Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hjælp vedr. vinduesvisker

Emne i 'Diverse' startet af chrnielsen, 9 Maj 2012.

  1. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Hej,
    Jeg synes min vinduesvisker siger mere end den bør. Er der nogen som har erfaring med at give dette ellers fantastiske system et eftersyn. Jeg hører meget gerne gode ideer, inden jeg splitter den ad og giver den noget nyt smørelse mv.

    Stjernehilsener
    Chr.
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    start med at smøre glidestængerne (en kraftig og 2 små) under plastic kapslen.
    det hjalp på min :D
     
  3. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Tak for hurtig reaktion og godt råd :D

    Er der samtidig et råd vedr. demontering af plastik kapslen?
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    under den lange del (U formet plastik del på visker armen) løftes op forsigtigt.
    skrue unbracoskruen af og træk visker armen af. (kan godt sidde lidt fast)
    åbn motorhjelmen halvt og løft visker gear-dækslet i modsatte side af visker stangen. 8)

    Brug helst ikke vold. Plastic er og bliver skørt når det ældes :?
     
  5. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Tusinde tak for denne fine forklaring. Jeg forsøger i nærmeste fremtid om jeg kan få smurt systemet. En af de mange fordele ved dette prægtige køretøj er jo at det stort set intet siger inde i kabinen 8)

    Chr.
     
  6. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Jeg har også en visker, der er noget træg. I vådt vejr fungerer den nogenlunde, men ved tør rude går den i stå midtvejs. Jeg har allerede smurt stangen til visker-armen med symaskine-olie, som foreslået af mange i tidligere indlæg - det hjalp lidt på den træge visker funktion - men det er fortsat ikke helt godt.........der er f.eks fortsat ingen forskel i viskerhastigheden på trin 2 og trin 3 og den går stadig i stå på tør rude. Hvordan piller jeg låget af "skildpadden", så man kan komme til at smøre selve visker-gearet (tandhjul og stænger m.m.). Skal man have hele molevitten ud af bilen (motor, visker-gear ("skildpadden") og diverse stænger)? Eller kan man blot lirke låget af, mens alt sidder som det skal, sådan som Supercharger beskriver det ovenfor? Er låget blot "klikket" på? Min Haynes manual beskriver ikke hvordan man adskiller visker-gearet, blot hvordan man afmonterer hele visker-systemet.
    Jeg spørger måske dumt, men jeg er naturligvis nervøs over at komme til at tage for hårdt fat og ødelægge noget!

    Venlige nytårs hilsner

    Claus
     

Del denne side