Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Startproblemer 230TE fra '87

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af tmghansen, 7 Februar 2013.

  1. tmghansen

    tmghansen New Member

    Joined:
    7 Februar 2013
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 TE
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej med jer!

    Jeg solgte min w211 i efteråret og tog overstående bil i bytte, da jeg fik den startede og kørte motoren som en drøm.

    da vi for noget tid siden ramte -15 grader ville den pludselig ikke starte. med lidt benzin start kunne man dog få den i gang, men når den ramte 3000 omdrejning ville den ikke tage gas og lød som den gik på 3 cylindere.
    Kørte jeg så en lang tur og fik den varm kørte den næste perfekt, dog uden så meget træk.
    Når jeg slukkede den, ville den igen ikke starte. dog tændte den, men slukkede igen så snart man slap nøglen.

    Efter en masse søgninger som pegede på tænding m.m. har jeg skiftet OVP relæ, tændrør, tændkabler, strømfordelerhus, rotor og benzinfilter. men desværre uden den store forskel.

    Den er nu 5 min. fra at ryge i havnen, men ville lige prøve herinde først :)

    Som jeg ser det er der benzinpumpe og tændspole tilbage som begge er 2 dyre dele hvis det ikke er dem.

    Kan jeg måle mig ud af det, eller på andre måder komme nærmere en løsning!?

    På forhånd mange tak fra en desperat fritidsmekaniker :)
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    tændspole er ikke specielt dyr, men den plejer at lave problemer når den er varm

    prøv at skrue indgangs benzin slangen på mængde fordeler huset, skru så den lille studs af som benzin slangen sad på, i den studs sidder der et filter der kan blæses rent.

    saml igen, start motoren, hold den på ca 1500 omdr, de 4 rør til dyserne, løsn og spænd dem et af gangen, og få slam ud den vej
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Prøv at mål kompressionen engang.. Det er nemlig samme symptomer

    Gnisten på tændrøret skal være gul..

    Benzin relæet kan du bare bypasse, for at se om det skulel være det
     
  4. tmghansen

    tmghansen New Member

    Joined:
    7 Februar 2013
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 TE
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Studs og dyserør blev renset og tjekket i dag, desværre ikke den store forskel.

    Hvordan bypasser man relæet, jeg tror det har været skiftet. da flere fortæller man kan skille det ad og lodde nogle baner sammen. men dette ser ud til at være helstøbt.
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: Startproblemer 230TE fra '87

    Sæt en lus mellem ben 7 og 8

    //KONGEBILER.
     
  6. coldhawaii

    coldhawaii Member

    Joined:
    8 November 2012
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Kastrup, Hovedstaden
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E aut.
    Km:
    165000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW T3 Camper
    Bil nr. 2 Km:
    175000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Nu er det ikke for at kapre tråden men nu vi er ved emnet... :wink:

    Jeg har et lignende problem med min 300E fra 91. Bilen vil ikke starte. Jeg har skiftet tændrør, tændkabler, haft rotor og strømfordelerdæksel skilt ad og renset af. Jeg ved det ikke er brændstof, da tændrørene var våde da jeg pillede dem ud. De nye kontrollerede jeg efter at have forsøgt at starte den, og de lugtede af benzin. Derfor må det være tænding. Jeg har jo set det mange mange gange, at det kan være overspændingsrelæet og det har jeg ikke prøvet, men det er fordi jeg også har ladet mig fortælle, at så er der lamper der lyser og den quitter på et øjeblik. Det er i øvrigt som om den eftertænder når jeg slukker for tændingen??? :|

    Hvordan kontrollerer man om det er tændspolen der er gået?

    Skylder måske lige at sige at da jeg købte bilen kørte den fint, efter kort tid og et par korte ture, så begyndte den at sætte ud. så kunne jeg starte, men når jeg satte i drive så kunne den ikke trække og satte ud. Den gik dårligt i tomgang og gik ikke på alle seks cylindre. Batteriet fejler intet.

    Laderelæ?

    Håber på lidt assistance 8)
     
  7. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej coldhawaii :(

    Total samme problem med min 300E 86'er :cry: skiftede tændrør,tændkabler,dæksel,rotor og tændspole 8) så kørte den faktisk rigtig godt og tomgangen var også blevet markant bedre 8) hvis den så står stille en 3-4 dage,så starter den fin nok(batteri kørt ca 9000 km),men når jeg så har kørt få hundrede meter,kan jeg mærke og se omdrejninger falder og den går i stå og vil ikke starte igen før den helt kold igen :( godt så,så starter den igen som om der overhovedet ikke havde været noget galt med den og køre kanon igen 8) er nu nået frem til,at det må være benzinfilteret den er gal med,men synes bare ikke det har positiv effekt,når man læser om dem herinde,der har skiftet det :(

    Mvh
    Chr

    w124.... :gr8:
     
  8. tmghansen

    tmghansen New Member

    Joined:
    7 Februar 2013
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 TE
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg også løbet helt tør for ideer, andet end det må være tændspole eller benzinpumbe.

    Kan man teste disse 2, og hvordan ?

    Har dog fundet en anden gammel bil i mellemtiden, da jeg ikke orkede mere. så nu ryger den nok til reservedele. eller en mekaniker der har blod på tanden :)
     

Del denne side