Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Motor til w201

Emne i 'Diverse' startet af Koldby, 21 Februar 2013.

  1. Koldby

    Koldby New Member

    Joined:
    14 November 2012
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e
    Km:
    280000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, skal have en ny motor til min 190e 2.0.
    Jeg har så fundet en ved en hugger fra en w124, den passer godt nok lige over i en w201 ikke?
    Jeg tænker også på ledningsnet?
    Huggeren kunne ikke fortælle hvilket tændingssystem der er på motoren, mig bekendt findes der ezl og tzl tænding, og min er med ezl.
    Og man kan ikke bruge tzl så vel?
    Hvis jeg har et stelnummer på den bil motoren kommer fra, er der så nogle der kan oplyse mig og tændingen?

    På forhånd tak.

    Klaus Koldby
     
  2. Koldby

    Koldby New Member

    Joined:
    14 November 2012
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e
    Km:
    280000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Eller hvis der er en der bare kan fortælle mig, om en motor fra en 124 200e passer over i en 190e 2.0?
    Altså med ledningsnet, vand, gearkasse, motorophæng osv osv :)
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ved at der som sagt er forskel på dem med og uden kaburator.. Så det skal lige skrives bag øret

    Så er der også om det er dobbelt forkæde eller enkelt forkæde.. Mener den skiller i 88-89

    Ud over det er der slange studserne som vist nok er vendt anderledes på W201eren (Er dog ikke sikker på det)
     
  4. Koldby

    Koldby New Member

    Joined:
    14 November 2012
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e
    Km:
    280000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Begge motorer er med dobbeltkæde og indsprøjtning :)
    Du skriver slange studserne vender anderledes, er det deroppe på termostathuset du mener? :) for der har jeg en til hver side, så det er ingen problem :)
    Altså slangerne til vand ikke?
    Ellers passer alle stik osv? :)

    Har rigeligt med dele jeg kan flytte rund, da jeg lige har lagt en ny motor i, hvor sælgeren lige havde undladt at fortælle topstykket enten er flækket eller så var toppakningen helt smadret!
    Så jeg prøver lige en gang mere :)
     
  5. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Eller en 3,0 fra en w124. Det er noget der virker i en w201 :-D
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: Motor til w201

    Man kunne også komme til at tage en 2,3-8V. Den ligner
    Det burde i store træk være samme maskiner i 190 og 124

    //KONGEBILER.
     
  7. Koldby

    Koldby New Member

    Joined:
    14 November 2012
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e
    Km:
    280000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Vil ikke have en 3.0 i, der er for meget ombygning, og så er det ulovligt..

    Ja en 2,3 har jeg også overvejet, men der står sku ikke rigtigt nogle rundt ved huggerne.
    Og vil have en med garanti, da jeg lige har købt en til 3500 som skulle ha gået 152000, men den kørte 2 meter så trak den vand ind og bøjede plejlstængerne!

    Har været ude og kigge på en 2,0 idag, men der sidder noget til vakuum på strømfordeleren, og det gør der ikke på min?
    Og på vandpumpen er der 2 udgange med vand. Der hvor man skruer oliefilteret fast sidder der en føler som heller ikke er på min.
    Kan denne komme i hvis jeg monterer de dele fra den gamle motor?
     

Del denne side