Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Ingen varme i c270

Emne i 'Øvrige serier' startet af clubman, 13 Februar 2013.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min w203 c270 vil ikke lave varme i kabinen. Har lige skiftet vandpumpe da jeg håbede det var det. Men det hjalp ikke. Fandt så ud a at slangen fra motoren over til den lille rest varme pumpe bliver varm men slangen fra pumpen til kabinen er is kold. Er der noget galt med den lille el pumpe?? Eller hva kan mit problem være?
     
  2. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Prøv at slå let på den med en LILLE hammer.
    Alt med måde.
    Det hjælper ofte på en W124
     
  3. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den kan godt køre og lave varme hvis jeg stopper bilen og tænder restvarmen?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    El pumpen er kun til at cirkulere vand, når du holder i tomgang. Ved kørsel, skal motorens vandpumpe kunne arbejde vandet ind i varmeveksleren.

    Eventuelt kvaler med forsyningen til duoventilen eller at de har sat sig
     
  5. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Pumpen køre ikke når bilen holder i tomgang. Skal den det? Hva er det for nogen ventiler du snakker om?
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Duoventilerne regulerer varmen på en 124, jeg aner ikke om det er samme teknik i en 203'er.

    Prøv at søge på 'duoventil', og du vil finde en del indlæg, sikkert også nogle der kan hjælpe dig.


    Bendix
     
  7. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har lige sidet og søgt lidt på det. Hvis jeg husker rigtigt så har jeg osse sån en ventil men varmen kommer slet ikke helt der op. Der er ikke noget varme efter cirkulationspumpen. Slangen inden pumpen er varm.
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jamen så ville jeg afmontere den, for at tjekke om der er gennemgang i den, måske er den stoppet til.

    Vandpumpen sørger for cirkulation ved almindelig kørsel, ved tomgang deltager cirkulationspumpen, ved slukket motor overtager cirkulationspumpen. Cirkulationspumpen er blot en 'dum' pumpe, der tænder sammen med tændingen.


    Bendix
     
  9. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det mærkelige er bare at hvis jeg stopper motoren og tænder for restvarmen så er der varme i kabinen?
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja det lyder jo mærkeligt.

    Jeg kender ikke restvarme-funktionen, aner ikke hvor avanceret den er. Min har ikke restvarme-funktion, så der kører cirkulationspumpen konstant ved tænding.

    Måske tænder cirkulationspumpen kun ved aktivering af restvarme-funktionen, det kan du jo tjekke. Hvis den gør det, og det er korrekt (det må nogen vide), skal vandet jo stadig kunne cirkulere, hvordan gør det det? igennem pumpen eller åbner en ventil uden om pumpen ?


    Bendix
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er næsten samme teknink som i en w124. Der sider bare lidt flere følere og servo motore.

    Eventuelt kør til nærmeste mb værksted og få læst fejlkoder ud. Det kan vel ikke koste mere end 500 spir og så får du en hel liste med fejlkoder som du kan arbejde ud fra.. Det er altid godt givet ud, istedet for at bruge en masse tid på at arbejde i blinde og forsøge sig frem med nye dele :-D
     
  12. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  13. johannes

    johannes New Member

    Joined:
    26 Marts 2009
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    c250turbo
    Årgang:
    1997
    Det er vigtigt at temp.står på mindst 80 ellers ny termostat
     
  14. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bilen bliver lige over 80 grader når jeg køre
     

Del denne side