Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Automatgaer skifter ikke når motoren er varm

Emne i 'Automatgear' startet af Flemming, 22 September 2007.

  1. Flemming

    Flemming New Member

    Joined:
    12 December 2006
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Har en 124 3.0 E 4 matic 1988 (benzin)

    :( Har haft et problem med at den er begyndt med at skifte fra 4. gear til 3 gear ved f.eks 120 km /H. Var ved Hessel i Silkeborg som brugte næsten 4 timer på at justere olietrykket i gearkassen (deres forklaring). Gik fint da jeg hentede bilen og næsten 3.000 kr. fattigere. Og så :evil: da den blev varm kan den nu ikke skifte til mere end 2. gear. :x

    Jeg er træt af, som I kan se, at et autoriseret firma laver en brøler af den karakter, og især da jeg havde en køber til bilen her idag, hvorfor jeg naturligvis ville have bilen i orden,, og ender med at vise en bil frem der kun skifter til 2.-3- gear. Jeg har jo stået som et fjols.

    Spørgsmål:

    Er der nogen der har et bud på fejlen
    Hvad skal man sige til Mercedes, er det ikke fair at man forlanger at lavet den uden beregning, da man har sagt at nu er bilen iorden?

    Hører gerne Jeres mening.

    Håber på lidt hjælp og gode råd.

    Mvh
    Flemming
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du er HELT sikkert godt stillet i og med du har fået udført opgaven hos Mercedes da de jo for 3000 Kr har meldt ud de har lavet gearkassen/fejlen. (du har kviteringen ik?)

    Du har krav på at få dine penge tilbage eller at de uden mer betaling gør et forsøg mere da du har hanslet ved en erhversdrivende med 2 års reklamationsret og dermed skal de stå inde for den reparation de har udført til 3000 Kr.
    Så jeg ville da hvis jeg var dig gå ned til dem igen og forklare dit problem og måske snige historien ind med salgs episoden og sige det er en ommer og gøre dem udtrykkelig klart at du er bekendt med købeloven og dens bestemmelser for et forbruger køb af en reparation/ydelse.
    De skal med andre ord lave din gearkasse så den virker for de 3000 Kr. du har betalt.

    Men vent lidt med at gøre dem opmærksom på denne fine købelov, det kan vente til de har lavet bilen.

    Hør hvad de har at sige og skru så bissen på hvis de ryster på hoved.

    Du er i følge købelovens bestemmelser berettiget til at få lavet bilen i den stand de har påstået den var efter reparationen = Virker. for de 3000 Kr du har betalt. hvad du så har betalt 3000 Kr for er mig en gåde men det må da være arbejds løn det meste eller hvad har de lavet for de 3000 Kr?

    Kik her hvor loven om reperationer er beskrevet.

    http://www.forbrug.dk/test/testbasen/bi ... reparatio/

    Og her kan i se hvad der er en god ide at gøre inden man for en reperation udført.

    http://www.forbrug.dk/test/testbasen/bi ... g-og-pris/
     
  3. Flemming

    Flemming New Member

    Joined:
    12 December 2006
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej

    Tak for dit svar

    Har fået en kvittering på ca. 1.900,- hertil skal lægge et beløb på 622,- kr. + moms (1 times arbejde), som man havde givet i rabat, da man ugen forinden havde repareret min Defa alarm, som var defekt. Den var helt død. Man havde fundet en strømtyv, som man havde ordnet ved at lave en lodning. pris 1.700,- kr.
    Problemet var bare at Defa alarmen gik død om aftenen, som jeg hentede bilen klokken 17.00. Gik selv ombord i problemet, og fandt en sikring, umiddelbart efter strømtyven, som sad løst i en holder. Efter at have strammet denne og renset sikringen for ir, virkede alarmen igen. Lod mig besnære af værkføren, sage at det ikke var nemt at løse et sådant problem. Herfor gav han mig 1 times rabat på regningen på justering gearkassen, så herfor mit regnestykke, at det jo så må have kostet ca. 3.000,- kr.

    Jeg erkender at det nok vil være svært at få et bud på problemet her i gruppen, da det jo er en 4 matic model, og der jo ikke er mange af disse i Danmark. Gearkassen er jo meget større og skal garanteret have en anden justering end en normal 124ér.

    Hvis man nu ikke vil lave denne hos Mercedes i Silkeborg, så må jeg jo fare i flæsket, men kan jeg få lavet bilen f.eks i Flensborg, eller skal fejlen vurderes af lægfolk først, så jeg ikke står dårligt i en kommende restsag.

    Det er simpelthen pinligt og ret træls.

    Endnu engang tak for dit indlæg.

    Mvh
    Flemming
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
  5. Flemming

    Flemming New Member

    Joined:
    12 December 2006
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja jeg kan kun nikke genkendene på din oplevelse.
    Bil firmaer tager simpelt hen røven på folk og mange aner slet ikke det er tilfældet, og så snart man gør dem opmærksom på lovens bestemmelser så går de fuldstendig i baglås som om den er til for at skade dem.
    Nu er loven jo altså ikke hemmelig holdt og derfor så har de fandme bare at holde sig til den og så kan det ikke komme som den store overraskelse at "nogle få" kunder er bekendt med denne.

    Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan du føre sagen videre og gennem hvem?
    Er det via egen advokat med advokat bistand via kasko forsikringen eller hvordan gør du det?
    Der er jo også FDM og forbruger klage nævnet som er en billig løsning.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    HUSK HUSK HUSK.

    Du må IKKE jeg gentager IKKE få lavet din gearkasse andet steds da du så vil midste din reklamationsret på reperationen.

    Når du reklamere over en reparation må du ikke få rettet reparationen andet steds da du så vil midste alt bevis materiale på at bilen var defekt efter reparationen hos mercedes.

    De har ret til at gøre et forsøg mere på at reparare gearkassen inden for rimelig tid og hvis ikke de kan eller vil, så skal du sende et anbefaldet brev hvor i du reklamere over reparationen og tilbyder dem at finde tid til at gøre et forsøg mere (omkostningsfrit i følge kobeloven) giv dem 14 dage til at finde en ny tid til din bil.
    Afviser de dette som de gjorde personligt, skal du køre sagen videre hos advokat firma eller lignende.
    men det er vigtigt du har dette på skrift, ellers er der ingen sag og du kan risikere at skulle betale for advokat osv. og pludselig siger MB at de aldrig har nægtet at prøve at lave fejlen igen og så har man bare smidt penge ud af vinduet til advokat osv.
    Alt skal køres skriftligt (anbefalet breve eller fax med sende kvitering eller mails er også ok.)

    Men for guds skyld lad IKKE bilen blive "fixet" for problemet andet steds.
    Det er i orden at få justeret gearkassen for alm skift via kablet i motor rummet og skifte olie osv. men disideret at gå efter at reparere fejlen som du har fået "lavet" hos MB det mister du din reklamationeret på.
    Du må med andre ord ikke foretage reparationer eller service som "fjerner" fejlen.

    Det kan være meget fustrerende i og med du så skal leve med fejlen indtil sagen er afklaret men sådan er det desværre.
    Og hvis de har noteret sig Km tal ved rep. skal du nok ikke køre for meget i bilen heller da de så vil kunne hentyde til du har forværrret problemet yderligere og gjort skaden større ved at køre med def. gearkasse.

    Giv ende,lig lyd fra dig, når der er nyt i sagen.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er der noget nyt i sagen ?
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den generalisering syntes jeg altså er noget vås, :roll: så den diskussion kan vi da godt tage en dag (i en anden tråd) :wink:
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der er egentlig ikke så meget at diskutere Kære Guldsmed.
    Som den opmærksomme læser vil bemærke, udtrykker jeg meget klart og tydeligt på et meget sigende punkt:

    JEG kan kun nikke genkendene på din oplevelse.
    Bil firmaer tager simpelt hen røven på folk.

    Der er her tydeligt tale om min egen erfaring og hermed mit blik på denne svindler verden som den er i mine øjne.
    Det er selvfølgelgi ikke sådan i alle tilfælde klart.
    Men man skal være mere eller mindre ekstremistisk Naiv i sin tros bekendelse over bil fohandlere, hvis man tror der bliver givet ved dørene.
    Det er jeg blevet bekraftet indtil flere gange.

    Det er nok ikke helt uden grund at op i mod 40% af de brugt bils køb som foretages ved en forhandler i DK ender med en klage/reklamation.
    Bevares nogle har også urimelige forventninger til en 10 år gammel bil der har kørt 350.000 Km
    Men i min verden hænger det sådan sammen at sælgeren har en forpligtigelse til at stå ved det han sælger og det er der godt nok mange som ikke gør, her snakker jeg stadig på baggrund af min egen personlige erfaring samt på grundlag af alle de klage sager som opstår der taler deres tydelige sprog.

    jeg har selv byttet biler hos en del forhandlere og over halvdelen af dem havde pludselig gået meget mindre end da jeg satte bilen hos dem?
    Det er da noget af en bakketur de har været ude på.
    Og selv min egen brabus som jeg har købt ved en forhandler står der gud hjælpe i slutsedlen at den er solgt som beset og uden reklamationsret.
    Dette er totalt ugyldigt i følge købeloven at skrive sådan noget vås i en handel der antages at være et forbrugerkøb.
    og da jeg gjorde sælgeren opmærksom på dette efter jeg havde købt bilen blev jeg bare afvist med påstanden om at bilen skulel være solgt som et komisionssalg (and so fuc... what?) en komisions handel er også et forbrugerkøb hvis bilen er handlet gennem en erhversdrivende.
    Men hvis de kære forhandlere KAN snige sig uden om en evt reklamation så er det nok mere tilfældet end undtagelsen i min verden.
    Jeg kan KUN dømme ud fra min egen erfaring og det gør jeg med stor glæde som alle andre der tilsyneladende oplever det samme, gang på gang på gang.
    Du har sikkert også din version af hvordan denne verden ser ud og den behøver ikke være den samme som min.
    Så diskution det er der ingen grund til.
    Men jeg ville da være veldig intereseret i at høre din version/erfaring?

    Nu har jeg fortlat min så kan du jo beskrive din og så kan vi lade det ende der.
    Men egentlig er det jo sammenhængende med denne tråds problemer med en forhandler så hvorfor køre det i en ny tråd så længe vi holder os til en bemærkning/forklaring og ikke en debat med diskution med 20-30 indlæg til følge hehe :D
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Brabus !

    Først og fremmest, er dette slet ikke den rette tråd til en debat om autobranchens troværdighed !
    - Så jeg skal gøre det kort.

    Men jeg har jo faktisk også allerede sagt hvad jeg ville....

     

Del denne side