Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ny eller brugt knastaksel

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af johnsen, 25 Februar 2013.

  1. johnsen

    johnsen New Member

    Joined:
    21 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nyborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg skal ud og have fat i en anden knastaksel samt ventilløftere til min E300 fra 86 - den har kørt 330.000km.
    Er der noget her jeg skal være specielt opmærksom på? Kan jeg købe en brugt eller en ny uoriginal for at spare penge, eller vil det bide sig selv i halen senere hen?

    Når nu den gamle knastaksel stod af, var der måske en årsag til det - flere knaster er slidt synligt ned. Er der noget, som man kan checke inden man går igang med at montere nye dele?

    Hvilken olie vil i anbefale til sådan en gammel slæde?


    Mvh Jeppe
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er et kendt problem på nogle af detop de modeller fra 86.
    Så vær ganske rolig, det kan sagtens med stor sandsynlighed blot være det som er tilfældet.
    De slides op ganske hurtigt, nogle allerede inden for 150.000 Km.

    Hvori fejlen består er jeg ikke klar over, men det plejer bare at være knasten som er slidt og intet andet.
    Men jeg ville helt klart nok skifte de løftere/overløb som knasten trykker på også måske.

    Du kan sagtens købe Uorg. men pas på med det, fordi der findes nogle som er 1mm længere så din Org. rotor går ud og støder på strømfordeler dækslet og får det til at flække.
    Noget jeg har set et par gange før i forbindelse med knast skift.

    Der er vist meget at spare på at købe Uorg. knast, men spørg hos Autoimport.dk som jo er dem vi får dejlige rabatter hos og som har stor ekspertise i netop vores kære biler og som regel kun føre de gode Uorg. dele. 8)

    Olien kan du også købe hos dem og de kan anbefale dig en god olie sikkert.
    Men jeg har altid brugt 10W/60 olie da den er god til de ældre motorer og holder sig smørende længere under selv ekstreme forhold.
    Men du kan som sagtens også godt bruge en alm. 10W/40 olie jeg ville dog ikek gå længere ned end 10W da motoren har bedst af en tyk olie, specielt med lidt km. på klokken. 8)
     
  3. pelledot

    pelledot Member

    Joined:
    18 April 2012
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Jeppe.
    Jeg har en fin 300E knastaksel,vippearme,samt løfterer liggende.Hvis du stadig er hooked på sådan en ,kan du jo give mig et ring.
    Tlf 75331016
    Mvh Knud :-D
     
  4. johnsen

    johnsen New Member

    Joined:
    21 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nyborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Knud, jeg har lige købt en brugt med det hele - men tak for tilbuddet:)

    Så bliver det spændende om det virker!
     

Del denne side