Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hej folkens.

    Ved det er offtopic. men kunne ikke oprette i Offtopic sectionen.
    Står og skal have mig en Autolift i garagen.
    Og har luret lidt på denne model..
    http://ajengros.dk/shop/klargoeringslift-1349p.html
    Er der nogle der kender dette produkt? og evt pro og cons med denne type lift?

    Mvh Tommy bluestar
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mit gæt er at du bliver meget ked af løfte højden.
    Det er alfa omega at kunne "stå" under liften, ellers er det jo ikke meget anderledes end at have bilen med en donkraft og rulle ind under den, selvf. Er der mere plads og du kan side på en stol inde under den.

    Hvis du har gulvet til det, ville klart anbefale dig en "rigtig" 2 søjler lift, de koster ikke engang ret meget mere hos samme firma og hvis ikke der er noget sparet i denne lift type, hvorfor så ikke få en rigtig med fuld løfte højde :)
    Jeg kunne forstå hvis denne lift kun kostede 50% af en rigtig lift, men det stadig 10 jern :shock:

    Jeg har selv hos Søren stået et par gange under sådan en loft der ikke løfter højere end 1 meter og det er da en stor hjælp i forhold til en Dunkraft, men det er bestemt ikke lige så nemt som med en rigtig løfte højde med stå højde inde under bilen, det kan være lidt bøvlet med den lave løfte højde.

    Men kart har du ikke gulv med mulighed for en rigtig lift som kan støbes/boltes fast, så er den her jo eneste løsning.
     
  3. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Sådan en har vi på værkstedet. Den er godt til hjulskift. Hvis man ikke er så høj som mig. " 193 cm ".

    Den er lidt træls at lave bremser på fordi den er så lav.

    Men har man sådan en rulle taburet til at sidde på med sådan et aflægger bord nedenunder er den sikkert ganske god.

    Så hvis du har lofthøjden til det: En to søjle lift. :wink:
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Tommy

    Som Mick skriver så har jeg sådan en Klargøringslift og den er købt hos Ajengros

    Den har jeg været rigtig glad for. Men min kan løfte i en højde på 1.6M og 3 tons
    Der har jeg så lavet 4 stk. 1.2M støtte bukke
    Hvis jeg skal skifte udstødning det er det eneste den lift ikke så god til. Der er liften lidt i vejen

    Men den er rigtig god til at lave pladearbejde især hvis man skal lave noget inde i bilen så kan man åbne dørene
    Jeg har både skiftet bagtøj og lavet bremser. Den er rigtig god til at lave bremser på og der er ikke nogle søjler i vejen

    Den har da været brugt meget af andre Forumbruger Henrik66 har lavet alt sit HiFi i bilen
    Man kan have den i den rigtige højde så man ikke får ondt i ryggen
    Og en anden ting man kan køre den væk eller stille den op af vægen

    Jeg har haft en 2 søjlet lift før jeg udvidede værkstedet og det var ret irriterende at man ikke kunde åbne dørene helt

    Søren
     
  5. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Kan godt se fordelen ved en 2 søjlet lift. Bruger dem på gør det selv værkstedet i sydhavnen (kbh) Og de er da gode.. jeg har en 40m2 garage med støbt betongulv ca 30cm støbning den er 600x660 og har 2.9m og 2.6m til loftet. Så underlaget tror jeg er ok til 2 søjlet lift. Men tror ikke at jeg vil få meget mere løfte højde med en lift der kan løfte mere end 1m.
    En alm bil er ca 1.5m høj og ca 1.2-1.3m fra panelet hvor man løfter.

    Men okey kan da godt se at jeg kan vel løfte ca 1.6m med en lift der kan løfte over 1m.

    Damn er godt nok i tvivl om hvad der gavner mest. Fordi som Søren siger kan den anden "pakkes væk". Og man har plads til andre ting.!

    Men med en 2 søjlet er der bedre højde. Dog har man altid stolperne stående!... Men man kunne vel køre armene helt op når den ikke bruges og dermed er der kun de 2 stolper.

    Andre gode ideer?..

    Mvh Tommy
     
  6. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Nå var lige ude og tage nogle mere specifikke mål!

    Og der hvor liften skal stå er der min 280 til loftet.. Og en 2 søjlet er 2890, jeg har dog ikke loftplader på endnu! Og vil have målighed for at føre stolperne op i loftet da spærne er 245cm

    Målte og lige vores biler og 300'ern er 130cm fra gulv til tag og fra panel 120cm
    407'ern er dog 150cm og 135 fra paneler.

    Så teoretisk burde jeg kunne løfte 300'ern 160cm max. så er jo 60cm mere end den sakse lift jeg har kikket på.

    Hvad synes i?

    Mvh Tommy
     
  7. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Så skal du jo have sådan en som Søren har. En der kan løfte 160 cm. Og ikke en der kun kan løfte 100 cm. :)
     
  8. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja har kikket på den model der løfter højre end 1m.
    De koster bare 20k ex moms ;/

    Og 2øjlet kan fås for ca 11k ex moms
    Og den lille saks for også ca 11k ex moms

    Så 9k extra for den store saks, så er jeg nok ude i at jeg kan lave med at dørene ikke kan abnes helt med en 2 søjlet.

    Men det er svært valg alligevel. :/

    Faldt også over denne til 10k https://carlift.dk/index.php?route=prod ... uct_id=349
     
  9. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
  10. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ALTID 2 søjlet lift! hverken mere eller mindre til personbil! :) sakselifte er kun til hjulskift efter min mening de er elendige at lave noget på synes jeg :D og som jeg kan se på de andre links ligger de i en lækker pris! :) Stenhøj er ihvertfald pålidelige (egen erfaring)
     
  11. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
  12. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg går i tænke boks!.. ;D

    Men tak for jeres input..
     
  13. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har 2 x 2søjlet og 1 sax lift(løfter 190cm) og bruger absolut mest sax liften, da den er meget nemmere at sætte bilen på og køre hurtigere op og ned
     
  14. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Men som Søren siger så er der forskæl på hvordan de løfter, Søren løfter. Ilen ud fra et kryds i midten i liften.
    Så du næsten ikke kan lave hverken gearkasse eller noget med udstødning i midten af bilen.
    Han har også lavet 2 bukke for at komme uden om det som jeg ser som et stort minus ved den lift type.
    Grunden til vi vil have bilen i vejret er jo for at komme under den, hva nætter det så der er store profil jern i vejen. :p

    Men klart hjul skift, bremser og under motoren er ok at komme til, samt ved bagtøj.
    Men skal man til ved dørene, hva skal den så op i luften for :|
    Det er måske 1-2 gange man får brug for det, i forhold til ule men ved en saxe lift med kryds fra midten og ud tænker jeg. :|
    Jeg forstår dog godt Sørens valg eftersom den står udenfor på en snæver plads hvor der er en indgang osv.
    Og han kan. Bruge den flere steder på matriklen hvis han ønsker.
    Men har man et værksted med øje for bil skruning, så ville jeg ikke engang tøve med at tage den 2 søjlede. :mrgreen:

    Sørens koster heller ikke mere end 10 men er i grunden smart nok med sin mobilitet osv.
    Jeg tænker bare, hvor tit tror i selv man pakker liften væk efter man er færdig og bruger pladsen til andre ting så næste gang man skal bruge liften at man så skal flytte rundt på tingene igen.
    Det bliver man hurtigt træt af tror jeg og når de 2 søjler først står der, så er de ligesom en væg, noget man vender sig til er der. Man kan jo også stadig køre ind på den 2 søjlede lift plads selvom den står der.
    Eller bruge pladsen når bilen ikke står der til andet :|

    Det bare mine tanker om det.
     
  16. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Efter hård overvejelse og gode råd..
    Blev det til denne lift, Der lige er kommet på tilbud.
    http://ajengros.dk/shop/saxe-lift-1608p.html

    Lækker lift der ikke fylder meget og samtidig kan løfte 190cm.
    Bliver nu lækkert at kunne skruge under bilen noget lettere i hjemmet.
    Har godt nok lagt mange penge på gør det selv værksted.

    Mvh Tommy
     
  17. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Tillykke med det som du selv føler er det rigtige for dig :gr8:



    Michael
    :gr8:
     
  18. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Godt sagt! :)

    Den der løsning med to selvstændige sakselifter ser smart ud. Gid min garage stod tre meter længere væk fra skellet så jeg kunne få høj rejsning og luft over biltaget...
    Så skulle der også sådan en fætter på gulvet! :)
     
  19. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Tommy

    Det kommer du ikke til at fortryde. Så skal du bare have lavet 3-4 høje bukke.

    Når bilen står på bukkene er der totale frit under bilen og man er fri for at rende rundt om søjlerne på en søjlelift

    Jeg syntes altid man får viklet ledninger ind i søjlerne til vinkelsliber eller Co2 svejser og så er de godt nok i vejen når man laver paneler eller dunkraft huller

    Så tillykke med din nye lift

    Søren
     
  20. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja glæder mig også til at det er færdigt opstillet og resten at garagen er tip top!.
    Fik hentet liften i Lørdags. Og damn en opgave at få den af traileren.. Puuuha det koster sved og cola'er.
    Men af kom de og rullet rundt på gulvet på jernrør.. man skal altid have et jernrør ved hånden 8)

    Er så PT i gang med at skære/hakke ud til at få liften ned plant med gulvet.. Bliver ret lækkert.
    Kaster lige et par billeder op!..





    PS: kan godt være der ser lidt rodet ud, Og det er der også :p
     

    Attached Files:

Del denne side