Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dyse,,,

Emne i 'Dieselmotorer' startet af MICH, 4 Marts 2013.

  1. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle..

    Har netop fået skiftet alle overløbsslangerne på min 250 D (87'er), og har efterfølgende bemærket, at på sidste dyse ved stoppet,,, kommer der diesel op nede fra selve dysen (det ser ihvertfald sådan ud)... Skifter man "bare" dysen, eller kan man reparere den,,, en pakning eller lign. ? Bilen har kørt ca. 450 t.km.

    På forhånd tak...
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være noget så simpelt som flammeskiven, men man kan også være uheldig at fejlen er ved forkammeret eller selve dysen
     
  3. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej jacob,,

    Er det noget der tager lang tid at konstatere, hvis jeg f.eks. kom forbi på et tidspunkt...? Eller er man ude i en regulær "tidsbestilling"... :cool:
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man kan tage dysen op og se den efter for fejl, ved montering igen for den en ny flammeskive. Er den så stadig utæt, må fejlen være ved forkammeret.

    Det er næsten umuligt at se når dysen er monteret
     
  5. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for svaret,,,

    Hvad nu, hvis jeg bare køber en helt ny dyse,,,,? Er problemet så løst... ? :oops:
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ikke hvis det er forkammeret
     
  7. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok,, Men hvad nu hvis fejlen ligger ved forkammeret,,, er det så en større operation?
     
  8. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Ro på. Det giver mening at få en sikker diagnose først.

    Jeg har lavet utallige dieselmaskiner og renoveret på et godt stykke på den anden side af 200 dyser. Jeg vil ikke påstå at vide noget som helst omkring din motor uden at have set den. Men et forkammer eller en flammeskive går ikke i stykker af at du skifter en lille overløbsslange i gummi.

    Var der helt tørt omkring dysen før skiftet af overløbsslangen?
     
  9. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej, der var ikke tørt før jeg fik skiftet overløb - jeg fik skiftet fordi, den sidste slange så utæt ud, og så fordi, jeg ihvertfald ikke havde fået skiftet de sidste 7 år,,,, Derfor fik jeg bare skiftet alle 5 til nyt.. men den sidste dyse bliver ved med at være fedtet ind i diesel (har fået den skiftet 4-5 gange den sidste måneds tid..). Og 2 timer om dagen bag rattet i en bil med en svag lugt af diesel, er ved at pippe mig ud,,, :-((
     
  10. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    ok, jeg var bare formuleret sådan at det fremgik som noget der var opstået efter slangeskiftet. Prøv når motoren er godt varm at tørre dysen helt tør og så blæse noget kridtstøv over området. Så kan man ofte se hvor utætheden er.

    Jeg har set dyser være utætte i samlingen på midten men også et par gange en fin lille revne i den konus der er for enden af dyserøret og som spændes ned i dysen med omløberen. Hvis motoren er varm kan det være svært at se dieselolien og en lækage kan komme længere oppe fra en olien ses, og der hjælper kridtstøvet.
     

Del denne side