Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ventilløftere???

Emne i 'Dieselmotorer' startet af fuchs250D, 9 Januar 2013.

  1. fuchs250D

    fuchs250D New Member

    Joined:
    14 September 2012
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    650
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle sammen.

    jeg er den glade ejer af en MB w124 250D fra 89.

    jeg har nogle løftere på min bil som klikker og har gjort det en del tid nu, har skruet bil al den tid jeg kan huske så er ikke bange for at lave det selv, jeg har dog et spørgsmål om hvordan man kan finde ud af hvilke løftere der er døde (de bliver alle skiftet) bare af ren nysgerrighed ved man kan lytte sig frem til det.. men er der andre måde at undersøge det på, fx at trykke på dem når man har afmonteret ventil dækslet?? :oops:
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Som du selv er inde på, så skifter man normalt alle sammen.

    Men ellers bruger man en mini presse, som indiceret hvor meget modstand der er ved et givent tryk.. Så kan man se hvad for en der ikke stemmer over ens med de andre.
     
  3. fuchs250D

    fuchs250D New Member

    Joined:
    14 September 2012
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    650
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hvor længe kan man køre med det??? ved at knastakslen ikke har godt af det nemlig
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Knasten tager ikke skade af det..
    Men det kan i værste fald give en ujævn tomgang og så er det belastende at høre på.
     
  5. fuchs250D

    fuchs250D New Member

    Joined:
    14 September 2012
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    650
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har haft snakket med mercedes i tyskland som fortalte at hvis ens ventilløftere er defekte og ``klikker`` kan knasten tage skade af det, da de stopper med og ``følge`` knasten rundt, men der i mod begynder knasten at ``slå`` ned på løfterne i stedet, men fik aldrig noget forklaring på hvor længe den kunne holde til det inden den tager skade.
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Det korte svar er "Længe!" ;-)
    Bevares, hvis de er slidt en halv centimeter ned så er det nok ikke sundt mere, men i praksisi tror jeg trygt du kan stole på hvad djaabo siger: det er belastende at høre på, men du behøver ikke at styrte ud og skifte dem.
     

Del denne side