Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Den er helt gal nogle gange - Hvad kan det være?

Emne i 'El-system' startet af SigurdM, 9 Marts 2013.

  1. SigurdM

    SigurdM New Member

    Joined:
    3 Juli 2012
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    237
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa. Den er helt gal med min bette bil og jeg har absolut ingen idé om hvad der er galt.

    Det er sket to gange nu (på en periode på nok 5 uger) at jeg vil starte min bil og køre men så snart bilen startens bliver bremsen helt hård (kan ikke bremse). Jeg vil slukke bilen for at se om det skulle løse noget men så snart nøglen bliver drejet til sluk går bilen i en meget mærkelig form for tomgang... Jeg kan altså ikke slukke bilen.. Efter lidt drejen med nøglen kan den tvinges til at slukke. Jeg har for at få gang i den prøvet at tænde og slukke nogle gange før bilen virker normalt igen.

    Jeg håber der er en eller anden klog person derude som kan hjælpe mig på vej til hvad der er galt!

    Mvh Sigurd
     
  2. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Lyder som en vacuum forstærker der er defekt.. ved dog ikke hvorfor det er periodisk?
     
  3. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Mente egentlig vacuum pumpe da du også har problemmer med at slukke bilen hvilket den også skal have vacuum for at gøre..
     
  4. SigurdM

    SigurdM New Member

    Joined:
    3 Juli 2012
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    237
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så det er måske en løs forbindelse el.lign. til vacuum pumpen og derved hænger sammen med når det sker at jeg ikke kan slukke bilen?
     
  5. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja noget i den dur..
    Men mon ikke Jacob (jtc) kommer med et mere præcist svar :)
    Men ville mene at det er i den retning.
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    tændingslåsen er lidt anderledes på diesel modeller, når du drejer nøglen slukkes motoren via vacum, så det er nok en dårlig vacum slange fra tændingslåsen som er skyld i fejlen...
     
  7. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Der er jo intet elektrisk ved vacum pumpen,- så jeg hælder til en utæt vacum slange et sted. - lyder faktisk sandsynligt med de symptomer. :)
     
  8. SigurdM

    SigurdM New Member

    Joined:
    3 Juli 2012
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    237
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvordan kan det mon så være at det kun er nogle gange det sker - og endnu vigtigere; Kan det ske under kørslen? (altså det med bremsen bliver hård og ikke kan bremse) ?
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er uden tvivl din vacum pumpe som er ved at være træt.
    En mekanisk enhed som sider monteret på fronten af motoren og det er noget du skal havde skiftet i en fart, da en deffekt vacum pumpe kan volde store skader på motoren.... Metal stykker i olien og/eller kværnet kædehjul til rækkepumpen
     
  10. SigurdM

    SigurdM New Member

    Joined:
    3 Juli 2012
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    237
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tusind tak for de hurtige svar. Jeg får i hvert fald set på det meget snart !
     

Del denne side