Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Revne i forude pga varme?

Emne i 'Diverse' startet af PeterASK, 28 Januar 2013.

  1. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,
    Jeg føler snart jeg har spammet forumet til med mine spørgsmål vedr. en ældre w124 jeg skal op og se på, men jeg har ikke så meget erfaring med mercedes. Så håber i bærer over med mig. :oops:

    Men sælger har oplyst at den har en revne i ruden, nederst, som er et "kendt mercedes problem" pga den varmer kraftigt? Jeg synes ikke selv jeg har kunnet finde noget på, så jeg tænker mere over i om det kan være rust, vild kørelse eller andet der kan havde gjort dette? Eller kan rude sagtens slå sig fordi den varmer hurtigt op når det er koldt? Det er en 300 benzin.
     
  2. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det er garanteret et stenslag som er løbet. Her hvor vi har haft så hård frost, er det rigtigt at varmen i kabinen kan få det til at løbe helt vildt.
     
  3. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Peter,

    Det er ikke en tendens jeg har hørt om.
    Jeg kan dog tilslutte mig at der hurtigt kommer varme i kabinen. Ca. efter én kilometer begynder lunken luft at kunne mærkes ved luftdysserne. Kort tid efter (med fuld blæs) er der en behagelig temperatur i kabinen.

    Det virker mange gange bedere end hvad jeg ellers har prøvet(Volvo, VW, Nissan, Opel og Audi). Det samme gør sig faktisk gældende for sædevarmen.


    Mvh Kåre
     
  4. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay, det er jo rart nok her i kolde Danmark :D


    Ah, ja, det er selvfølgelig også en mulighed. Og en fair nok mulighed i forhold til evt. rust. Men må kigge dytten igennem.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan sagtens være rust.

    Hvis der ikke er noget stenslag som revnen er løbet fra, så er det for det meste rust som forsager revnen
     
  6. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Enig.
    Og jeg har i hvert fald aldrig hørt om at bilrude skulle revne alene pga varmen fra dyserne.

    offtopic

    I mange år tøede jeg min forrude op om vinteren med varmt vand fra hanen, og det gav aldrig nogen problemer.
    Altså fra minus nogle grader til plus måske 40 grader.

    Det er der mange som ikke tør, og fraråder at man gør, men jeg har altså gjort det i mange år uden der skete noget.
    Tænker at hvis ruden revner af den behandling, så revner den nok snart alligevel.
    En sund rude bør kunne holde til det.


    Det skal så lige siges, at jeg ikke bare hældte en spand varmt vand ud.
    Jeg lod bare en liter løbe ligeså stille ud fra toppen og ned, i hele rudens bredde.
    Og lige så snart isen var væk, ind og starte viskerne en tur, så vandet røg af. Ellers fryser det hele til et ispanser lige så snart man kører.

    På den måde bliver ruden også lige akkurat så varm så man undgår at dug fra ens egen ånde sætter sig som is på indersiden (når det er rigtigt koldt).
     
  7. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ah, smart, kunne være jeg skulle prøve det :)

    Hmm, det har ret, vil jeg lige være opmærksom på når jeg skal kigge på den. :)
     
  8. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej peterASK, jeg har ikke været medlem så længe, derfor har jeg ikke
    læst alle dine spørgsmål, men man kan ikke stille for mange, det er jo
    det vi alle lærer af, af dem der har kørt mercedes i lang tid/ mange år.
    Men en revne i forruden, pga varme fra blæseren, undskyld mig, men
    det er sku det dummest jeg har hørt længe :shock:
    Revnen er der pga af rust/ stenslag eller ruden er mont forkert dvs.
    ruden ikke er ``limet`` rigtig og måske sidder og ``vipper`` :D
     
  9. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja også det jeg tænker, men man ved jo ikke før man har stillet spørgsmålet :D Mit indtryk er at det muligvis er tidligere ejer, eller en mekaniker der har sagt dette. Men skal se på den, på torsdag. Så må vi se hvad det bliver til : )
     
  10. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Enig i at du ikke kan spørge for meget.
    Det er bare at fyre løs.
    Dette forums garvede MB kørere har hjulpet mig med en del problemer efterhånden.

    Og den MB er simpelt bare den den bil jeg har holdt mest af. Den har sjæl og stil, og selvfølgelig en del småskavanker.
    Men hold da op, hvor får man meget bil for ikke ret mange penge.
    Og biler er ikke det jeg vil ofre en bondegård på.

    Grunden til jeg ikke længere hælder vand på ruden er, at jeg de sidste mange år har fået monteret dypkoger i kølevandet og varmeblæser i kabinen.
    Med adgang til elstik hvor den holder om natten og et tænd og sluk ur, kan for et par tusind kr. få en dejlig optøet bil hver eneste morgen når man skal på arbejde.
    Og stort set være fri for at skrabe is og sne.
    Motorens kølevand bliver desuden varmet 10-40 grader op, f.eks. fra -5 grader til +10 grader en kold vinterdag.
    Det gør en kæmpe forskel på motorgangen, og hvor hurtig den bliver rigtigt varm.

    Så det får jeg simpelt hen sat i når jeg køber bil.

    Min kollega der kører VW fortalte at det kostede ham 5000 i golfen. Og sådan er prisforskellen lige meget hvad vi snakker om. Godt jeg ikke har sådan en.
     

Del denne side