Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Instrument lys delvis defekt

Emne i 'El-system' startet af Aasted, 3 Februar 2013.

  1. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Hej

    I går begyndte mit instrumentlys at drille
    Spedometer med mere lige foran rattet virker fint.

    Men resten går ud. Hvis jeg banker lidt på instrumentbrædtet tænder det et stykke tid igen.
    Resten er altså knapper til lys, varmepanel og alt nede ved gearstangen og dysernes lys.
    Det må komme fra samme stik et sted.

    Løs forbindelse, men ved nogen af hvor det typisk er smartest at starte med at lede?
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    der sidder et multi stik bag klima panelet.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Prøv at skrug op for lyset engang.

    Det er 9 ud af 10 gange, en fejl i lys nivo reguleringen. Enten er den slidt, eller også er lodningen gået op
     
  4. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Ja reguleringen er slidt. Knaser når man skruer på den. Og nogle gange slukker lyset helt mens man drejer på den. Men det er alt lyset.
    Når jeg drejer lidt mere kommer det igen. Alt sammen.

    Når jeg så kører videre forsvinder noget af lyset som je så kan få igen, ved at tappe lidt på instrumentbrædtet.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er det ny regulator i og problem løst
     
  6. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Husk at køb den rigtige.. Der er 2 versioner, en der er nittet sammen og en der er lodet sammen bag på.

    Dem med lodningen, har det med at gå i stykker p.g.a. varmen i riostaten smelter lodningen.

    Så finder du en der er nittet sammen, så er problemet løst 8)
     
  8. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Det er nok helt rigtigt at Rheostaten er slidt, så den skifter jeg når det hele alligevel er ude, hvis det er der jeg skal ind.

    Men: Kan I forklare mig hvorfor det kun er noget af lyset der går ud.
    Det ligner at der er 2 strømkredse.
    Et eller andet sted deler forsyningen fra Rheostaten sig til de 2 kredse, og det er formodentlig der problemet er.

    Og så er det jeg ville høre om nogen ved hvor det er. Om jeg skal ind oppe fra bag spedometerhuset, eller ind nede fra under rattet?

    Fandt lige dette i min WIS det kan måske forklare 2 delingen af systemet.
     

    Attached Files:

  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis det er alt andet end lyset i instrumenthuset der går ud, så er fejlen ved sikringen bag på instrumenthuset eller en dårlig printbane inde i instrumenthuset
     
  10. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Og ok, det skal være den som er nittet sammen.

    Det næste er så, SKAL speedometerkablet løsnes ved gearkassen, eller kan det gøres oppefra?
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: Instrument lys delvis defekt

    Du skal løsne kablet fra holderen nede ved pedalerne, så kan du få huset langt nok ud til at skrue kablet af.


    Bendix

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2
     
  12. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Takker

    Så skal jeg bare have nogle stumper, og et par udtrækker-stænger til speedometerhuset.
     

Del denne side