Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Bærearme.

Emne i 'Styretøj' startet af hunden1979, 20 Marts 2013.

  1. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hvaså der. bluestar

    Mine bærearme foran er døde jeg sejler rundt.
    Er der en der ligger imde med sådan et sæt du kan sælge for en lækker pris!..
    Det er til en 300e fra 89 ikke sportline og det var forerste.

    Mvh Tommy
     
  2. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hvis der ikke er "bid", så kan du købe både bærekugler og bøsninger hos Gørløse til små penge...

    Så hvis metallet er sundt, så kan du "renovere" de gamle, så de er så gode som nye...

    Brian
     
  3. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja det havde jeg også overvejet. :) Men er det ikke noget bøvl at skifte de bøsninger? og bærekugler uden special værktøj?
     
  4. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Tjo, uden det rigtige værktøj, så er alt besværligt, men sjældent umuligt... :D

    Du skal dog have det rigtige fjederværktøj, det er der INGEN vej uden om!!! At afmontere en fjeder på en 124'er uden det rigtige værktøj, det kan kun betegnes som selvmords forsøg, med en rimelig chance for at det ikke kun ender med at være et forsøg... :----

    Nu har jeg ikke selv skiftet dem på en 124'er, så jeg kan ikke sige om de er mere besværlige end så mange andre...

    Brian
     
  5. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja fjedrene dem har jeg selv skiftet for kort tid siden, Og med det rigtige værktøj til det var det let.
    :D

    Men det var mere de bøsninger jeg frygter bliver noget bøvl.. Har self massere værktøj men ikke noget specialt til den slags. :/
     
  6. p3h

    p3h Member

    Joined:
    16 Februar 2008
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Sp. nr 1: Hvordan kan du være sikker på at det er bærearmens bøsninger der er gået?

    I mit tilfælle blev jeg først klogere efter bærearms bolterne var savet i to med en tiki-tiki-sav. Eneste måde at afmontere dem.
    Fik først slået et stort kina-skruestik i stykker mens forsøgte at presse justeringsbolten ud.

    Konklusion: den synlige, skrøbelige del af bøsningsgummiet betyder ingenting, den usynlige var stram og brugtbar. Normalt er de ikke dem der driller, sagde også Gørløse-service senere.

    Bærekuglene fik jeg også fornyet. Efter et år før de var færdige > køb ikke de billige!
    Hjullejer, hjælpestyrehus samt styrestangene er de næste nøgleord ved sejling...

    Sp. nr. 2: Kan det være at det er agteren der gør det sammen med forreste bærekugler?

    Fx. Spindel-/knirkebøsning? Styre- eller andre arme v. bagakslen?

    Ja, intet er umuligt, men med de rigtige værktøj - forfjædre, bærekugler og knirkebøsninger - er det sikkert og sjovt.

    vh
    Peter
     
  7. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Havde bilen forbi Superdæk til en sporing. og de fortalte at mine bærearme skulle skiftes da den havde for meget camber og han sagde at de var de inderste bøsninger der var døde.

    Så det er skam ikke noget jeg selv har mistænkt. Havde faktisk mistro til selve styrtøjet, Sporestænger, hj styrhus og eller styrehus

    Men alt var i orden bare ikke de bærearme.

    Men fik spændt styrhuset lidt op selv og mit slup (dødpunkt) var næsten væk!. så det var lækkert.

    PS: Sejlerriet blev rigtig slemt efter jeg fik vinterdæk på. De kom lidt sent på i år :/
     
  8. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hov så lige at du også nævner bagenden som kilde.
    Og det er heller ikke udelukket. Men nu ville jeg lige have en sporing og der fik jeg så nyheden om døde bærearme.
    Så når det er bragt i orden må jeg se om problemet er afhjulpet eller om det er bagende der driller.
     

Del denne side