger også stadig højt oppe i prislejet :(
     
  3. marcpetersen

    marcpetersen New Member

    Joined:
    17 Juni 2010
    Indlæg:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD turbo
    Km:
    439000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Oldsmobile 88 2D HT
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1958
    Ja okay det lyder da ikke som løsningen så... men tak for svaret 8)

    hvad med en W211 E320 3,2 CDI fra 2003 også som van. Er det et bedre køb?
     
  4. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Ja :gr8:

    C-klassen blev først rigtig pæv ved W204 alligevel..
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja 211eren er en virkelig god model som jeg ikke lige kan sige noget dårligt om. De fleste rep jeg har på dem, er primært service... Der er self enkelte tilfælde som er mere omfattende, men ikke noget man kan ligge en rød tråd efter.

    Ellers hvis du har budget efter en W203er, så brug samme beløb på en W202 og få meget mere bil for pengene.

    Heller en super velholdt W202er med få km på klokken, end en W203 eller W211 med mange km på klokken og knap så velholdt.
     
  6. marcpetersen

    marcpetersen New Member

    Joined:
    17 Juni 2010
    Indlæg:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD turbo
    Km:
    439000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Oldsmobile 88 2D HT
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1958
    Ja okay, jeg tror at jeg vil gå efter 211'eren så.. jeg er lidt glad for alt det dejlige ekstraudstyr :D
    Den har gået 266.000 km og det er vel ingenting for sådan en vogn
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Også en fin bil og skal man ikke op og køre de 30.000-40.000 km om året, så ville jeg nok vælge en benziner..

    Modernede diesel motore, går mere i stykker end en benziner og med de afgifter vi har, så er det også dyrt med en diesel + at de larmer mere og sviner mere i motorrum og gennerelt på bilen
     
  8. AMGfreak57

    AMGfreak57 New Member

    Joined:
    7 August 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 260E aut sedan
    Km:
    349506
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    W123 230E aut
    Bil nr. 2 Km:
    242348
    Som skrevet i tråden her ruster en W203 men men det er de første mener at efter 2004 er de meget bedre og en 06 skulle være ok ( de første havde ingen siling i døre og bagklap + dvs steder derfor )resten med el er vel det sammen om den hedder 203 eller 211 .... Og en 211 2003 har el bremse forstærker noget værre .... Og her er der osse rust problemer !!! forsvinder på 2005 hvis det skal den være : er en fra 2007 bedst den facilitet model en 220 har da 170 hk og en del små fejl er rettet er en super bil ::: spørg efter om der er parameter styring på (( fart afhængige styret )) er standard på avantgarde model osse på W 203 et must ....
    Ps: har den W203 170hk !! er den ok
    vil nok heller køre 211 der er mere bil i den ...
    Ps har kørt taxa i en 204- 212 2x211+ 3x 210 og víto ny og gamle model

    Held og lykke med dit køb ,,,
     

Del denne side