Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Køb af ny 124er

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Anders B. Jensen, 23 September 2007.

  1. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle sammen.

    Jeg tror jeg skal have skiftet min 300D ud med en 300CE 24 eller 320 CE.
    Jeg har fundet en rigtig nice 320 fra 94 på nettet og sådan set også en nice 300CE 24, men fra 89-90. De koster ca. det samme !
    300ern er med "den gamle motor" og 320 med en nyere type.
    Kan en af jer give tip til hvad for en der er den bedste bil/maskine ?
    Det hænder jo at der kommer motor modeller der enten bruger meget olie eller sådan en eller anden tosset ting. Den "nye" 320 (ja ja fra 94)
    ser jo mest nice ud ..

    Venlig hilsen

    ABJ
     
  2. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hey
    Jeg kan kun sige at jeg har ALDRIG haft bedre bil end min E 320 CE fra 93....der er blot en føelse og fornemmelse af kvalitet og sikken en "køremaskine", samtidig er det er en god fornemmelse at vide at der ligger en ordentlig bunke "heste" og venter ude foran. At bilen tilmed er smuk, gør at der automatisk kommer et lille smil på ansigtet når "man" sætter sig ind i den.....Ja det var blot et subjektiv og total umekanisk synspunkt....men for pokker "sikken en bil" :D
    Jeg ville IKKE være i tvivl!!!!! Nyd at have muligheden og prøv den!!!!
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    de er nok i princippet lige gode, men hvis de koster det samme ville jeg da tage den nyeste !
    320 har lidt nyere motor teknik, så med lidt held går den længre pr/L


    P.S. det var da noget af et skift ! :)
     
  4. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej og tak for svar.

    Ja, noget af et skift sir du godt nok, men det er sådan at jeg ikke længere skal køre 30.000 km/år men måske kun 10.000 og så er 320ern
    billiger i drift end 300D sådan brændstof/afgifts mæssigt.
    Og så her 320 jo noget mere power :) + at CEen er utrolig flot synes jeg.
    Det er skam ikke fordi jeg ikke er glad for nuværende. De køre jo bare derud af. En gang mercer, altid mercer :)

    Venlig hilsen

    ABJ
     
  5. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Jeg var i kontakt med en hos MB for noen år siden angående dette, han mente 320 var en mer stabil motor med tanke på den berømte toppakningen - men ikke dermed sagt at den ikke skal skiftes før eller senere... :)
    Jeg er også litt skeptisk etter å ha hørt fra stadig flere som har problemer med tenningsmodul på 300-24. Det er vel ca. den mest kostbare del på hele bilen...

    Er prisen den samme - gå for 320!

    Mvh
    Michael
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Tror også jeg ville foretrække 320'eren.. Den type indsprøjtningsanlæg der er på den motor, er lidt lidt bedre end det på den "gamle" 300E 24'er :)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja og i stedet skal man så udskifte hele lednings nettet i motor rummet da disse modeller fra 93 og frem er monteret med ledningsisolatore der formuller/smuldre væk med tiden eftersom de er lavet af genbrugs materiale eller sådan noget billig natur haløj.
    Men de kan jo udskiftes som alt andet.

    Men det er døden at fejlfinde på og der kan opstå de mærkeligste fejl.
    Og toppakningen er mest berygtet på de gamle 12Ver og ikke 24Ver samt knasten blvier hurtigere slidt på de 6Cyl. 12Ver grundkonstruktionen af en række 6er er netop problemet med toppakningen i og med der ikke er tandrem men kæde - som er det samme for både 12Ver 24Ver og de senere 280er og 320er der også er 24Ver.

    Det er kun den org. pakning som har en svaghed fortil ind til kæden og er den en gang blevet skiftet så er der forstækninger på dem man køber og dermed ender problemet med de kun 150.000 Km.
     

Del denne side