Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Klikkelyde bag radio?

Emne i 'Øvrige serier' startet af clubman, 15 Marts 2013.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg kan forstå at det har noget med varme app at gøre når min bil klikker bag radioen. Men er det selve det som lukker op og ned for det varme vand til varmelæmet? Min c270 cdi fra 01 kilikkede da jeg købte den for et halvt års tid siden men holdt op igen efter et par måneder. Problemet er jeg ikke har noget varme i kabinen. Kan de 2 ting have noget med hinanden at gøre? Håber snart at finde en løsning for når det er -8 -10 grader uden for så er der intet varme overhoved
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Mit varme apparat siger også det samme.
    Gætter på at det er en vakuumstyret spjæld hvis skumpakning er mørnet væk og derfor rammer spjældet direkte på plasten og giver denne lyd. :p
     
  3. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det ikke bare et klik. Lyder ligesom noget kammer over klik klik klik klik klik klik klik siger det i et stykke tid
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Prøv at skrue begge tempo hjul på Max. (du skal kunne mærke en arretering) så burde klikkeriet stoppe. Det gør det på min. :|
     
  5. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min er godt nok med display ;) men den har ikke klikket længe så tænkte der måske var noget der var gået helt i stykker så den ikke kan varme.
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    du pille handskerums-indmaden ud.. (plastic clips)
    og så sidder der en lille luftpumpe nede bagved eller ved siden af røret der forsyner højre side af inst-bordet med luft..
    DEN er deffekt.. derfor sider den denne lyd..
    den suger luft igennem en slange oppe fra loftlyset.. og måler temp inde i kabinen. som så derfra giver besked om hvilke temperaturer du ønsker inde i kabinen..

    den kan godt være pakket ind i noget isolering..

    har lige skiftet den pumpe på en 124'er.. NU kan bilen varme !!!
    hvis den er deffekt.. så er der endten FULD varme på.. eller ingenting !!

    så skift den.. så er du "lydfri".. og får varme på igen som DU ønsker det.. :gr8:

    mvh Michael.
     
  7. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    og det lyder som om man ku sælge MANGE af de pumper i det her indlæg... ha ha ha :D

    Michael.
     
  8. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ku være jeg sku kigge lidt på den pumpe der. Tænker bare om det kan være den for den regoler fint blæseren op og ned i hastighed på auto så den må vel vide hvor varmt der er i kabinen?
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror ikke på det er suge motoren til din loft temperatur føler heller.
    Den gør kun at selve reguleringen bliver langsommere og ikke helt udebliver og da slet ikke hvis bilen er kold og det er koldt udenfor. Så skal bilen trods denne motor er defekt lave fuld varme da føleren jo må være kold.

    Men en vigtig Info jeg ser du skriver er at du kan stille din blæser på Auto.
    Dvs. Du må have fuldautomatisk klima i din 190er.

    Her er der jo en del automatisk styring af selve klapperne og det er kendt for at være noget der godt kan drille med tiden.
    Det er sikkert blot en justering af en af dine spjæld/klapper som enten ikke lukker helt i eller op så det står og kammer over i reguleringen måske.

    Det kan være noget rigtig bøvl og rode med.
    Men hvis du har diagnose stik ude ved batteriet, så tjek om du har en forbindelse i stik 7 ud af de 8 stik der sider.
    Det er nemlig til klima anlæg og så kan du læse fejlkilder ud på det.
    Men om det kan sige noget om dit klikkeri er ikke sikkert.

    Men det er ellers også en kendt fejl at den suge motor fejler som hvidested nævner.
    Denne kan testes ved et klippe et stykke 1x1 cm. Tyndt blokpapir ud og se om risten kan holde oppe.
    Kan den det, så virker motoren.

    Men ellers er der måske selve cirkulations pumpen som sider ude i motorrummet der kan være årsag til manglende varme, specielt ved lave motoromdrejninger og tomgang.
     
  10. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er ikke en 190 det er min c270 cdi fra 01 som jeg osse skriver i mit indlæg. Har slet ikke haft tænkt på at få ændret min bil i min profil.
     

Del denne side