Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Diesel startproblemer

Emne i 'Dieselmotorer' startet af larsBL, 13 Januar 2013.

  1. larsBL

    larsBL New Member

    Joined:
    15 Marts 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    280000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har et mystisk problem med min 300D, normalt starter den perfekt lige til frysepunktet, men under 0 grader kan den ikke, efter 1,5 time med elektrisk motorvarmer kan jeg tørne og tørne uden der sker noget, men efter 2 timer vil den gerne igen og efter at tørne en halv omgang springer alle cylindre igang, mønstret er altid det samme. jeg har checket med voltmeter på glødehovderne at de får spænding. er der nogen der har en ide ? hilsen Lars
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan jo være at der er et par gløderør der er brændt af.. Selv om de får spænding, kan de jo godt være defekte... Du kan måle gennemgangen i dem på stikket til glødestartsrelæet.

    Det kan også være kvaler med luft i systemet, men jeg hælder mest til det første
     
  3. larsBL

    larsBL New Member

    Joined:
    15 Marts 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    280000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er ikke gløderørene, jeg målte også med ampermeter fra + og hvert rør brugte lige meget strøm, men i forbindelse med check af bremser var bagenden på bilen hævet en halv meter i et par dage, siden har der ikke været noget, så det har måske været luft eller en vanddråbe i systemet som har flyttet sig, i hvertfald starter den fint i frostvejr nu. Det kan måske være en ide til andre der har startproblemer, at få bilen hævet i bagenden så evt. luft ryger tilbage i tanken. hilsen Lars
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Prøv at parkere bilen på en bakke med snuden nedad, hvis du så har problemer med at starte, har du et problem med nogle O-ringe et sted. Jeg ved egentlig ikke hvor længe den skal stå der, men prøv natten over.

    Hvis du har problemet, finder jeg lige indlæg og løsning.


    Bendix
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja så lyder det meget som luft i systemet.

    Start motoren og se om der er luftbolbler i de klare slanger fra filteret og hen til brændstofpumpen.
    Ikke dem til rækkepumpen! da brændstoffiltert fungere som en buffer.
     
  6. larsBL

    larsBL New Member

    Joined:
    15 Marts 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    280000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis man ikke kan starte, kan man ikke parkere på en bakke, hvis man ikke kan starte kan man ikke se nogen luftbobler, så er der kun et at gøre, dunkraften ind under anhængertrækket og løfte bilen.

    Hilsen Lars
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis du får en til at tørne starteren, så kan du imens se hvad der sker i brændstofslangerne
     

Del denne side