Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

hjlæp til w210 e220 cdi

Emne i '210 serie emner' startet af ivan74, 3 December 2012.

  1. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hjælp til e220cdi ,går i nødprogram når temperatur når op på 40,bosch tester viser p0100,luftmassemåler,har skiftet den med uoriginal fra gørløseauto og prøvet med brugt original men det hjælper ikke,bilen trækker fint indtil den når op på 40 grader.Er der nogen der har oplevet det før?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hehe, er du også på det her forum :D

    Men stadig, det lyder som din EGR ventil hænger
     
  3. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    har tjekket den ,åbner fint og vakkum virker,skal lige sige at det startede for en måneder siden langsomt en gang om dagen,men bliv være med tiden dvs nu kører den kun 3 min. og så er det på nød
     
  4. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Kan du ikke få læst nogle fejlkoder ud af den maskine? - det må da kunne give en ret god ide om hvor fejlen ligger.
     
  5. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    fejl kode p0100,maf sensor,men det hjælper ikke
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du fjernet alt den sod der samler sig mellem vacum stemplet og selve ventilen.. Det kan nemlig gøre at den ikke lukker helt i og derved går i nødprogram.
     
  7. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg mener at jeg har renset den ordentligt,men forstår ikke hvorfor tester viser p0100 luftmassemåler
     
  8. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  9. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    tak ,men har fået det tjekket og sikringer var ok ved styreboksen
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Fejlkoder er delvist brugbare. Hvis du har en lekage på tryksiden, så som et defekt trykrør, lekage på intercooler eller en EGR ventil der ikke lukker tæt til, så mister den luft via den vej og luftmassemåleren ville registrere et for stort forbrug og derfor ville styringen registrere det som en deffekt luftmassemåler.
     
  11. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    tak for forklaring,men med kold motor kører den fint
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er fordi at EGR ventilen arbejder anderledes for at få motoren hurtigere varm.
    En form for choker på en diesel motor :-D
     
  13. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    tak jtc,prøver at rense den igen i dag
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det ken også være nødvendigt med en udskiftning
     
  15. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det ken også være nødvendigt med en udskiftning
     
  16. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    tjekket alle slanger + egr ventil stadivæk det samme
     
  17. ivan74

    ivan74 New Member

    Joined:
    3 December 2012
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e220cdi
    Km:
    600000
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2 Km:
    0
    en ting mere,når jeg sætter den nye uorginale maf der kører den på nødprogram med det samme?
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så skal du lave en tryk prøve på systemet. Normalt kræver det specielt værkstøj som kun værksteder har.

    Men hvis du kan finde en stor korkprop og sætte på tryk siden efter turboen, så et lille hul i kork proppen og trykluft på. Så ville du kunne høre og mærke med hånden hvor lekagen er hende, hvis der er nogen.
     

Del denne side