Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

gearskifte....

Emne i 'Automatgear' startet af bjarne124, 25 December 2012.

  1. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    min gearkasse skifter meget hårdt når den går fra 1. til 2.gear, :-( værst er det når man køre langsomt med let fod så giver det et kraftigt ryg i bilen når den skifter, har i en ide om hvad dette kan være?? jeg har tænkt over om det kan være ventilblokken i gearkassen der står for udskiftning :-? ?

    mvh. bjarne farvel
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tjek bagtøjsbøsninger/ophæng de er normalt færdige, og det hjælper som regel at skifte dem og det er billigt...

    Alternativt kan det være andre defekte gummiophæng fx hardyskiver
     
  3. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Den starter i 2. gear, så formoder at du mener 2- 3 ikke?
     
  4. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    hej.. :) nej vores starter i 1. da den skifter gear 3 gange, men det er kun imellem 1. og 2. gear der er hårdt skift???

    mvh. bjarne. farvel
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være en vacum modulator, hvor membranen er blevet hård med tiden.

    En billig del at udskifte 8)
     
  6. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej... :) okey det lyder da godt :) men hvor sidder den henne? og er det normalt, at det kun er 1 gearskift der påvirkes?? men er det en jeg selv kan skifte? skønt med så mange hurtige svar 8) . håber i har en god jul allesammen.

    mvh. bjarne farvel
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den sider på siden af gearkassen og er fæstnet med 2 små bolte..

    Det skal siges at det er muligt at den nye modulator skal stilles ind til gearkassen og det gøres via en olietryksmåler, som man midlertidigt montere på siden af gearkassen med en baniobolt
     

Del denne side