Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Startproblem M104 '93

Emne i 'El-system' startet af mwrab, 23 December 2012.

  1. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Heh alle

    Jeg har fået mig lidt ekstra spænding i juleferien.
    for 3 dage siden begyndte min E280 fra 93 ikke at ville starte
    Første gang den ikke ville starte tog det måske et minut før den vil starte. I dag med tog det fem minutter før den startede.
    Den tørner fint og der er masser power på batteriet. der kommer ikke den mindste "start" lyd fra motoren. før altså den pludselig starter. Her sidstegang (her til aften i Sverige temperaturen er ca. -4 grader ) tog de meget lang tid. mindst 5 minutter og jeg drejede nøglen 10-15.

    Bilen kører upåklageligt og jeg kan ikke mærke noget på den ellers.

    Jeg er dog bange for at den pludselig ikke kan starte fordi jeg dræner batteriet eller at den bare stopper helt med at virke...

    spg 1. Hvad kan det være?

    spg 2. Hvorfor starter den pludseligt. Er der antallet af gange jeg lader starten drive motoren rundt eller er der noget forvarmer der virker blot ved tænding. (så kunne jeg måske bare sætte tænding til og lade den stå et par min og så starte)

    Håber at hører fra jer i denne travle juletid.

    Rigtig god jul til alle.

    Mange julestjerne hilsner.
    Martin Wraber
     
  2. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Det kan evt. være din tændingslås der driller...
    Kan du høre om benzinpumpen kører når du slår tændingen til ?
     
  3. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hej Brian
    Tak for svaret
    Jeg tror lige bestemt det er problemet.

    Jeg prøvede at tænde den igen i dag, og lyttede efter benzinpumpen. Tog nøglen ud et par gange og så startede pumpen og motoren!!!
    Hvordan løser man den ? Ny tændingslås?
    Mvh Martin
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja det er vist en ny tændingslås eller bundstykke.

    Prøv at søge lidt, der er skrevet flere indlæg om emnet.


    Bendix
     
  5. Falle

    Falle Member

    Joined:
    14 Januar 2008
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    MB - GLC 250 4 matic
    Km:
    122000
    Årgang:
    2017
    Bil nr. 2:
    MB - A200
    Bil nr. 2 Km:
    65000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej, jeg tror det er benzinpumperelæet der skal skiftes, bundstykket i tændingslåsen virker når den kan tørne starteren, men det lyder som om den ikke starter benzinpumpen, jeg har selv haft samme problem, og efter jeg skiftede relæet var problemet løst
    Falle :|
     

Del denne side