Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

fra N til D

Emne i 'Automatgear' startet af heiber, 25 Marts 2013.

  1. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Man kan gå fra D til N mens bilen kører/triller, men kan man gå
    fra N til D mens bilen kører/triller(jeg tør ikke prøve) eller kan
    man ødelægge noget, er der måske en max hastighed :?:
    Grunden til jeg spørg er fordi bilen dør pluselig, men starter
    igen med det samme. Så i sted for at skal til at stoppe op
    tænkte jeg, man kunne sætte den i N starte den og der efter
    i D og så fuld gas frem.
     
  2. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det sidste der du sagde nemlig at give fuld gas og så smide den i drive !!! det har jeg præsteret mange gange da jeg kørte taxi ! både w124 og 210 modellen meen det er helt op til egen pengepung , de biler jeg kørte i dengang var jo rimeligt nye og muligvis har jeg kortet alvorligt af levetiden på gearkassen ved det, i alt fald var det ikke usædvanligt at en gearkasse stod af ved 200000 eller 300000
    noget andet er at du kan trække bilen i gang ved at sætte den i drive og få tilstrækkelig fart på så trækkes motor med rundt, dette er den bygget til simpelthen
     
  3. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jeg har få gange revet den fra D til N, hvis jeg feks er kommet ud i en firehjuls udskridnig på ren is, og så siden smækket den tilbage når retningen var mere stabil :D Om det er sundt vides ikke, men hastigheden har ikke været så høj, oftes under 100 km/t :D Nej men det har nok bedst af blid behandling, det er ialt fald min erfaring, og osse den måde jeg og min pengepung behandler gearkassen.. Har da sat den i N for at slukke motoren og startet igen, hvis abs lampen ike var slukket, mens man kørte, man gider jo ikke se på det til man holder..
     
  4. cohen

    cohen Member

    Joined:
    13 Februar 2012
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    324000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    300TD
    Bil nr. 2 Km:
    580000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Ganske imponerende hvor meget du har tid til, mens du kører :D
     
  5. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jeg bor jo i udkants Danmark cohen, her har man vejen for sig selv.. :-D
     
  6. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999

    Det med at du kan trække bilen i gang, selvom den har aut. gear, det er ikke alle årgange der har den funktion. Nu har jeg kun læst om det vedr. den 722.5 der sad i min 24V'er og der blev den funktion fjernet på de senere årgange. Jeg mener at min 1991'er var en af de sidste der havde denne funktion, men jeg trør ikke sværge på at jeg har ret m.h.t.hvornår den forsvandt...

    Brian
     
  7. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ok ja man bliver konstant klogere herinde i dette forum he :D :D :D :D :D

    men lad mig høre !!! er der andre end taxi chaufører der har mishandlet gearkassen med og smide den i drive ved høje omdrejninger ?

    har ikke turdet gøre dette med min egen bil heheheh
     
  8. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Er lidt uforstående overfor hvrfor du overhovedet har gjort det? :whip:
     
  9. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Sæt den bare i D mens den går tomgang, det er næsten det samme som at slippe speederen.
    Gearkassen "ser" jo hastigheden fra kardan eller ABS-føler og den går i det gear der passer til hastigheden med sluppet speeder ( højt vacuum) typisk 4 el. 5 gear når du kører over 60Km/t.
     
  10. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992

    hummm er du slet ikke klar over et start knald du får ved dette ? og i en diesel kan man lave hjulspind så
     
  11. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Næææh.. Det er da sjovere at lave en brænder så.. :whistle:

    - Men som du selv har skrevet så kan gearkassen jo heller ikke holde til det.. rules
     
  12. chn

    chn Member

    Joined:
    6 Februar 2008
    Indlæg:
    108
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vestjylland.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E 500 Limited
    Km:
    175000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    C180 kompressor
    Bil nr. 2 Km:
    115000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hvis nogen havde den frækhed at mishandle min bils gearkasse, bagtøj, ophæng, trækaksler m.m. på denne brutale og svinske måde, ville det være en øjeblikkelig fyreseddel, et par på hatten og at betale.
    Jeg er normalt en humoristisk person men her står jeg af :twisted:
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Im all in on that 8)

    Men når det er sagt, så er det ikke en mishandling af andet end gearkassen.
    Resten af de dele du nævner er lavet til at kunne modstå dette Press, nu det jo ikke en Kia eller en japaner gryde.
    Men vi kan hurtigt blive enige om at det skaber et større slid, men i ordets forstand mishandling, så er der ingen af delene som lider skade eller ikke kan holde til denne behandling hvor forkert den end måtte være 8)

    Det hvor det svier i klør fem er når en anden gør det ved ens bil uden ens accept på det 8)
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har ret Brian og det gælder faktisk også de 4 trins 722.3 at de i 92 årgangene fjernede "secondary Oil pump"
    Det er den som opbygger olietryk så den går i indgreb.

    Det er dog stadig muligt at trække bilen i "N" men det skal foregår med maks 50 km/t. Og over en maks distance på 50 Km.
     
  15. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det eneste gearkassen gør, ihvertfald med sluppet speeder er at gå i 3. Gear og motorbremse i kort tid, for så at skifte til 4.
    Der er intet vildt og voldsom over det.
    Det er lige som hvis man skifter fra D til 3. Ved fx. Motorbremsning.
    Og hvis farten er tilpas lav, så tager den selvf. 2. Gear...
     
  16. chn

    chn Member

    Joined:
    6 Februar 2008
    Indlæg:
    108
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vestjylland.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E 500 Limited
    Km:
    175000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    C180 kompressor
    Bil nr. 2 Km:
    115000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007

    Uanset hvad Brabus, så fatter jeg ikke at nogen kan finde på at gøre sligt og så oven i købet være stolte af en sådan habitus.
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man skal nok heller ikke fortolke det, som at man har gjort det og er stolt over at have ydet en ekstra slitage på driv linien.
    Men stolt over at kunne dele sin erfaring omkring hvad der lader sig gøre og at man har erfaring med det 8)
     

Del denne side