Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ulogisk kølevandstemperatur.

Emne i 'Motorkøling' startet af pojan, 20 Februar 2013.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Efter at temperaturføleren på min 250 TD altid har stået over 80 c mærket og pludselig ikke længere nåede videre end til 2 målersbredde fra 80 c, skiftede jeg termostaten i den tro at det var her det var galt.
    MEN samme resultat, altså nålen bliver under 80 c.
    Kabinevarmen er god, og kommer vel også ok hurtigt.
    Forleden da jeg kom hjem, satte jeg et stegetermometer ned i ekspansionsbeholderen, den viser kun knap 60 c. :-(

    Hvad dælen kan der så være i vejen? (jeg kunne forstå hvis den blev for varm, men for kold???)
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    ekspansionsbeholderen er ikke et godt sted at måle temperaturen da det er en stillestående væske.
    mål hellere på den tykke slange ved thermostathuset.
    bedre med en temperaturprobe til et multimeter er mere præcis og nemmere at få termisk kontakt :-D
    ser sådan ud http://elink.crazysales.com.au/ebaypage ... 4609_F.jpg
     
  3. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Ok.
    Det vil sige at den faktisk altså ikke behøver at være for kold? da min måling foregik i ekspansionsbeholderen.
    Så er det ved selve måleren i bilen der er noget galt med? :?

    M.v.h.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Enten den ja, eller din temperatur føler ;)
     
  5. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    altså når ude temperaturen er som nu under frysepunktet så vil Jeg sige den er meget normal.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  6. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg har haft samme problem, og det viste sig jeg skulle købe 2 termostater før jeg fik en der virkede :p
     
  7. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Det lyder da underligt. Så er det jo ikke nemt at regne med. Jeg købte min som original, hos Hessel men skal måske prøve endnu en gang :shock:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Regel nr. 1 i fejlsøgning: aldrig udeluk en fejlkilde, blot fordi du har skiftet en dims ud.
    Når en dims er skiftet kan man med fordel spare timers videre fejlsøgning, ved at måle signerer til den nye dims nu også virker.

    På med et multimeter og over i modstands symbolet.
    Og mål om modstanden rent faktisk ændre sig med temperaturen 8)

    Men det kunne måske godt tyde på dit instrument.
    Prøv evt. At vrikke multistikket bag instrument panelet mere fast, hvis det Nürnberg er det som sider lidt løst :|
     
  9. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg har skiftet 2 termostater ,men har ikke heldig med dem endnu.
    Temperaturen holder sig under 80 og motoren bliver ikke varm.
    Jeg vil gerne købe en original fra MB,der kan godt betale sig at
    ofre penge på en ,der virker.
     
  10. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej igen.
    Nu skruede jeg helt op for kabinevarmen, stak et stegetermometer ind i udluftningslamellen, kørte en tur.
    Stegetermometeret nåede et max. på 75 c. Mon dog ikke termostaten således er OK -
    Mon ikke motoren således er over 80 C, der må vel være lidt varmetab inden luften går i kabinen.
    Således må det være føler eller instrument. :?
     
  11. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    De 4 år jeg havde 250D kom den ikke over 75, den lå der støt med nålen lige på grænsen og jeg har aldrig haft nogen problemer med varmen. Så længe den rammer 8 tallet på 80 går det fint.
     

Del denne side