Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor sætter ud

Emne i 'Dieselmotorer' startet af johnniandersen, 9 December 2012.

  1. johnniandersen

    johnniandersen New Member

    Joined:
    25 Maj 2011
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    s 124 250td
    Km:
    320000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    w140 S350
    Bil nr. 2 Km:
    690000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej alle

    jeg er løbet ind i et underligt problem jeg vil høre om i kan hjælpe med. Når jeg har kørt ca 5 km på motorvej ved 110 kmt så virker det som om der ikke kommer diesel nok igennem til cylindrene, den kan ikke holde hastighed og virker lidt som en benzinmotor, der kører på 3 cylindre. Hvis jeg sætter hasigheden ned til 90 så stopper problemet i løbet af kort tid, men øger jeg så hastigheden så opstår det igen . Jeg overvejer om det kan være et filter problem ? eller måske noget i diesel pumpe til cylindrene ?

    Gode råd og event forslag vil blive modtaget med kyshånd .

    på forhånd tak og god jul

    Johnni Andersen
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Re: Sv: Motor sætter ud

    Skift begge brændstof filtre, hjælper det ikke, rens filteret i tanken

    //KONGEBILER.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det plejer for det meste at være en lekage i brændstofrørne under bilen, så den suger luft ind i brændstofsystemet
     
  4. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Og hvordan :twisted: :twisted: :twisted: finder man så lige sådan en utæthed.
    Det problem tror jeg nemli at jeg har, for den kan finde på at gå i stå når jeg sætter den i gear, når den har stået i tomgang et stykke tid. Jo koldere, altså lufttemperatur, jo værre er det. Den kan også finde på ikke rigtig at gide og accelerere, men mest hvis den ikke er ordentlig varm endnu. Igen mest et vinterproblem.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er bilen op på en lift og visuelt kikke brændstofrørne igennem. Eventuelt ruske lidt i dem ved rustne områder.. De skulle jo helst ikke knække af den grund, med mindre at de er tæret også er fejlen jo fundet :D
     

Del denne side