Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W202 kølervæske sensor ECU

Emne i 'Øvrige serier' startet af Superman, 4 Marts 2013.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja du har da haft rigtig godt gang i din egen må man sige og det lære man selvfølgelig en masse af.

    Jeg må indrømem at jeg ikke har bidt så meget mærke i hvilken model eller motor der var snakke om her, men gik rent ud fra at det måtte være det samme, my bad :oops:

    Det undre mig man har fjernet denne sikkerheds feature på en nyere model som W202eren.
    og hvordan ved diagnose systemmet så om den temperatur den måler på motoren reælt er korrekt.
    Jeg kunne forstå det hvis den havde den runde føler med 4 poler, men han siger den kun har 2
    så jeg tænkte den eneste måde at få en reference på ellers, er ved at sammenligne motorstyrings kølevands signalet med den anden føler til Airconen.
    Hvordan ved den ellers om føleren delvist fejler?

    Jeg mener W124eren køre jo også med denne motor M111 så med samme motor så er det vel det samme i W124eren.

    Men ja beklager jeg ikke lige bed så meget mærke i modellen også derfor jeg sammenlignede med M103 motoren da jeg kunen se motoren ikke lignede denne som bla. køre med det omtalte sikekrheds system ;)
    Så kan den metode selvfølgelig ikke bruges på en M111 som jeg nu har bidt mærke i det er :mrgreen:

    Men nu må vi se om byt til nyt ikke puster nyt liv i dyret så 8)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den første 93er udgave af C180 havde 4 ben i stikket, men bruger kun de 2 af dem og der fortæller motorstyringen det heller ikke hvis føleren er deffekt.

    Det bare at det er fordi at C180eren er en low budget motor, så den er meget simpel i styringen. Den har eksempel heller ikke nogen luftmassemåler eller knast forstiller. Eksempel 220eren har både 4 polet føler, kanstforstiller og luftmassemåler, selv om det er stort set den samme motor som c180eren

    Men alle de andre årgange og modeller end c180ere, bruger det 4 benet stik som har de 2 følere.

    De modeler der ikke har airco, har heller ikke den 2 polet føler som er vist på billedet. Der er hullet bare blændet af.
     
  3. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Update..

    For det første har min kølevandseensor til ECU 3 ben, hvormed 2 bliver brugt..

    Og angående tomgangen, så har jeg en video af det som jeg ligger op senere.. Men det sker når den har stået 1 times tid og kølevandet er mellem 50-65, så står den mellem 900-1250..

    Desuden går den maks 10 km/l.. Med 60-70 % motorvej med 110-130.. Det svinger lidt [SMIRKING FACE]

    Sensor til ECI er skiftet uden virkning..
     

    Attached Files:

  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hmm, så har man set det med :-? :-?

    Alle dem jeg har rodet med, er 4 benet :?: og ville da ellers mene at jeg har haft en hel del m111 motoren mellem fingene efterhånden.

    Har du tjekket at knastkæden står rigtigt?
     
  5. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Nårh.. Det skal jeg ikke kunne sige jo ;)

    - Nej, det har jeg ikke.. Den kan ramme 200 km/t, så umiddelbart har den da den power den skal have.. [THUMBS UP SIGN]
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har bare set det en del gange at knastkæden kan hoppe på m104 og m111 motore, hvis den har stået stille i længere tid. Så løber oliefra kædestrammeren og hvis den i forvejen har en træt fjeder, så kan kæden godt hoppe en tand ved opstart.

    Men det burde også give en ujævn tomgang.

    Har du fået målt lambda tallet?
     
  7. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Ja, det har jeg læst om.. Men så skulle den også miste kræfter, ikke sandt? Mig bekendt har den ikke stået stille.. Det er som nævnt tidligere MichaelMerce der havde den før mig, så det kan være at han ved det :?:

    Har ikke målt lambda tallet.. (Men det vil jeg da lige få ordnet.. Ærgeligt at du absolut har besluttet at bosætte dig på djævleøen, ellers var den bare røget til JTC) Men har selv mistænkt lambdasonden for at være gået.. Det er jo ikke så mange ting der kan lave ravage på den lille 1.8'er.. Umidelbart :coolguy:
     

Del denne side