Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

190 d 2.5 turbo

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af chaos49, 26 Februar 2013.

  1. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    @ monza, hvad er dyr ?

    En W220 er en fin bil, men dyr at holde kørende

    //KONGEBILER.
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    Hvor meget kommer den til at køre pr år ?

    //KONGEBILER.
     
  3. chaos49

    chaos49 New Member

    Joined:
    26 Februar 2013
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Aygo
    Km:
    0
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ja det er jo lidt svært, kørsel i Danmark må ca være 5000 km og så kommer turen i Europa så vel ca 10000 km ialt
     
  4. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kender Thclassic der normalt har pæne biler til salg. Og du kan handle på prisen! Har selv købt en 260E hos ham. Pris 60K købte til 37K

    MEN du skal altid gå bilen 100% efter - lige meget hvor og hvad du køber :oops:
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    vælg helt klart Benzin!! Bare det var mig der kørte "så" lidt! Så var det 300TE bluestar

    Chr
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    Med 10.000 pr år, kan du købe en V8 og stadig spare penge i forhold til en diesel....
    Mercedes burde KUN findes med aut. Gear

    //KONGEBILER.
     
  7. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    Den 190 2,5 td som manden linker til er dyr. Den koster jo mere end en ny bil og ja man kan få en fin w220 eller 211 for den pris den koster.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    Men som Kongebiler skriver, så kan man ikke kun se på indkøbsprisen, man bliver nød til at se på hvad er det for et stykke køretøj man får og skal vedligeholde også, hvad koster den at skifte slid dele på og hvis der går noget andet i stykker, hvad koster disse dele så osv.

    Man skal gøre sig 1 ting helt klart og det er altså at bevæger man sig OP i udstyrs niveau så vil der unægtelig være mere som ikke kun kan, men som også går i stykker/fejler med tiden.
    Og dette specielt når vi snakker at bevæge sig op i en helt anden klasse som eks. W220 så er der jo netop masser af udstyr og bilen er jo Mercedes Spitzen klasse, dvs. delene er typisk en hel del dyre at skifte og vedligeholde ;)

    S klasserne har altid været meget billige i brugt priserne, men tro mig når jeg siger det har været en sørgmodig fælde for mange ny ejere der bare tror de skal købe bilen og så køre det derud af helt uden besvær og udgifter når bilerne har de her ca. 15-20 år på bagen. så vil der komme ting og sager som brokker sig i bilen og skal vedligeholdes, så hovedregel nr. 1 er at finde det bedste eksempler overhoved da vedligehold koster boksen i forhold til at købe en som har været vedligehold fra A til Z

    Det desvære noget rigtig mange glemmer, det at erhverve sig et køretøj handler om langt mere end den blotte indkøbspris. ;)
     
  9. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg er helt enig, man er nødt til at kigge på hvad prisen er samlet.

    Bilen koster 120.000 kroner. Det er 40.000 kroner mere end en spritny Hyundai med 7 års rustgaranti.
    Det er 120.000 kroner for en bil der minimum koster 8000.- kroner i vægtafgift om året, ca 4-5 gange så meget som en billigere men sprit ny bil.
    Bilen er 23 år gammel og har kørt 70.000 km . Det lyder dejligt med et lavt kilometertal, men der er også en grænse. At den har gået så lidt kan kun betyde at den har stået stille i rigtig meget tid. Det betyder at alle gummibøs osv er lige så møre som på enhver anden 23 årig 190´er, fjedre osv alt er præcist lige så slidt som på en der har gået 500.000 km
    Om man lader en rullepølse ligge i en måned uden at åbne den i køleskabet, eller om man spiser lidt af den hele tiden men stadig har noget tilbage efter en måned resulterer jo i dårlig rullepølse uanset hvad.

    Og så er der afskrivning.

    Afskrivningen på sådan en vogn er enorm. Det er 120.000 kroner som man bare aldrig ser igen. Bilen er INTET værd når den har kørt lidt og den kan stå til salg lige så lang tid igen eller mere hvis man går på røven i mellemtiden med job eller lign så banken beder en om at sælge bilen igen.

    Det her giver mening:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... n-1/632345
    Den er svinedyr men det er en samlebil og som årene går bliver der bare færre og færre af dem. Det er som at købe en god rødvin og ligge i kælderen. Den bliver bedre og dyrere med årene der går.

    Men 120.000 kroner for en 2,5 turbodiesel giver bare overhovedet ingen mening. Kører man galt i sådan en giver forsikringen jo max 25.000 kroner for den. Og siger man den har kostet 120.000 kroner vil assurandøren grine resten af året og næste med.

    Intet kan retfærdiggøre sådan en pris og det er hysterisk overkill at give så meget for den for slet ikke bare at snakke om direkte dårlig forretning.
     
  10. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,252
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Spring ud i det!

    Er du diesel entuisiast så er det en diesel bil du skal ud og se efter.

    Som jeg læser det, så kigger du efter en mercedes som hobby bil. Til at nyde lange ture og ud og se verden i.
    Ikke en A til B hverdagsbil, hvor man som oftest vil lade det fornuftige valg sejre over det spændene.

    Nej du er ude og kigge efter bilen som skal gøre dig glad og bringe smilet frem.

    Naturligvis skal du ikke betale guld for sølv, men når man finder noget godt, så vil man som regel gerne ligge nogen penge i det. Afskrivning er kun aktuelt for en bil som du har tænkt dig at sælge igen. Gerne uden for meget tab, og så er vi ovre i noget med fornuft igen, så den tanke skyder vi langt væk. Vi sammenligner heller ikke med de mange nye billigbiler som man kan erhverve sig for 70-80000kr, for dem køber man ikke til det formål du har for øje.

    Find et pænt eksemplar. THClassic som du selv linker til, har jeg selv handlet hos, og han gør sig vist generalt i fine biler.
    (Hvis du besøger ham, så læg mærke til pokalerne på hans kontor og hvad de er givet før 8) sorry for offtopic )

    Men skub fornuften til side og kig dig omkring. Hvis det er noget du går mere op end at det bare er en bil, så har du gode muligheder for at fine en god mercedes som naturligvis koster lidt mere end en med ½ år til syn til kun 15000kr, men som vil gøre dig glad langt frem i tiden.


    Held og lykke med det :gr8:
     
  11. chaos49

    chaos49 New Member

    Joined:
    26 Februar 2013
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Aygo
    Km:
    0
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har jeg ret i at der med vægafgift benzin er ca 5000 kr at spare i forhold til diesel ?
    nu ved jeg så ikke hvor holdbare de benzin mortoere er, kunne da være 8) at køre i en V8

    men må jo bruge noget af påske ferien på at prøve biler.
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    En V8 vejer over 1500 kg = ca 6700 kr /år de fleste andre 124 vejer 1300-1500 = ca 5200 kr/ år
    Du må gerne komme og prøve min 220 E

    //KONGEBILER.
     
  13. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: 190 d 2.5 turbo

    Ellers er en W124 AMG vel heller ikke helt uinteressant :)

    Der er en fin en her: http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/155 ... t_43_000__

    Alt i alt under 80.000 kr på danske plader. Og sådan en holder da prisen noget bedre, og er med garanti sjovere at køre i :)
     
  14. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu skal jeg slet ikke gøre mig klog på bluestar biler, men har haft en del efterhånden. Men aldrig en som min nuværende der er 25 år gammel! Nuvel der har været et par udfordringer med div. nedbrud, men aldrig noget der har været mega dyrt. Ting som jeg aldrig troede jeg selv kunne fixe. Men Takket være dette forum har jeg fået fixet alle problemer via hjælp/løsninger fra forummet her. Selv om bluestar er pålidelige vil der fra tid til anden være ting der skal vedligeholdes på en så gammel bil. Vil du have en bil med en fornemmelse af trykhed og kende fremtidige udgifter, så køber man en ny "kinøjser" bil. MEN den giver ikke samme køreglæde. Men sikkert heller ikke så mange problemer. Men at køre en bluestar er bare noget man gør én gang og oplever som dén bedste oplevelse i en bil (nu ser bortset fra sex i bilen :lol: ) og så er valget meget nemt= ny til kr. x.000.000. eller godt brugt.
    Gamle diesel biler kører ikke meget længere på L/100Km end gamle benziner. Men vægtafgiften er meget høj på diesel biler :twisted:
    Hvis du ønsker en god og billig bil at vedligeholde, så køb en "standard" model hvor der er masser af billige reservedele til, og god mulighed for selv at fixe de problemer DER kommer.
    Er enig med CSchmidt om at THclassic har mange gode biler til salg. Har selv købt der. MEN check bilen visuelt og se papirerne på dyret. Selv THclasic er jo ikke nogen helgende :shock:

    Er du til vilde heste (kød) og masser af grunker til vedligeholdelse så hold dig til råd fra Brabus! Han ved hvad han snakker om når det er de lidt mere eksklusive modeller.
    I virkeligheden handler det nok mere om følelser, holdninger, smag osv. Og måske behov!
    mht. benzin VS diesel så check lige hvor mange beretninger der er her på sitet om benzin biler der har gået +400K KM.
    Men igen behov og ønsker.....
    Har selv valgt bil ud fra Mine specielle behov= Skal være en MB :lol: En bil der er billig, men ikke et rustvrag, billig at vedligeholde, god support (læs 124forum), kan trække mere end 1800KG, og ved god vedligeholdelse kan bruges som hverdagsbil. En bil der altid er kunder til, ved gensalg. Måske ikke den mest økonomiske at gøre i, men køreglæde og motorlyd overgår alle andre biler... så få en prøvetur i en MB og døm selv :mrgreen:
     
  15. chaos49

    chaos49 New Member

    Joined:
    26 Februar 2013
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Aygo
    Km:
    0
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Et super forum, tak til jer alle for de gode råd :-D
     
  16. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Vedrørende holdbarhed på benzinmodellerne vil jeg bare sige at min 260E klarede kun 510.000 km før den stod af.
    Den fik så næsten heller aldrig skiftet olie og blev/bliver kørt som en DTM-racer.
    Jeg købte en anden motor her på forum for 2.500.- og tager nok lige en halv mill. med den også.

    Hvis du gerne vil have en bluestar så køb denne her. Den koster det halve og er det dobbelte værd.

    viewtopic.php?f=10&t=8426
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg er helt enig og vil næsten tro den er lige så økonomisk "næsten"
    Og den er helt sikkert i lige så fin stand.
    Måske den koster lidt mere i vægafgift.
    Men der er altså også et pænt løft i kørekomfort fra W201 klassen og op til W124 klassen 8)
     

Del denne side